Карґєра — це індивідуальні зміни позиції та поведінки, які повґязані з досвідом роботи і всієї трудової діяльності людини. Змістовною складовою поняття карґєри є просування, тобто рух вперед. Тип карґєрного процесу дає уявлення про особливості його виникнення, направленості й внутрішній організованості, зовнішніх звґязках, взаємодіях відносно інших процесів.
Номер слайду 3
Під факторами (від латинської factor — той, що робить) ділової кар'єри розуміють найбільш істотні обставини, що виступають як рушійні сили, причини процесу трудового переміщення. Головним у виборі шляхів просування (карґєри) людини є розуміння того, що впливають на просування не просто фактори й не особистість самі по собі, а способи їх взаємодії.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
До зовнішніх факторів можна віднести і організаційні: • ієрархічну структуру конкретної організації; • заходи, що проводяться в ній, з управління кар'єрою співробітників; • зміст функціональних обов'язків на конкретних трудових постах; • умови роботи в організації.
Номер слайду 6
Залежно від способу здійснення і виду зв'язків визначають два типи організаційних структур управління: - ієрархічна (механістична модель) - органічна (органічна модель)
Номер слайду 7
Ієрархічна структура Ієрархічна структура передбачає: ієрархічність управління, при якій нижчий рівень підпорядковується і контролюється вищим; наявність формальних правил та норм при виконанні менеджерами своїх завдань та обов'язків; дух формальної безособовості, з яким офіційні особи виконують свої обов'язки; прийом на роботу згідно з кваліфікаційними вимогами до цієї посади.
Номер слайду 8
Органічна структура Органічна структура управління характеризується індивідуальною відповідальністю кожного працівника за загальний результат. Такі структури мають здатність легко змінювати форму для вирішення складних проектів і пристосовуватися до нових умов. У більшості випадків органічні структури створюються тимчасово для реалізації конкретних проектів, програм або вирішення проблем.
Номер слайду 9
Управління кар'єрою персоналу – це комплекс заходів, що здійснюються кадровою службою підприємства, з планування, організації, мотивації і контролю службового зростання персоналу, виходячи з його цілей, потреб, можливостей, здібностей та схильностей, а також виходячи із цілей, потреб, можливостей і соціально-економічних умов підприємства.
Номер слайду 10
Програма розвитку кар'єри відображає такі моменти: • способи виявлення працівників з високим потенціалом зростання і просування; • стимули до розробки індивідуальних планів кар'єри; • способи ув'язування кар'єри з результатами оцінки діяльності; • шляхи створення сприятливих умов для розвитку (навчання, підбір посад і разові завдання з урахуванням особистих можливостей); • організацію ефективної системи підвищення кваліфікації; • можливі напрямки ротації; • форми відповідальності керівників за розвиток підлеглих.
Номер слайду 11
Трудовий пост — це обмежене внаслідок розподілу праці й зафіксоване в суспільстві докладання сил людини, яка прагне створити щось цінне для суспільства — матеріальні речі, інформацію, корисні дії, функціональні корисні ефекти, естетичні враження, суспільні настрої, упорядковані соціальні процеси. Трудовий пост — одна з форм існування професії.
Номер слайду 12
Список джерел Побудова кар’єри : навч.-метод. посіб. / [О. В. Мельник, О. Л. Морін,Л. А. Гуцан, І. І. Ткачук, О. М. Пархоменко, З. В. Охріменко, Т. С. Попова,nМ. В. Лузан; за ред. О. В. Мельника]. — Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014.— 172 с. ФАКТОРИ РОЗВИТКУ КАР'ЄРИ ТА КАР'ЄРНІ РИЗИКИ. URL: https://stud.com.ua/161247/menedzhment/faktori_rozvitku_karyeri_karyerni_riziki Фактори трудової кар'єри . URL: https://pidruchniki.com/15100827/sotsiologiya/faktori_trudovoyi_karyeri