HISTORY А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити!
Особливості таких дітей: Кліпове мислення (Вони не затримують свою увагу на чомусь одному і постійно поглинають гігабайти все нової і нової інформації);Не здатність зосередитись. Постійне відволікання. Вони готові прийняти ваші правила гри тільки, якщо їм це цікаво та зрозуміло, для чого їм це робити.
теоретичне навчання заміняється на компетентнісний підхід, тобто здобуття реальних навичок і умінь учень має отримати базовий стійкий набір принципів, щоб далі самостійно визначати свій життєвий шлях. стосунки між учнем, учителем, батьками, громадськістю мають бути партнерськими, а не ієрархічними. Нова школа базується на новому змісті:
Формування якісно нової генерації випускників шкіл,які будуть цілісними особистостями, патріотами, інноваторами, здатними бути творцями та частиною інклюзивного та інноваційного суспільства освіченого загалу, в якому кожен громадянин має рівні права та можливості для розвитку свого таланту впродовж життя. Місія НУШ
1. Концепція НУШ2. Державний стандарт базової середньої освіти3. Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі/5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом Базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «НУШ» 4. Наказ МОН від 12.07.2021 № 795 “Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти”Зміни в освітньому процесі, опанування нових підходів до навчання, безліч інновацій, змушують педагога знати та чітко орієнтуватися в нормативно-правових документах в галузі освіти.
HISTORY Рішення педради: Вибір системи оцінювання (визначена законодавством (бальна, буквенна),або власна+ правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством);Відсутність або наявність адаптаційного періоду.
HISTORY Такі результати укладено до кожного з розділівмодельних навчальних програм, і вони мають слугувати орієнтирами для тематичного/підсумкового оцінювання. Очікувані результати, визначені йсформульовані для кожного уроку в календарно-тематичному плануванні,можуть слугувати критеріями формувального оцінювання.
HISTORYУміння слухати, розв’язувати конфлікти, вирішувати дискусійні питання і проблеми. Уміння застосовувати знання в реальних життєвих ситуаціях. Розуміння, а не відтворення фрагментів інформаціїРозв’язання проблем і прийняття рішень. HISTORYОцінювання умінь,які визначають здатність працювати в команді
Особливості основних видівоцінювання результатів навчання здобувачів освіти. Формувальне – самооцінювання, взаємооцінювання,оцінювання вчителем з використанням різних інструментів. Підсумкове –отримати дані про рівень досягнення учнівством навчальних результатів(тематичне, семестрове. річне), (рівнева/12-бальна шкала)Поточне – допомогти усвідомити способи досягнення кращих результатів навчання. Тобто основна функція поточного оцінювання - навчальна
HISTORYОцінювання має бути зорієнтованим на очікувані групи результатів навчання учнів відповідної освітньої галузі Держстандарту. (17,18) Критерії оцінювання мають відповідати навчальній програмі з певного предмета або курсу та бути конкретизовані в освітній програмі закладу освіти.
Характеристика результатів навчальної діяльностіЛист МОН від 19 серпня 2022 року №1/9530-22 Рекомендовано у І семестрі 5 класу підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснювати за рівневою шкалою, а його результати позначати словами або відповідними літерами: «початковий» – «П», «середній» – «С», «достатній» – «Д», «високий» – «В» та супроводжувати вербальною характеристикою При переході від підсумкового оцінювання за рівневою шкалою в І семестрі до оцінювання за бальною шкалою в ІІ семестрі рекомендовано при виставленні річної оцінки орієнтуватись на оцінку за ІІ семестр
HISTORYНавчальну діяльність варто починати з діагностувального (діагностичного) оцінювання. Це один із різновидів формувального оцінювання, за якого вчитель перед початком нової діяльності визначає рівень базової підготовки класу – якою інформацією з теми вже володіють діти. Це оцінювання не передбачає бальної оцінки, оскільки його завдання – дати педагогу інформацію про те, як побудувати роботу над вивченням теми.
HISTORYФормувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого абобального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінюванняучнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів)
HISTORYСаме слово «формувальне» - це про те, як формується дитина, просувається в навчальному матеріалі, як вона формується та зростає. Тут вчитель не лише спостерігає, а й підкріплює, коригує, допомагає, тобто встановлює зворотній зв’язок. Дбає, щоб якомога покращити освітній процес, досягти поставлених цілей. Мотивує до здобуття знань.
Уявіть що перед вами картина. Шедевр образотворчого мистецтва. Ця картина написана олійними фарбами на лляному полотні. Ми можемо її торкнутися. Тобто, ми бачимо результат і оцінюємо саме результат. А коли ми подумаємо про всі ті кроки, щоб досягти такого результату. Тобто оці всі кроки, які було зроблено і будуть нам нагадувати сутність формувального оцінювання. Вони є важливі. Ми можемо вимірювати ці кроки, щось змінити в процесі. Покращити щось і вдосконалити. Отож ми вимірюємо процес, а не результат.
HISTORYКлючові моменти, що слід пам’ятати про формувальне оцінювання!1)Зосередженість на конкретних навчальних цілях.2)Надання своєчасного зворотного зв’язку. 3) Можливість щоденного використання.4) Здатність виявляти, як сильні, так і слабкі сторони.5) Здатність визначати теми, які потребують доопрацювання.6) Здатність визначити учнів, яким потрібне навчання в малих групах чи самостійна робота.7) Характерна унікальна можливість оцінювати без балів. Але якщо залучена система балів, низький рівень – не привід для стресу.
Нехай кожен учень напише власне ім’я на паличці від ескімо, яке ви зберете в баночку чи коробку. Повідомте їм, що ви будете витягувати палички, щоб побачити, хто відповідатиме на запитання про урок. Знаючи, що їхнє ім’я можуть витягнути, учні зосереджуються на навчанні. Це забезпечує зворотній зв’язок у режимі реального часу.https://old.wheelofnames.com/uk/
HISTORY Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт,або без проведення подібних робіт залежно від специфіки навчального предмета. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються.
HISTORY Громадянська та історична освітня галузь. Оцінювання досягнень учнів на уроках узагальнення відбувається на розсуд учителя. На уроках тематичного контролю оцінюють результати виконання завдань усіх присутніх учнів. Виставлені бали за такі уроки допомагають визначити динаміку пізнавальної діяльності школярів і об’єктивніше здійснити тематичні, а згодом семестрові оцінювання. Під час виставлення тематичної оцінки враховують усі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.
HISTORY Громадянська та історична освітня галузь. Учнівські зошити з історії учителі можуть переглядати один раз на семестр і оцінку за ведення зошита можуть виставляти в журнал. У такому разі її прирівнюють до поточної. Для підсумкового оцінювання наприкінці семестру або навчального року застосовують практичні роботи, навчальні проєкти, тестові завдання, письмові роботи: написання есеїв, створення інфографіки, таблиць, діаграм, аналіз текстових та візуальних джерел.
HISTORYСеместровийконтроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчальногоматеріалу в обсязі навчальних тем, розділів і підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюютьнайбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляютьсявчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізуватидиференційований підхід до навчання.
Поурочні бланки спостереження за навчальною діяльністю учнів 5 класу{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯТема 1. Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людина серед людей. Суспільство. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини№ з/п. Прізвище, ім’я учня. Розповідає про унікальність і неповторність кожної людини, гідність людини та повагу до неїРозрізняє локальні і національно-культурні спільноти, співвідносить себе з ними. Пояснює, як людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти. Описує та характеризує себе за належністю до різних спільнот. Розповідає, що таке суспільство та у чому полягає зв'язок людини і суспільства1 Анастасія++++ 2 Артем+ ++ 3 Станіслав+ ++ 4 Ангеліна+++++5 Назар++++ 6 Тимур+++++
HISTORYЗа рішення педагогічної ради, записи у класному журналі групи загальних результатів навчання з освітньої галузі заклад загальної середньої освіти може здійснювати повністю словами або абревіатурою, (наприклад, ГІО 1, ГІО 2, ГІО 3, де ГІО – абревіатура громадянської та історичної освітньої галузі, а цифри 1, 2, 3 – номери груп загальних результатів, визначених у свідоцтві досягнень).
Притча про кільце (перстень) царя Соломона. За переказами, цар Соломон володів перстнем, на якому був напис: “Все минає”. В хвилину горя і тяжких переживань Соломон дивився на напис і заспокоювався. Але одого разу сталося таке нещастя, що мудрі слова, замість того щоб утішити, викликали у нього напад люті. Зірвав цар Соломон перстень з пальця й кинув його на підлогу. Коли він покотився, Соломон раптом побачив, що на внутрішній стороні персня також є якийсь напис. Зацікавившись, він підняв перстень з підлоги і прочитав: “І це пройде”. Голосно засміявшись, Соломон надів перстень на палець, та більше з ним ніколи не розлучався.