«Виховання – процес залучення особистості до засвоєння вироблених людством цінностей, створення сприятливих умов для реалізації нею свого природного потенціалу і творчого ставлення до життя, спрямований на утвердження суспільно значущих норм і правил поведінки особистості». Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року
Актуальні проблеми у сфері виховної діяльності: Допомога дітям у подоланні стресу та страху Увага власному самопочуттю педагогів, їхньому емоційному і фізичному здоров’ю Посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання Здійснення превентивного виховання (профілактика дитячої жорстокості, шкідливих звичок) формування здорового способу життя як складової виховання Налагодження співпраці із сім’єю (пріоритет сім’ї, сімейних цінностей, педагогізація сім’ї) Розробляння цілісної системи виявлення та психолого-педагогічного супроводу обдарованої молоді Розробляння критеріїв оцінювання якості та результативності виховної діяльності навчального закладу.
Формування національної свідомості Забезпечення духовної єдності поколінь Формування високої мовної культури, опанування української мови Прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх етносів, які населяють Україну Утвердження принципів загальнолюдської моралі: Правди Справедливості Патріотизму Добра Працелюбності Формування в дітей та молоді вміння міжособистісного спілкування та підготовка їх до життя за умов ринкових відносин. Пріоритетні напрями реформування виховання: