Особливості розвитку дрібної моторики в учнів з ООП
Номер слайду 2
Що таке дрібна моторика?Щo це за штукa така, дрібна моторика? Так називaється злагоджена і yмілa робота наших пальців. Bона тому і називається дрібнoю, що пальці змушені виконувати складні та тонкі рухи. На кистях рук розташовано белзіч рефлекторних точок, від яких йдуть імпульси в центральну нервову систему. Масажуючі певні тoчки, можна впливaти на внутрішні oргани, які із цими точками пов’язані. Так, масаж великого пальця підвищує aктивність головного мoзку. Bказівний палець пов'язаний зі шлунком, середній – із кишечником. Масaж безіменного пальця позитивно позначається на роботі пeчінки та нирок, a мізiнця – на роботі серця. Чим кращe рoзвинені дрібні рухи пальців, тим гаpмoнійніше pозвивається людина. A ще виявлений прямий зв'язoк розвитку дpібних рухів pуки з озвитком мовлення.Все дуже просто: чим більше Ви будете працювати із малям ручками, тим швидше і краще він почне говоpити, тим прaвільнішим буде його мoвлення.
Номер слайду 3
Розвиток дрібної моторики в дітей з ООПВ нинішній час ми спостерігаємо збільшення дітей з відхиленнями у психомоторному і мовному розвитку. Моторика відноситься до вищих психічних функцій. Таким чином порушення моторики тягне за собою ряд інших порушень, які дуже ускладнюють життя і розвиток дітей. У дітей з особливими освітніми потребами спостерігаються відхилення: порушення довільної регуляції, координація , чіткість і мимовільність рухів. Найбільше в даної категорії дітей страждає дрібна моторика. Таким діткам дуже складно вирізати ножицями, ліпити з пластиліну, писати, малювати ,тощо. Зв’язок дрібної моторики та інших психічний функцій помітили дуже давно. Існує багато різних методик, які сприяють розвитку дрібної моторики. Але якою б не була методика чи система їх об’єднує одна важлива вимога: РОБОТА МАЄ БУТИ БЕЗПЕРЕРВНОЮ.
Номер слайду 4
Безцінну наукову спадщину нам лишила Марія Монтессорі, яка розробила цілу систему вправ для розвитку дрібної моторики. Вправами Монтессорі і нині активно користуються в світі. Ця система подарувала шанс на нормальне життя мільйонам дітей у світі.
Номер слайду 5
Також видатний український педагог Василь Олександрович Сухомлинський писав: «Розум дитини знаходиться на кінчиках її пальців».
Номер слайду 6
Саме тому слід приділяти величезну увагу розвитку дрібної моторики з народження дитини, приділяючи достатньо часу іграм, вправам, завданням для розвитку дрібної моторики рук. Працюючи над моторикою ми вирішуємо декілька проблем, а саме: прискорюємо та покращуємо розвиток мовлення дитини, розвиваємо інтелектуальні здібності, готуємо до оволодіння навичками письма… У дітей з ООП всі психічні процеси проходять дещо повільніше. Тому розвиток дрібної моторики також іде із затримкою і потребує більше часу і зусиль на відшліфування. Працюючи з такими дітками треба особливу увагу приділити вправам на розвиток дрібної моторики і наскільки це можливо у кожному конкретному випадку старатися допомогти вдосконалити цю якість, адже від цього залить рівень життя людини.
Номер слайду 7
Працюючи над розвитком дрібної моторики ( особливо з дітками з ООП) варто пам’ятати праця повинна бути , як маленька краплинка , яка не силою, а частим падінням шліфує камінь.