Презентація містить Основні вимоги до самопідготовки: організаційно-дисциплінарні, гігієнічні, дидактичні та виховні. Також структуру самопідготовки та правила внутрішнього розпорядку тощо.
Організація та проведеннясамопідготовки – запорука успішноїнавчальної діяльності
Номер слайду 2
“ Той, хто вчиться самостійно,досягає успіху в сім раз більше,ніж той, якому все пояснити ”
Номер слайду 3
Вимоги до самопідготовки. До організаційно-дисциплінарних вимог належать: Обов'язковість щоденної самопідготовки. Економний розподіл часу, відведеного на заняття. Забезпечення порядку на робочому місті. Наявність всіх необхідних для занять підручників і приладдя. Обов'язкове дотримання кожним учнем правил дозволу та заборони.
Номер слайду 4
Правила заборонизапізнюватись на заняття;витрачати неекономно час на роботу;порушувати тишу;відволікати увагу товаришів;виходити з класу, рухатись в ньому без дозволу;займатись сторонніми справами;розмовляти з вихователем у повний голос;давати голосно консультації;недобросовісно виконувати завдання;ухилятися від виконання завдань;створювати шум поза класом, коли дозволили вийти. НЕ МОЖНА
Номер слайду 5
Правила дозволу самостійно планувати та виконувати роботу;використовувати посібники та довідкову літературу;з дозволу вихователя змінювати робоче місце;надавати допомогу товаришеві;робити перерви для короткочасного відпочинку;повторювати вивчений матеріал або працювати з навчальною літературою;перевіряти роботу товаришів, коли своє завдання виконане;при поганому самопочутті просити дозволу вихователя для додаткового відпочинку;виконувати особисті завдання вчителя для уроків (доповідь, реферат);читати книги, рекомендовані для позакласного читання;учити вірші для конкурсів. МОЖНА
Номер слайду 6
Основні гігієнічні вимоги Рівномірне і достатнє освітлення приміщення. Чистота віконного скла. Недопущення затемнень вікон шторами, квітами. Встановлення нормального теплового режиму. Регулярне провітрювання класних кімнат. Використання шкільних меблів відповідно до вікових вимог. Вологе прибирання приміщення перед самопідготовкою. Чистота та порядок у класі. Дотримання правил особистої гігієни. Збереження правильної постави під час занять. Проведення фізкультхвилинок. Ліквідування шумових подразнень. Використання прозорих штор для захисту школярів від прямого сонячного проміння восени та навесні. Дбайливе ставлення до ослаблених хворобою дітей. Щоденне виконання цих вимог привчає дітей дотримуватись гігієнічної організації розумової праці.
Номер слайду 7
Дидактичні вимоги. Самопідготовка проводиться регулярно в один і той же час з дотриманням норми її тривалості. Завдання виконуються кожним учнем самостійно. Перевірка проводиться поетапно (самоперевірка, взаємоперевірка, перевірка вихователем). Проводиться первинне поетапне оцінювання виконаної роботи (самооцінка, взаємооцінка, оцінка вихователем). З відстаючими учнями організовується індивідуальна робота. Обсяг і характер завдань регулюється за допомогою взаємного контакту вчителя та вихователя.
Номер слайду 8
Виховні вимоги. Відмови під покарань. Використання різних форм заохочень, стимулюючих самостійне виконання завдань. Сприяння старанному ставленню учнів до самостійної роботи. Неприпустимість під час самопідготовки повчальних бесід, зауважень, які відволікають увагу вихованців. Мінімальні за часом і обсягом пояснення вчителя. Терпляче ставлення до помилок учнів під час роботи. Заохочення наполегливості та завзятості школярів при виконанім завдань. Залучення вихованців до посильної допомоги товаришам.
Номер слайду 9
Спільна роботавчителя і вихователя. ЕТАПИ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ДО САМОСТІЙНОГО ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯПІДБІР ЗАВДАНЬПРОВЕДЕННЯ ДЕТАЛЬНОГО ПОЯСНЕННЯ ТОГО, ЩО І ЯК ВИКОНУВАТИ ВДОМАВИЗНАЧЕННЯ ЇХ ОБ’ЄМУ І ХАРАКТЕРУ
Номер слайду 10
КЕРІВНИЦТВО САМОПІДГОТОВКОЮВИРАЖАЄТЬСЯв умілому спонуканні учнів до самостійних дій при виконанні домашнього завдання;в озброєнні дітей навичками і вміннями раціональних прийомів самостійної роботи;у виробленні в них звички перевіряти якість виконання завдання.
Номер слайду 11
Структура самопідготовки. Підготовча робота. Організація самостійної роботи. Підведення підсумків
Номер слайду 12
Самопідготовку учнів слід розпочинати з 16.30. Тривалість самопідготовки залежить від віку дитини. Визначаючи доцільність, характер, зміст і обсяг домашніх завдань, слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. У першому класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв., у 3-му класі — 1 год. 10хв., у 4-му класі — 1год. 30хв., у 5—6-му класі — 2,5 год., у 7-9 класах—3 год., у 10—11-му — 4год. У 2—4 класах домашні завдання не рекомендується задавати на вихідні і святкові дні.
Номер слайду 13
Коли вчитель входити в клас або виходить із класу, мовчки, устань. Коли вихователь, перевіряючи присутніх, називає твоє прізвище, мовчки встань. Не тримай нічого зайвого на парті. Зошита, щоденник, підручники для самопідготовки повинні лежати закритими на краю парти. Відкривати й користуватися ними в міру потреби при виконанні домашнього завдання. Під час фронтального повторення з ученого матеріалу уважно слухай відповіді товаришів і пояснення вчителя. За партою сиди спокійно й прямо, не розвалюйся, не обертайся. Не виправляй відповідей товаришів без дозволу вчителя. Не заважай товаришеві підказати. Правила внутрішнього розпорядку
Номер слайду 14
Правила внутрішнього розпорядку. Якщо відповідаєш із місця, устань, стій прямо, відповідай чітко, не поспішаючи. Відповідаючи в дошки, стій спокійно, особою до класу. Коли хочеш звернутися до вчителя з питанням, підніми праву руку, не відриваючи ліктя від парти. Після дозволу вихователя встань, запитай і знову сядь. Якщо можеш відповістити на запитання вчителя, вихователя, поставлений класу, підніми руку. Якщо хочеш вийти із класу, підніми руку, без дозволу нікуди із класу йти не можна. Кожний учень повинен строго дотримуватися правил внутрішнього розпорядку під час самопідготовки й неухильно їх виконувати.
Номер слайду 15
Під час перерви в класі залишаються тільки чергові. Вони зобов'язані провітрити кімнату й привести її в належний санітарний стан. У теплу й суху погоду вийди на шкільний двір. Під час рухливих ігор стався до однокласників по - товариські, не намагайся заподіяти дітям біль і приниження. Пам'ятай! Невартим учинком ти, насамперед, принижуєш сам себе в очах навколишніх. У приміщенні дотримуйся встановленого порядку, точно й беззастережно виконуй вимоги й вказівки вчителів і чергових учнів. Зустрівши дорослого, давай дорогу, привітайся; якщо сидиш, а повз тебе проходити доросла людина - устань і привітайся. На перерві