ЛОГОПЕДИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
БЕЗ КАЛИНИ НЕМАЄ УКРАЇНИ .
ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОЇ І ФОНЕТИКО-ФОЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ,ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ БУКВ І ЗВУКІВ (Р) –( Л)
МЕТА навчати порівнювати та зіставляти звуки за артикуляцією,
формувати вміння узгоджувати іменники та прикметники в
роді,числі та відмінку,розвивати зорову та рухову пам’ять та
увагу, образне мислення, усне та письмове мовлення, творчі
та естетичні смаки, виховувати любов до рідного краю,
інтерес до вивчення традицій українського народу, рідного
слова, збагачувати та розширювати словниковий запас.
ОБЛАДНАННЯ ілюстрації із зображенням куща та ягід калини, девіз,
букви (Р) та (Л), таблиці із завданнями, картинки з деформо-
ваними реченнями, таблиці для читання, ілюстрації ягід,
вірші, магнітофонні записи.
Діти вітаються разом з рухами пальчиків ( Кінезіологічна вправа
« Пальчики вітаються»
11. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
- Сьогоднішнє заняття ми присвячуємо дивовижній рослині , символу
України. А якій саме, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку
Логопед прикріплює плакат із зображенням куща калини.
Майже у всіх народів є улюблені рослини-символи. У канадців - клен і тд. А у нас - калина.
Козак у похід рушав – калинову сопілку брав. У сопілку заграє – Україну згадає. Калинове гільце на весілля брали – ось як українці калину величали. На могилі теж садовили калину – символ туги та печалі.
Діти
Діти
А тепер запишемо девіз нашого уроку.
111. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ.
1У. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ.
Голосові вправи.
Інтерактивне завдання « Мікрофон». « Незакінчені речення»
Промовити-
4.Диференціація Л-Р під час читання.
Гімнастика для очей « Гойдалка» - рух очей вправо-вліво.
« Ланцюжок». « Рух по колу»
- Щоб наші очі гарно працювали. Ми наші очі тренували.
- Заплющимо очі. Напишімо носиком букви Л. Р. Ь.
Читання складів,придумати з ними слова.
КЛ КЛА КЛО КЛУ КЛИ КЛЕ КЛІ КЛЯ
ТР ТРА ТРО ТРУ ТРИ ТРЕ ТРІ ТРЯ
Наприклад ; клас, клоун, клубок, трап, трава і тд.
4.Читання слів за ланцюжком
ЛАК - РАК ЛОМ- РОМ ЛОТОК- РОТИК
РЕВ - ЛЕВ ЛИЛА- РИЛА КАЛИНА –КАРИНА
5.Читання чистомовок.
Ла, ра, ла, ра - над криницею калина.
Лі, рі, лі, рі - нахилились до землі.
Али, ари,али, ари - ми водичечки набрали.
Или,ули, али - та калину напували.
Лока, рока, лока – хай росте висока.
Роко, локо, роко – радує нам око.
6. Словникова робота. Узгодження прикметників з іменниками в роді, числі
та відмінку.
« Підбери слово» - підібрати іменники до прикметників та узгодити їх в роді , числі та відмінку.
Калиновий ( міст, вінок ,сік, сопілка).
Калиновий міст, калинового моста, на калиновому мосту.
У калиновому вінку, калиновим соком, на калиновій сопілці.
Калинове (мова).
Калинова мова, калинової мови, калиновою мовою.
Калинове ( варення ).
Калинове варення, калинового варення, калиновим варенням.
Пояснення значення.
Калиновий міст ( зв’ язаний з товстих гілок )
Калинова мова ( у переносному значенні – милозвучна )
Калинова сопілка ( з гілочки калини ).
Фізкультхвилинка
Я хлопчик (дівчинка) малий ( мала) – раз, два,
Як калинонька струнка ( стрункий) – раз,два,
Буду швидко підростати,
Щоб усім допомагати.
7. Словотворення.
Калина – улюблена рослина українського народу. Навесні вона милує око білим цвітом, а восени – червоним намистом. Здавна калину використовують в медицині. У народній медицині для лікування від застуди найкориснішими ліками вважали калиновий сік і чай.
Таблиця
КА………………ЛИНА
ЧОР …………………...НИКА
МА………………………ЛИНА
ПОЛУ……………………….НИЦЯ
ОЖИ……………………………….НА
СУ………………………………….НИЦЯ
8.Дидактична гра « Піймай і полічи»
Опис гри
Логопед читає вірш. Діти піднімають сигнальні букви.
- Одягла калина червоні сережки
- Та до сукні пришила
- Сонячні мережки
- І у воду з бережка
- Гілки нахилила.
- Навіть вітер їй сказав -
- Ти є дуже мила.
9. Вставляння пропущених букв Р – Л
Ка..ина – це симво.. України.
Ка..ину оспівано у ві..шах, ..егендах.
Мо..ода дівчина га..на, як ка..ина.
10. Закріплення нового матеріалу із застосуванням різноманітних ігор.
Д/ гра « Піймай звук ( впіймати звук у словах на слух з закритими та відкритими очима, піднімати руку, почувши його ).
Д/гра « Знайди спільний звук» ( визначити на слух спільний звук у словах і протяжно його вимовити; риба,лопата, ракета, лимон і тд.
Д/гра « В якому віконці знаходиться звук?».
Д/ гра « Впізнай свій голос» ( на аудіо запису впізнати свій голос і голоси друзів).
У. Підсумок заняття.
- Чого ви навчились на занятті, покажіть?
- Що вам сподобалось?