Мултимедійний супровід до уроку правознавства за темою " Основи цивільного права" Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Цивільно-правові відносини іх склад, право власності, види, шляхи набуттявласності,види цивільних договорів. Як захистити особсті майнові та немайнові права. цивільно-правова відповідальність.
Право власності припиняється у разі: відчуження власником свого майна; відмови власника від права власності; припинення права власності на майно , яке за законом не може належати цій особі; знищення майна; викупу пам'яток історій та культури; викупи земельної ділянки у зв’язку із суспільною необхідністю; викупу нерухомого майна у зв’язку з суспільною необхідністю земельної ділянки, на якій вона розміщена; реквізиції; конфіскації; припинення юридичної особи чи смерті власника.
Система цивільних договорів Встановлюють розрахункові та кредитні відносини Майнового та особистого страхування Договори спрямовані на виконання доручень Договори на виконання робіт Договори про передачу майна у власність На надання права іншим особам користуватись майном На використання результатів інтелектуальної творчості Договори спрямовані на надання послуг
Класифікація правочинів Критерії класифікації Види правочинів Залежно від кількості сторін - односторонні - двосторонні - багатосторонні Залежно від необхідності однієї сторони здійснити оплату іншій - оплатні - безоплатні Залежно від моменту, з яким пов'язується виникнення правочинів - консенсуальні - реальні Залежно від визначення моменту припинення правочинів - строкові - безстрокові
Цивільна відповідальність неповнолітньої особи 1. Неповнолітня особа особисто несе відповідальність за порушення договору, укладеного самостійно, відповідно до закону. 2. Неповнолітня особа несе відповідальність за порушення договору, укладеного за згодою батьків (всиновлювачив), піклувальників. Якщо у неповнолітньої особи недостатньо майна для відшкодування збитків, додаткову відповідальність несуть її батьки (всиновлювачи) або піклувальники.
Чи буде нести цивільну відповідальність і в якому обсязі: а) 13-річний Сергій, який пошкодив куртку однокласника; б) 15-річний Андрій, який на уроці фізкультури розірвав футболку однокласника; в) 14-річний Вадим, який під час гри в футбол у дворі пошкодив м’яч, що належав сусідському хлопцю; г) 16-річний Максим, який по дорозі на роботу пошкодив машину, що належала сусіду?
У яких ситуаціях порушувалися немайнові права, а де відбулося порушення майнових прав: батько учня 9 класу Миколи у присутності всього класу назвав учительку невдахою за те, що вона викликала його до школи у зв'язку з постійними пропусками занять сином. постачальник переплутав замовлення й привіз до зоомагазину мішки з кормом для пташок замість корму для котів.
1. Особисті немайнові права: життя; честь; квартира; 2. Одна з форм юридичної відповідальності, яка полягає в застосуванні встановленого цивільним законодавством заходу примусового впливу до порушника цивільних прав та обов'язків: адміністративна відповідальність; цивільно-правова відповідальність; кримінальна відповідальність; 3. Установіть суб'єктів, на яких за загальними правилами покладається цивільно-правова відповідальність у разі скоєння дітьми цивільного правопорушення: батьки або особи, які їх замінюють; бабуся; адміністрація ринку
4. Особа яка звертається із заявою до суду: відповідач; позивач; адвокат; 5. Способи захисту цивільних прав та інтересів є: відшкодування моральної (немайнової)шкоди; визнання правочину недійсним; продовження дії, яка порушує право; 6. Неповнолітні особи за заподіяну шкоду: відповідають на загальних підставах; не несуть відповідальності;; несуть відповідальність частково; 7. Строк позовної давності – період, протягом якого людина може звернутися до суду по захист своїх прав, тривалістю: три роки; п'ять років; один рік; 8. Відмовитися від своїх цивільних прав людина не може; може частково; може повністю; 9. Особа, яка порушила цивільні права: відповідач; прокурор; позивач;
Поміркуйте 1. Чи може 15-річний Андрій: а) придбати фотоапарат на зароблені ним гроші; б) позичити зароблені влітку гроші приятелю в) покласти зароблені влітку гроші на депозит? 2. Чи може 6-річна Марія самостійно: а) позичити однокласниці п’ять гривень; б) придбати потрібний для навчання відеодиск; в) придбати квартиру? 3. Чи може 13-річний Сергій: а) дати другові відеодиск для перегляду; б) відкрити рахунок у банку; в) подарувати подрузі коштовну прикрасу?