Основи спеціального навчання. Гуманізація процесу спеціально організованого навчання та виховання;Гуманістична спрямованість особистості вчителя;Освіченість у галузі предмета;Культура професійної поведінки;Громадська відповідальність, соціальна активність;Конфіденційність спілкування;Взаємоповага. Лиш той на землі неповторно щасливий, Хто може сказати : «У себе повір». Поет Ю. Тітов
ООН. Конвенція про права людей з інвалідністю(Україна – 2015)Відповідно до пункту 1 статті 24, держави-учасниці повинні забезпечувати:реалізацію права осіб з інвалідністю на освіту за допомогою системи інклюзивної освіти на усіх рівнях, у тому числі на рівні дошкільної, початкової, середньої та вищої освіти, професійного навчання та навчання впродовж життя, позакласної та суспільної діяльності, при чому реалізація такого права забезпечується для усіх учнів, включаючи осіб з інвалідністю, без дискримінації та нарівні з іншими. Мета кожного навчального закладу – дати учням, ученицям освіту такого рівня, який би дозволив знайти достойне місце в суспільстві.
Кожна дитина для батьків є особливою,незрівнянною, найкращою. Особливістю навчання є те, що :такі діти дуже вразливі і сприйнятливі, але їм важко розпізнати івисловити те, що вони відчувають, словами;вони швидко втомлюються і виснажуються від суспільства людей,особливо на багатолюдних заходах;мають слабко виражену соціальну спрямованість поведінки, а такожсприйнятливість до соціальних аспектів поведінки інших людей, вонимало діляться своїми переживаннями та емоціями з оточуючими;потребують підвищеної уваги, зосередженості на своїй особистості;
хочуть спілкуватися не менше, ніж їх однолітки, але їм складніше зрозуміти, що потрібно робити, щоб налагодити спілкування;Їм необхідна додаткова стимуляція, допомога з боку дорослих, щоб освоювати нові навички, досліджувати світ та засвоювати правила суспільства;потрібно більше часу для відповіді, ніж здається достатнім;кількісна роль оцінки зменшується, вона використовується як якісний потенціал;наявна обмежена кількість годин, обмеженість матеріалу, з яким може познайомитись учень в межах навчального часу (іІндивідуальна форма навчання);потребують рамок, оскільки не здатні до саморегуляції в силу незрілої емоційно-вольової сфери.
… Особистість з об’єктивного погляду є не що інше, як самодіяльна особа зі своїм психічним складом та індивідуальним ставленням до навколишнього світу. В. М. Бехтерєв, 1923 Дії з боку вчителя:Індивідуальне знайомство;Щирі позитивні емоції;Співпраця (не плутати з лібералізмом);Знайомство із спеціальними програмами;Бути гідом по правилам – допомагати визначити поведінкові межі і вимагати їх виконання;Застосування стратегії повторного звернення до тексту (таблиць, правил);Надання коротких докладних пояснень– це дає змогу дитині кодувати інформацію. Багато таких дітей стикаються з проблемами в навчання тому, що не можуть запам'ятати інформацію;Застосовування частих повторень та відповідей хором;Виключення порівняння з іншими учнями;Підготовка індивідуальних завдань.
• Надання дітям ініціативи у пізнавальній діяльності; заохочення самостійності.• Створення емоційно стимулюючого навчального середовища.• Розвиток у дітей саморегуляції на основі особистої відповідальності.• Здійснення навчально-виховного процесу в атмосфері взаємодії, емоційної співдружності.• Виконання вчителем ролі консультанта, порадника, джерела знань, організатора, старшого товариша.• Створення можливостей для максимальної самореалізації кожного учня, учениці. Основні ідеї
Залучення до онлайн-олімпіад, конкурсів освітнього проекту «На урок» Формування інтересу до науки, мотивації до поглиблення знань, розвитку уміння робити вибір, приймати рішення, брати відповідальність. Онлайн-конкурси, олімпіади надають можливість зареєструвати навіть одного учня. Позитивна мотивація – отримання диплому. Рівні можливості для всіх.
Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ Learning. Apps. Онлайн-сервіс для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних дисциплін для використання і на уроках, і у позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників. Дозволяє: Створювати власні завдання;Використовувати вже наявні;Налаштовувати вибір завдань за рівнем знань.
Проведення екскурсій. Дитина від природи своєї допитливий дослідник,відкривач світу. Так нехай же перед неювідкривається чудовий світ у живих фарбах, яскравих і тремтливих звуках, у казці і грі, у власній творчості, в красі, яка надихає її серце, в прагненні робити добро людям. В. О. Сухомлинський