Тематичний день « Сонце – його значення на Землі»
Тема дня. Сонце – його значення на Землі
Інтегруються предмети: навчання грамоти, природознавство, основи здоров'я.
Мета: сформувати поняття,що Сонце відіграє важливу роль в існуванні планети Земля. Спрямовувати використовувати набуті знання в повсякденному житі. Вчити учнів говорити в повільному темпі, чітко, вільно і виразно. Формувати вміння висловлювати власну думку. Сприяти виробленню навички одразу включатись у роботу.
Розвивати мислення, мовлення, навички виразного та свідомого читання, збагачувати словниковий запас учнів,удосконалювати навички грамотного, каліграфічного письма. Сприяти розвитку інтересу до навколишнього світу.
Розвивати вміння слухати вчителя та відповідати на поставленні запитання.
Виховувати любов до природи,дбайливе ставлення до свого здоровя.
Навчання грамоти: закріплювати вміння учнів виділяти у словах звуки [с], [с'], викладати звукові моделі слів; формувати навички читання; розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення, спостережливість; закріпити уміння писати рядкову букву («ес»), поєднувати її з вивченими літерами; продовжувати формувати правильну поставу під час письма, вміння писати букви зв'язно, ритмічно, правильно розташовувати їх у рядку; виробляти навички побудови звукових моделей слів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв; збагачувати словниковий запас, пам'ять; розвивати дрібну моторику руки виховувати в дітей бережне ставлення до природи.
Природознавство:формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин; розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини; учити спостерігати за висотою Сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.
Основи здоров'я:Ознайомити дітей з основними засобами та правилами загартовування; переконати у важливості загартовування для здоров'я організму; розвивати мислення, мовлення; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, дбати про свій організм.
Завдання: удосконалювати навички роботи в групах. Формувати вміння використовувати пошукову діяльність, обмінюватись думками. З'ясувати значення Сонця у житті людини. Забезпечити учням психологічне розвантаження , поліпшити емоційний стан,стимулювати до діяльності.
Очікувані результати:засвоєння навчального матеріалу з теми «Сонце його значення на Землі».
Обладнання: малюнки , фішки для позначення звуків, картки для роботи в парах та для індивідуальної роботи,текст казки « Сонце та сонечко» І. Прокопенко, диск із записом творів, запис фрагменту з мультфільму « Левеня та Тигреня»,мікрофон та телевізор.
Тип уроку: комбінований
І частина
І.Ранкова зустріч.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному)
Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).
Організаційний етап (2-3 хв.)
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимем старанно.
Щоб почути у кінці
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
II Актуалізація опорних знань (8-10хв.)
1. Вправа «Погода»
-Який сьогодні день?
-Яка пора року?
-Який стан неба?
-Чи були опади протягом доби?
Які ще зміни спостерігаєте у природі?
2. Відгадування загадки
Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає.
- Так, звичайно це сонце.
3.Вправа «Асоціативний кущ» (запис на дошці)
- Діти, що ви відчуваєте уявляєте коли чуєте слово сонце (вчитель записує думки дітей на дошці)
III Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань (18-20 хв.)
Робота над скоромовкою
1.Читання скоромовки вчителем
Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: - Засну! –
Сосни сонечко гойдали.
Сосни сонечко благали:
- Сонце, сонечко, не треба!
- Стане темно нам без тебе!
Г. Чубач
2.Вправа «Куб»
-Який звук найчастіше повторюється у скоромовці?
-Якими буквами він позначається?
-З яких елементів складається маленька літера «ес» ?
- Чи схожі між собою друкована та рукописна літери «ес»?
3. Вивчення скоромовки .
4. Робота за прочитаним текстом Букваря «У лісі»
-Діти поміркуйте і скажіть кому стане темно у лісі без сонця?
-Знайдіть у тексті речення про сову.
-Що ви можете сказати про білочку?
-Про яких ще звірів мова йде у тексті?
5.Читання тексту ланцюжком.
- Діти, яке дерево зображено на малюнку?
- Чия хатинка на цьому дереві?
- Як у назву має ця хатика? (дупло)
6. Складання звукової моделі слова сосна (учні викладають фішками)
7. Руханка «Прогулянка в лісі»
Діти лісом гуляли, (діти ходять по кімнаті)
За природою спостерігали. (оглядаються навкруги)
Вгору — на сонце — поглядають (дивляться на сонце),
Метелики літали, (імітують метелика).
Крильцями махали.
Дружно плеснімо: раз, ( плещуть в долоні)
два, три, чотири, п'ять.
Треба нам букет зібрать (присідають, імітують збирання букету)
Раз присіли, два присіли.
І за парти швидко сіли.
8. Поетична хвилинка (запис на дошці)
Хто однаково всіх любить ?
Всіх однаково голубить?
Кожний скоса тільки гляне
А обняти не дістане.
- Так діти, саме сонце на своїх променях приносить тепло. А нам воно принесло букви.
9. Гра «Утвори склади»
- Наше сонце принесло нам промінчики на яких зображені літери із яких потрібно утворити склади (зображення сонця на дошці)
- Учні утворюють склади і читають їх хором. Ці склади записують у зошити.
-Діти приготувались до письма .
10. Каліграфічна хвилинка
(Діти читають вірш з пам'яті)
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати гарно
До роботи я берусь!
Коментоване письмо утворених складів учнями (са ус со іс се си)
II частина
IV Мотивація навчальної діяльності (20 хв.)
Звучить тиха спокійна мелодія
-Сьогодні дітки я буду чарівницею і перетворю вас на квіточки.
-Ви маленькі квіточки ви спали тихо спокійно.( діти присіли голови опущені руки схрещені над головою)
-Але раптом ви відчули силу і почали рости .(діти повільно підводяться)
-Ваші пелюстки все більше і більше відкриваються.(руки поступово розводять у сторони)
-Вони починають грати з вітерцем .Колишуться вліво і вправо. Вперед –назад. (нахили тулуба в різні сторони)
-А ще хочеться кружляти в танку(довільне кружляння)
-Хто пробудив нас від сонця?
Учні. Сонце.
V Засвоєння нових знань і способів дій (23-25 хв.)
-Скажіть щоб сталося на планеті Земля якби згасло Сонце?
1. Бесіда
-Так якби раптом згасло Сонцето нестало б на Землі ні зелених полів ні річок ні лісів ні морів. Загинули б люди та тварини.
-Що необхідно щоб існувало життя?(сонячне проміння)
2. Робота з тематичною таблицею з «Основ здоровя»
- Сонячне проміння дуже корисне для організму дітей . Під його впливом поліпшується обмін речовин. Позитивно змінюється склад крові. Гинуть хвороботворні мікроби на шкірі. Під діє сонячних променів утворюється вітамін D.
(в цей час почувся стукіт у двері )
-А хто це до нас завітав ? Листоноша.(старший учень)
- Я приніс вам лист любі малята а від кого відгадайте!
Із неба диво золоте,
І світить нам і гріє,
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
- Так саме сонце вам прислало листа . Цей лист не простий а з завданням.
- Нам потрібно скласти вірш за малюнком.
3. Робота в групах. (вчитель вивішує малюнок на дошці)
I група - перший рядок
II група - другий рядок
III група - третій рядок
IV група - четвертий рядок
Тепло стало у
Синє у горі,
промінь шле Землі
Прилетіли !
(Діти в об'єднавшись у групи складають вірш)
Тепло стало у дворі.
Синє небо у горі,
Сонце промінь шле Землі
Прилетіли журавлі!
По завершенню роботи діти колективно складають утворений вірш.
-З якою інтонацією ви прочитаєте останній рядок?
4. Гімнастика для очей «Куди побіг сонячний зайчик»
(учні слідкують за промінцем від люстерка або ліхтарика)
5. Робота за підручником «Природознавство» ст. 30
- Пригадайте що належить до неживої природи?
- Як ви думаєте до якої природи належить Сонце?
- Розгляньте фото на сторінці 30.
6. Робота в парі
- Які емоції викликає у вас дане фото? (учні обмінюються думками)
7. Практична робота за завданням підручника ст.30
- Які правила при роботі з пластиліном ви знаєте?
- Який колір оберете при ліпленні сонця?
8. Демонстрація виробів
9. Слухання аудіо казки І. Прокопенко «Сонце та сонечко»
10. Робота за прослуханим твором
- Яка пора року описується у казці?
- Хто є головними героями казки? Що ви знаєте про комаху сонечко?
- Чому образилось Сонце? Чим закінчується казка?
11.Робота над текстом казки (роздрукована казка у кожного учня на парті)
12. Читання вчителем
- Кому вклонилися дерева?
13. Читання казки учнями «Дощиком» «Вибіркове читання»
14. Робота в парі. Читання уривка казки в особах.
15. Інтерактивна вправа «Коло».
«Я дружу із сонечком тому що……..»
Учитель прикріплює до дошки ілюстрацію до мультфільму «Черепаха і Левеня».
- Пригадайте, що робили герої цього мультфільму (Засмагали на сонечку та співали веселу пісеньку).
16. Перегляд сюжету мультфільму «Черепаха і Левеня».
Ось так засмагають Черепаха і Левеня на пляжі. А чи дотримуються вони правил перебування на сонці?
- Щоб ви порадили героям мультфільмів?
- Скільки часу вони можуть засмагати?
- Що потрібно зробити Черепасі та Левенятку, якщо хтось із них відчує нудоту, головний біль або запаморочення?
- Які ознаки сонячних опіків повинні знати діти, щоб завчасно уникнути їх та попередити звірят?
- Я сподіваюся, що і Черепаха, і Левеня, і ви завжди дружитимете із сонечком.
17. Складання пам'ятки «Безпечне перебування на сонці»
Колективна робота.
Проте потрібно пам'ятати, що тривали під сонцем шкідливо впливає на організм людини.
-Щоб не сталося теплового удару:
-Часто провітрюйте душні приміщення.
-Носіть легкий одяг.
-Часто пийте воду.
-Завжди одягайте головний убір.
-Більше часу проводьте у затінку.
-Не засинайте на пляжі.
-Щоб запобігти сонячним опікам:
-Не перебувайте довго на сонці. Перший раз можна засмагати 4-5 хв.
III частина
VI Закріплення нових знань і способів дій (20-21хв.)
1.Робота в зошитах з письма. Індивідуальна робота учнів з картками.
Гра «Жук Буквоїд» (діти отримують завдання на картках вставляють пропущені літери і утворюють слова та зачитують їх )
-Давайте запишемо ці слова . Скажіть скільки голосних звуків у слові сонце.
Назвіть їх. Назвіть приголосні звуки .Поділіть слово на склади, визначте який склад наголошений.
-А тепер складемо речення з цими утвореними словами і запишемо його.
2. Вправа «Афірмація» (під мелодію діти стають у коло)
Я — маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінчики і піднімаюсь над обрієм. Я— велика куля. В мені багато тепла і світла. Я — велике сонце. Я дарую своє тепло всій землі — лісам, річкам, лукам. Я видихаю тепло. Я перетворююся на маленький сонячний промінчик. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку, я купаюся у блакитних морських хвилях, стрибаю по вікнах будинків.
3. Робота за підручником «Основи здоров'я» ст.54-55
- Розгляньте малюнок на ст.54
- Що ви вже знаєте про загартування?
4. Робота в групах
- Які поради ви можете дати стосовно загартування?
(діти в групах висловлюють свої думки)
5. Робота за матеріалом підручника « Природознавство» ст.31
6. Робота в парах (об'єднання в пари)
- Разом із сусідом розгляньте фото . Позначте кружечком червоного кольору хто не може жити без сонячного світла і тепла ? Поміркуйте чому?
7. Хвилинка цікавинка
Яскраве сонячне світло - джерело відмінного настрою і бадьорості. У похмуру погоду багато людей відчувають себе пригнічено, піддаються депресії. Незважаючи на це, всі знають, що негода скоро закінчиться, і в небі з'явиться сонце. Воно звично людям з самого дитинства, і мало хто замислюється про те, що це світило собою представляє. Найвідоміша інформація про Сонце - це те, що воно є зіркою.
8. Мозкова атака
-На що схоже сонечко? ( на маму, м'яч, яблуко…..)
IV частина
VII Рефлексія.
«Сонце творчості» ( на дошці прикріплене сонце без промінців, учням потрібно вибрати із різнокольорових промінців саме той, який він вважає потрібним)
Жовтий – урок пройшов корисно
Синій – досить непогано
Зелений – щось було звичайно,але взагалі незрозуміло
Червоний – «чахлий», пропащий урок
V Щоденник вражень
Мені подобається, коли світить сонечко бо…
Сонечко радіє і …..
Я мрію про….
Тематичний день « Сонце – його значення на Землі»
Тема дня. Сонце – його значення на Землі
Інтегруються предмети: навчання грамоти, природознавство, основи здоров’я.
Мета: сформувати поняття, що Сонце відіграє важливу роль в існуванні планети Земля. Спрямовувати використовувати набуті знання в повсякденному житі. Вчити учнів говорити в повільному темпі, чітко, вільно і виразно. Формувати вміння висловлювати власну думку. Сприяти виробленню навички одразу включатись у роботу.
Розвивати мислення, мовлення, навички виразного та свідомого читання, збагачувати словниковий запас учнів,удосконалювати навички грамотного, каліграфічного письма. Сприяти розвитку інтересу до навколишнього світу.
Розвивати вміння слухати вчителя та відповідати на поставленні запитання.
Виховувати любов до природи,дбайливе ставлення до свого здоровя.
Навчання грамоти: закріплювати вміння учнів виділяти у словах звуки [с], [с’], викладати звукові моделі слів; формувати навички читання; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, спостережливість; закріпити уміння писати рядкову букву («ес»), поєднувати її з вивченими літерами; продовжувати формувати правильну поставу під час письма, вміння писати букви зв’язно, ритмічно, правильно розташовувати їх у рядку; виробляти навички побудови звукових моделей слів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв; збагачувати словниковий запас, пам’ять; розвивати дрібну моторику руки виховувати в дітей бережне ставлення до природи.
Природознавство: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; показати значення Сонця в житті тварин і рослин; розкрити значення сонячного світла і тепла в житті людини; учити спостерігати за висотою Сонця і встановлювати найпростіші зв’язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу.
Основи здоров’я: Ознайомити дітей з основними засобами та правилами загартовування; переконати у важливості загартовування для здоров’я організму; розвивати мислення, мовлення; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, дбати про свій організм.
Завдання: удосконалювати навички роботи в групах. Формувати вміння використовувати пошукову діяльність, обмінюватись думками. З’ясувати значення Сонця у житті людини. Забезпечити учням психологічне розвантаження , поліпшити емоційний стан,стимулювати до діяльності.
Очікувані результати: засвоєння навчального матеріалу з теми «Сонце його значення на Землі».
Обладнання: малюнки , фішки для позначення звуків, картки для роботи в парах та для індивідуальної роботи, текст казки « Сонце та сонечко» І. Прокопенко, диск із записом творів, запис фрагменту з мультфільму « Левеня та Тигреня»,мікрофон та телевізор.
Тип уроку: комбінований
І частина
І.Ранкова зустріч.
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Доброго ранку Сонцю! (руки піднімають угору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі! (руки опускають додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам! (руки розводять у сторони, усміхаються один одному)
Доброго ранку мені! (руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно! (широко розводять руки, піднімаючи вгору).
Організаційний етап (2-3 хв.)
Пролунав дзвінок –
Починаємо урок.
Працюватимем старанно.
Щоб почути у кінці
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
II Актуалізація опорних знань (8-10хв.)
1. Вправа «Погода»
-Який сьогодні день?
-Яка пора року?
-Який стан неба?
-Чи були опади протягом доби?
Які ще зміни спостерігаєте у природі?
2. Відгадування загадки
Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає.
- Так, звичайно це сонце.
3.Вправа «Асоціативний кущ» (запис на дошці)
- Діти, що ви відчуваєте уявляєте коли чуєте слово сонце (вчитель записує думки дітей на дошці)
III Підготовка до активного, свідомого засвоєння знань (18-20 хв.)
Робота над скоромовкою
1.Читання скоромовки вчителем
Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: - Засну! –
Сосни сонечко гойдали.
Сосни сонечко благали:
- Сонце, сонечко, не треба!
- Стане темно нам без тебе!
Г. Чубач
2.Вправа «Куб»
-Який звук найчастіше повторюється у скоромовці?
-Якими буквами він позначається?
-З яких елементів складається маленька літера «ес» ?
- Чи схожі між собою друкована та рукописна літери «ес»?
3. Вивчення скоромовки .
4. Робота за прочитаним текстом Букваря «У лісі»
-Діти поміркуйте і скажіть кому стане темно у лісі без сонця?
-Знайдіть у тексті речення про сову.
-Що ви можете сказати про білочку?
-Про яких ще звірів мова йде у тексті?
5.Читання тексту ланцюжком.
- Діти, яке дерево зображено на малюнку?
- Чия хатинка на цьому дереві?
- Як у назву має ця хатика? (дупло)
6. Складання звукової моделі слова сосна (учні викладають фішками)
7. Руханка «Прогулянка в лісі»
Діти лісом гуляли, (діти ходять по кімнаті)
За природою спостерігали. (оглядаються навкруги)
Вгору — на сонце — поглядають (дивляться на сонце),
Метелики літали, (імітують метелика).
Крильцями махали.
Дружно плеснімо: раз, ( плещуть в долоні)
два, три, чотири, п'ять.
Треба нам букет зібрать (присідають, імітують збирання букету)
Раз присіли, два присіли.
І за парти швидко сіли.
8. Поетична хвилинка (запис на дошці)
Хто однаково всіх любить ?
Всіх однаково голубить?
Кожний скоса тільки гляне
А обняти не дістане.
- Так діти, саме сонце на своїх променях приносить тепло. А нам воно принесло букви.
9. Гра «Утвори склади»
- Наше сонце принесло нам промінчики на яких зображені літери із яких потрібно утворити склади (зображення сонця на дошці)
- Учні утворюють склади і читають їх хором. Ці склади записують у зошити.
-Діти приготувались до письма .
10. Каліграфічна хвилинка
(Діти читають вірш з пам’яті)
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати гарно
До роботи я берусь!
Коментоване письмо утворених складів учнями (са ус со іс се си)
II частина
IV Мотивація навчальної діяльності (20 хв.)
Звучить тиха спокійна мелодія
-Сьогодні дітки я буду чарівницею і перетворю вас на квіточки.
-Ви маленькі квіточки ви спали тихо спокійно.( діти присіли голови опущені руки схрещені над головою)
-Але раптом ви відчули силу і почали рости .(діти повільно підводяться)
-Ваші пелюстки все більше і більше відкриваються.(руки поступово розводять у сторони)
-Вони починають грати з вітерцем .Колишуться вліво і вправо. Вперед –назад. (нахили тулуба в різні сторони)
-А ще хочеться кружляти в танку(довільне кружляння)
-Хто пробудив нас від сонця?
Учні. Сонце.
V Засвоєння нових знань і способів дій (23-25 хв.)
-Скажіть щоб сталося на планеті Земля якби згасло Сонце?
1. Бесіда
-Так якби раптом згасло Сонцето нестало б на Землі ні зелених полів ні річок ні лісів ні морів. Загинули б люди та тварини.
-Що необхідно щоб існувало життя?(сонячне проміння)
2. Робота з тематичною таблицею з «Основ здоровя»
- Сонячне проміння дуже корисне для організму дітей . Під його впливом поліпшується обмін речовин. Позитивно змінюється склад крові. Гинуть хвороботворні мікроби на шкірі. Під діє сонячних променів утворюється вітамін D.
(в цей час почувся стукіт у двері )
-А хто це до нас завітав ? Листоноша.(старший учень)
- Я приніс вам лист любі малята а від кого відгадайте!
Із неба диво золоте,
І світить нам і гріє,
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє.
- Так саме сонце вам прислало листа . Цей лист не простий а з завданням.
- Нам потрібно скласти вірш за малюнком.
3. Робота в групах. (вчитель вивішує малюнок на дошці)
I група - перший рядок
II група - другий рядок
III група - третій рядок
IV група - четвертий рядок
Тепло стало у
Синє у горі,
промінь шле Землі
Прилетіли !
(Діти в об’єднавшись у групи складають вірш)
Тепло стало у дворі.
Синє небо у горі,
Сонце промінь шле Землі
Прилетіли журавлі!
По завершенню роботи діти колективно складають утворений вірш.
-З якою інтонацією ви прочитаєте останній рядок?
4. Гімнастика для очей «Куди побіг сонячний зайчик»
(учні слідкують за промінцем від люстерка або ліхтарика)
5. Робота за підручником «Природознавство» ст. 30
- Пригадайте що належить до неживої природи?
- Як ви думаєте до якої природи належить Сонце?
- Розгляньте фото на сторінці 30.
6. Робота в парі
- Які емоції викликає у вас дане фото? (учні обмінюються думками)
7. Практична робота за завданням підручника ст.30
- Які правила при роботі з пластиліном ви знаєте?
- Який колір оберете при ліпленні сонця?
8. Демонстрація виробів
9. Слухання аудіо казки І. Прокопенко «Сонце та сонечко»
10. Робота за прослуханим твором
- Яка пора року описується у казці?
- Хто є головними героями казки? Що ви знаєте про комаху сонечко?
- Чому образилось Сонце? Чим закінчується казка?
11.Робота над текстом казки (роздрукована казка у кожного учня на парті)
12. Читання вчителем
- Кому вклонилися дерева?
13. Читання казки учнями «Дощиком» «Вибіркове читання»
14. Робота в парі. Читання уривка казки в особах.
15. Інтерактивна вправа «Коло».
«Я дружу із сонечком тому що……..»
Учитель прикріплює до дошки ілюстрацію до мультфільму «Черепаха і Левеня».
- Пригадайте, що робили герої цього мультфільму (Засмагали на сонечку та співали веселу пісеньку).
16. Перегляд сюжету мультфільму «Черепаха і Левеня».
Ось так засмагають Черепаха і Левеня на пляжі. А чи дотримуються вони правил перебування на сонці?
- Щоб ви порадили героям мультфільмів?
- Скільки часу вони можуть засмагати?
- Що потрібно зробити Черепасі та Левенятку, якщо хтось із них відчує нудоту, головний біль або запаморочення?
- Які ознаки сонячних опіків повинні знати діти, щоб завчасно уникнути їх та попередити звірят?
- Я сподіваюся, що і Черепаха, і Левеня, і ви завжди дружитимете із сонечком.
17. Складання пам’ятки «Безпечне перебування на сонці»
Колективна робота.
Проте потрібно пам’ятати, що тривали під сонцем шкідливо впливає на організм людини.
-Щоб не сталося теплового удару:
-Часто провітрюйте душні приміщення.
-Носіть легкий одяг.
-Часто пийте воду.
-Завжди одягайте головний убір.
-Більше часу проводьте у затінку.
-Не засинайте на пляжі.
-Щоб запобігти сонячним опікам:
-Не перебувайте довго на сонці. Перший раз можна засмагати 4-5 хв.
III частина
VI Закріплення нових знань і способів дій (20-21хв.)
1.Робота в зошитах з письма. Індивідуальна робота учнів з картками.
Гра «Жук Буквоїд» (діти отримують завдання на картках вставляють пропущені літери і утворюють слова та зачитують їх )
-Давайте запишемо ці слова . Скажіть скільки голосних звуків у слові сонце.
Назвіть їх. Назвіть приголосні звуки .Поділіть слово на склади, визначте який склад наголошений.
-А тепер складемо речення з цими утвореними словами і запишемо його.
2. Вправа «Афірмація» (під мелодію діти стають у коло)
Я — маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінчики і піднімаюсь над обрієм. Я— велика куля. В мені багато тепла і світла. Я — велике сонце. Я дарую своє тепло всій землі — лісам, річкам, лукам. Я видихаю тепло. Я перетворююся на маленький сонячний промінчик. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку, я купаюся у блакитних морських хвилях, стрибаю по вікнах будинків.
3. Робота за підручником «Основи здоров’я» ст.54-55
- Розгляньте малюнок на ст.54
- Що ви вже знаєте про загартування?
4. Робота в групах
- Які поради ви можете дати стосовно загартування?
(діти в групах висловлюють свої думки)
5. Робота за матеріалом підручника « Природознавство» ст.31
6. Робота в парах (об’єднання в пари)
- Разом із сусідом розгляньте фото . Позначте кружечком червоного кольору хто не може жити без сонячного світла і тепла ? Поміркуйте чому?
7. Хвилинка цікавинка
Яскраве сонячне світло - джерело відмінного настрою і бадьорості. У похмуру погоду багато людей відчувають себе пригнічено, піддаються депресії. Незважаючи на це, всі знають, що негода скоро закінчиться, і в небі з'явиться сонце. Воно звично людям з самого дитинства, і мало хто замислюється про те, що це світило собою представляє. Найвідоміша інформація про Сонце - це те, що воно є зіркою.
8. Мозкова атака
-На що схоже сонечко? ( на маму, м’яч, яблуко…..)
IV частина
VII Рефлексія.
«Сонце творчості» ( на дошці прикріплене сонце без промінців, учням потрібно вибрати із різнокольорових промінців саме той, який він вважає потрібним)
Жовтий – урок пройшов корисно
Синій – досить непогано
Зелений – щось було звичайно,але взагалі незрозуміло
Червоний – «чахлий», пропащий урок
V Щоденник вражень
Мені подобається, коли світить сонечко бо…
Сонечко радіє і …..
Я мрію про….