Головні завдання. Соціально-професійна мобільність вчителя, формування особистості вчителя в сучасних умовах.- Творчий вчитель, який він? (практичне заняття) - Компетентність педагога та самоосвіта. – Успішність учителя та учня. Спільне та відмінне. –Психологічні аспекти формування професійної мобільності як умови гуманізації сучасної освіти. «Вигорання» – (практичне заняття), - Реалізація принципів практичного спрямування на уроках природничо-математичного циклу –
Пам’ятка 1. Людина дістає образ власного «Я» насамперед з реакції людей навколо себе – батьків, однокласників, товаришів.2. Ніколи не забувай що ти живеш серед людей.3. Найдорожче і найцінніше в світі – Людина, її життя й здоров’я4. Кожна людина – неповторний в світ.5. Порівнюй себе (якомога об’єктивніше) з іншими.6. Самопізнання для кожної людини має велике значення.7. Звикай регулярно аналізувати свої вчинки і поведінку.
Знай! Пам’ятай! Виконуй!Навчіться слухати інших. Будьте милі і товариські. Виявляйте інтерес до інших людей та їх справ. Будьте чесні не будьте злісні і запальні. У взаєминах з людьми навчіться віддавати, а не лише брати. Вчиться добре говорити, підтримувати розмову. Бережіть честь змолоду.
Сучасні вимоги до педагога висвітлені у законі «Про загальну середню освіту»: «Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки у навчальних закладах середньої освіти».
Основні напрямки формування та розвитку особистісних характеристик сучасного вчителя: Поглиблення і розширення наукового світогляду. Підвищення його загальної культури – політичної, моральної, естетичноїПостійне оновлення наукових знань. Підвищення педагогічної майстерностіУтвердження активної життєвої позиціїОрганічний зв’язок з життям та практикою
володіння предметом викладання, методикою викладання предмета, психологічна підготовка, широкий кругозір, педагогічна майстерність, володіння технологіями педагогічної праці, організаторські уміння, педагогічний такт, педагогічна техніка, володіння технологією спілкування та інші якості. Особистісні якостіпедагогічної діяльності:
Педагогічнатехнікапередбачає наявність специфічних засобів, умінь, особливостей поведінки педагога: високу культуру мовлення; здатність володіти мімікою, пантомімікою, жестами; уміння одягатися, стежити за своїм зовнішнім виглядом; уміння керуватися основами психотехніки;здатність до «бачення» внутрішнього стану вихованців і адекватного впливу на них.
Учителю XXI століття повинні бути притаманні професійна компетентність, професійна мобільність, інтелігентність, конкурентноздатність, духовність. Сучасний педагог повинен бути людиною культури і вселюдських цінностей,провідником ідей державотворення і демократичних змін, людиною великої душі і доброго серця.
Професійну мобільність вартовизначати на рівні особистісних якостей: адаптивність, комунікативність, самостійність, пристосовність, цілеспрямованість, ціннісні орієнтації й установки, соціальна пам’ять, критичне мислення, здатність до самопізнання, саморозвитку, самоосвіти, соціальна рухливість.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Особистісний гнучкість розуму комунікабельність емоційна стабільність неупередженість позитивне мислення вольовий потенціал пластичність наполегливість висока працездатність креативність Інструментальний соціальна активність професійна ініціативність готовність до ризику прагнення до саморозвитку Діяльнісний визначати цілі діяльності та стратегії їх реалізації контактувати з представниками різних вікових та соціальних груп приймати рішення в нестандартних ситуаціях самостійно вирішувати професійні проблеми адекватно оцінювати свої професійні здобутки Компоненти професійної мобільності педагога
Потрет українського вчителя Цілеспрямованість, характер, здібності,патріот, притаманна любов до дітей, присутній учительський фанатизм,носій моральної духовності,батько й матір для дітей,зразок працелюбності і добросовісті,терпляча та мужня людина,гідний громадянин, який особистим прикладом виховує підростаюче покоління.
"Наш український учитель має особливий природний талант. Він майже завжди творча особистість, незалежно від предмета, який викладає. Учитель жадає навчатися сам і йти в ногу з часом. Український учитель – це людина, яка може трансформувати свої ідеї в дитячі, а дитячі у свої. Уміє не опускатись до рівня дитини й у той же час не стояти над дитиною."Це вчитель, який постійно працює над власним розвитком."