Презентація "Організація освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Анотація: Презентація "Організація освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами" дає змогу ознайомитися з теоретичними аспектами інклюзивної освіти; алгоритмами дій з надання послуг дітям з особливими освітніми потребами та за індивідуальною формою навчання; має певні практичні поради та корисні посилання. Запропонована розробка може бути використана як в практичній роботі педагогів, так і на допомогу батькам
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами Коновалова Лариса Віталіївна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії ХЛ №149

Номер слайду 2

Облік дітей з вадами психофізичного розвитку в Україні 1,5% дитячої популяції (за даними Де-партаменту медичної статистики МОЗ України). 12,2% (за даними регіональних ПМПКон-сультацій) Повного статистичного державного обліку дітей з особливостями психофізичного розвитку немає (міжвідомчі бар’єри, відсутність категоріальної класифікації, різні підходи до обліку)

Номер слайду 3

Охоплення дітей з вадами психофізичного розвитку спеціальним навчанням (дані ПМПК) 1. Потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку: 1 076 345 дітей. 2. Одержали навчально-корекційну допомогу 115 690 дітей (різноманітні форми навчання, різні типи закладів). Серед них: 54 100 – спеціальні навчальні заклади. 3. Без спеціальної допомоги – 960 645 дітей. Офіційна статистична інформація щодо кількості дітей з порушеннями психофізичного розвитку, які перебувають у масових школах, в цілому по Україні відсутня

Номер слайду 4

«…Особлива дитина – перш за все дитина, а потім вже особлива» Л.С. Виготський (1924 р.)

Номер слайду 5

Інклюзія («inclusion» – включення) процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті це політика й динамічний процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах

Номер слайду 6

Інклюзивна освіта – система освітніх послуг, яка ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобуття її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з ООП в умовах закладу освіти

Номер слайду 7

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпе-чення рівного доступу до якісної освіти дітям з ООП шляхом організації їх навчання у ЗНЗ на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних осо-бливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей

Номер слайду 8

ОСОБА З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПРОБЛЕМАМИ Це “особа, яка потребує до-даткової постійної чи тим-часової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”. (Закон України “Про освіту”)

Номер слайду 9

ДІТИ З ООП

Номер слайду 10

КАТЕГОРІЇ ОСОБЛИВОСТЕЙ РОЗВИТКУ (ПОРУШЕНЬ) з порушеннями слуху (глухі, оглухлі, зі зниженим слухом); з порушеннями зору (сліпі, осліплі, зі зниженим зором); з порушеннями інтелекту (розумово відсталі, із ЗПР); з мовленнєвими порушеннями ; з порушеннями опорно-рухового апарату (ДЦП (до 90%), вроджені паталогії ОРА, набуті захворювання та ураження ОРА); зі складною структурою порушень; з емоційно-вольовими порушеннями (СДУГ, ММД) та аутизмом

Номер слайду 11

Принципи інклюзивної освіти 1. Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень 2. Кожна людина здатна відчувати і думати 3. Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою 4. Усі люди потребують один одного 5. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин 6. Усі люди потребують підтримки і дружби ровесників 7. Для всіх учнів досягнення прогресу настане швидше в тому, що вони можуть робити, ніж в тому, що не можуть 8. Різноманітність підсилює всі сторони життя людини

Номер слайду 12

ПЕРЕВАГА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ООП

Номер слайду 13

Інклюзивне навчання передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало вимогам і потребам кожної особистості, незалежно від особливостей психофізичного розвитку

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

http://www.ussf.kiev.ua/ielegalframework/ https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Номер слайду 17

Для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням кількість учнів з особливими освітніми потребами становить: 1-3 учнів з однорідними вадами розвитку: розумовою відсталістю, порушеннями опорно-рухового апарату, зі зниженим зором, слухом, затримкою психічного розвитку та інші; не більше 2 дітей: сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення; дітей із складними вадами розвитку (порушення слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку); діти, які пересуваються на інвалідних візках.

Номер слайду 18

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ЗАРАХУВАННЯ ДИТИНИ З ООП ДО ЗНЗ 1. Звернутися до районного відділу (управління) освіти щодо вирішення питання реалізації інклюзивного навчання дитини з ООП. 2. Обрати загальноосвітній навчальний заклад. Бажано за рік попередити адміністрацію ЗНЗ, відділ управління освітою про свої наміри щодо навчання в умовах інклюзії. 3. Отримати висновок КУ ХОПМПК. 4. Подати заяву до обраної школи, вказавши форму навчання – інклюзивну + висновок КУ ХОПМПК. 5. Зазначити у заяві до навчального закладу потребу у асистенті вчителя. 6. Взяти участь у складанні індивідуального навчального плану та навчальної програми

Номер слайду 19

АЛГОРИТМ РОБОТИ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ З НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ Отримання заяви батьків й висновку з рекомендаціями обласної психолого-медико-педагогічної консультації. Клопотання до районного (міського) відділу (управління) освіти про погодження роботи інклюзивної групи. Вивчення актуального рівня знань і вмінь, сильних та слабких сторін розвитку, потенційних можливостей дитини командою педагогічних та медичних працівників загальноосвітнього навчального закладу. Розробка індивідуальної програми розвитку для організації інклюзивного виховання (обов'язково). Розробка індивідуальної адаптованої навчальної програми (за необхідністю). Відстеження динаміки розвитку дитини. Оцінювання навчальних досягнень.

Номер слайду 20

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Матеріали інтернет-марафону від ВГ «Основа» «Інклюзивне навчання. Грамоти навчатися – все одно, що гратися!»

Номер слайду 28

Корисні посилання http://nus.org.ua/questions/vidpovidayemo-na-zapytannya-inklyuzyvne-navchannya http://biblioteka20.ucoz.ua/index/normativno_pravove_zabezpechennja_inkljuzivnoji_osviti/0-64 https://pon.org.ua/socialny-zahyst/4988-oplata-za-perevrku-zoshitv-z-matematiki-pri-ndivdualnomu-navchann.html https://www.pedrada.com.ua/person/7-klimenko http://www.mirrosta.ru/ https://childdevelop.com.ua/

Номер слайду 29

Дякую за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
29 січня 2019
Переглядів
10698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку