Презентація "Особливості побудови й опрацювання векторних зображень" (6 клас)
Для малювання довільних контурів, як і в растровому графічному редакторі Paint, можна скористатися інструментом Малювання довільних контурів , дія якого нагадує малювання звичайним олівцем від руки.
Інструменти для малювання ліній. Щоб намалювати криву лінію, потрібно:вибрати інструмент;натиснути ліву кнопку миші та, не відпускаючи, рухом миші малювати лінію. Якщо початок і кінець кривої збігаються, вона стає замкненою;щоб закінчити малювання кривої, слід відпустити кнопку миші. Якщо ж після вибору інструмента клацнути мишею послідовно в початковій і кінцевій точках, то отримаємо прямолінійний відрізок.
Інструменти для малювання ліній. Якщо, вибравши інструмент, клацати мишею (без перетягування), то отримаємо ламану з прямолінійних відрізків. У разі перетягування з натиснутою лівою кнопкою миші з'являтимуться криві Безьє. Щоб закінчити малювання, треба: Двічі клацнути. Клацнувши початкову точку, зробити контур замкненим
Побудова графічних примітивів. Виділити увесь малюнок або його частину. Щоб виділити окремий об'єкт, на ньому слід клацнути. Навколо об'єкта з'явиться штрихова прямокутна рамка, а біля неї — стрілки для зміни розмірів. Щоб виділити декілька об'єктів, слід клацнути їх по черзі, утримуючи натиснутою клавішу Shift.
Побудова графічних примітивів. Щоб виділити декілька об'єктів, розміщених поряд, слід:поставити стрілку ліворуч і вище від групи;натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи, перетягнути стрілку праворуч і нижче від групи;відпустити кнопку. В ході роботи буде видно прямокутник, який охоплює виділені об'єкти. Щоб вилучити виділені об'єкти, слід натиснути клавішу Delete.
Побудова графічних примітивів. Над виділеними об'єктами можна виконати такі операції. Переміщення. Щоб перемістити об'єкт, слід навести вказівник на стрілку й перетягнути мишею. Щоб одночасно перетягнути кілька об'єктів їх треба перед тим виділити. Масштабування (змінення розмірів)Щоб змінити розміри об'єкта, треба перетягнути відповідні стрілки. Кутовими стрілками змінюють одночасно довжину і ширину, а бічними — лише один із розмірів.
Побудова графічних примітивів. Обертання. Якщо клацнути на об'єкті — стрілки змінять вигляд і з'явиться хрестик, що позначає центр обертання. Під час перетягування кутових стрілок об'єкт буде обертатись. Центр також можна перетягти в інше місце. Швидко обернути об'єкт на 90' за чи проти ходу годинникової стрілки дозволяють кнопки, розташовані на панелі параметрів інструмента Стрілка.
Побудова графічних примітивів. Нахиляння. Стрілками біля сторін прямокутника зсовують одні частини об'єкта відносно інших. Центр залишається нерухомим, як і під час обертання. Відображення. Кнопки Віддзеркалити, розташовані на панелі параметрів інструмента Стрілка, дозволяють відобразити об'єкт відносно горизонтальної або вертикальної осі, яка проходить через центр обертання.
Інструменти для малювання ліній. Побудуємо вітрило човника. Інструментом Перо слід клацнути по черзі у вершинах чотирикутника. Першу вершину в кінці побудови слід клацнути ще раз, щоб контур був замкненим.Інструментом Вузол треба вибрати чотирикутник, а потім, утримуючи Shift, — усі чотири його вузли.