Презентація "Освіта і наука в незалежній Україні"

Про матеріал
Презентація "Освіта та наука в незалежній Україні" для 11 класу з історії України систематизовано розкриває тему з унаочненням даного питання. Матеріал відповідає навчальній програмі з історії України.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОСВІТА І НАУКА В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІІсторія України, 11 клас. Автор – Пушняк Олена Анатоліївна

Номер слайду 2

Перший в Україні Закон «Про освіту» ухвалили 25 травня 1991 року. Разом з Державною національною програмою «Освіта» це стає базою для реформ наступних років. У перший рік незалежності в Україні діють майже 20 900 шкіл. У наші дні — менш як 17 000. Друкують і редагують перші шкільні підручники. Міністр освіти Петро Таланчук особисто контролює зміст усіх нових підручників. У кабінеті Таланчука стояв стенд, куди напряму з типографії приносили всі нові примірники. Підручники рясніли шовінізмом, тож кількість правок була величезною. Як і проблема настінних карт: нові не друкували, тому кордони України вчителі малювали фломастерами. Країні шалено не вистачає вчителів і підручників. Протягом двох років Україна переживає масштабний вчительський кадровий голод - не вистачає 5000 педагогів. Видавництва не встигають вчасно постачати підручники школам: 1 вересня школи залишися без 25 % потрібних підручників. Виняток - Київ. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ19911993-1994

Номер слайду 3

З’ЯВЛЯЮТЬСЯ ПЕРШІ ПРИВАТНІ ШКОЛИНайстарша приватна школа України — ліцей «Гранд», який відкрив двері учням ще за радянських часів, у 1988 році. Одним з найперших приватних закладів стає і Київський ліцей бізнесу, створений весною 1991 року. А станом на 2018 рік в Україні працюють 228 приватних шкіл. У вищій освіті вирують реформи. В Україні розпочинають впровадження двоступеневої освіти, вводять новий перелік напрямів і спеціальностей. Відбувається перехід на нові професійні програми підготовки фахівців з вищою освітою. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ1997-19981991-1993

Номер слайду 4

РОСТУТЬ БОРГИ ДЕРЖАВИ ПЕРЕД ВЧИТЕЛЯМИ, А УЧНІВ ПОГАНО ГОДУЮТЬКінець 1990-х запам’ятався педагогам середніх закладів освіти тривалими періодами невиплати зарплати. Через недофінансованість критично погіршується харчування в школах-інтернатах і дошкільних навчальних закладах. Школи не укомплектовуються партами відповідно до зросту дітей, що негативно впливає на здоров’я учнів. У класах немає елементарного: крейди, роздаткових матеріалів, електролампочок, дезінфікувальних засобів. Не менша проблема в закладах дошкільної освіти: за рік через брак фінансування закривається понад 700 дитсадочків. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ1998-1999

Номер слайду 5

«Сідай, 12» Звикаємо до нової системи оцінювання. Раніше оцінювання навчальних досягнень учнів проводилося за 5-бальною шкалою. А ще в «нульових» навчальні заклади отримали свободу використовувати інші системи оцінювання досягнень учнів. З 2000 року в школах України діє 12-бальна система оцінювання. У першому класі діє вербальна характеристика знанням, умінням і навичкам учнів. Також навчальні заклади за погодженням з місцевими органами управління освітою можуть використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Школярам подарували додатковий рік у школі: привіт, 12-річка! Вперше 12-річну систему навчання впроваджують у 2002 році з ініціативи міністра освіти Василя Кременя. Учням обіцяють зниження навантаження і додатковий час на засвоєння складних програм. Оцінювання за 12-бальною системою має починатися лише з 4-го класу. При цьому профільний рівень матиме два напрямки. Перший - академічний - передбачає продовження освіти у вищих навчальних закладах. Другий - профільний, орієнтований на ринок праці, тобто профільне навчання на основі поєднання змісту освіти та професійно орієнтованого підходу до навчання. Ще одним нововведенням є те, що після закінчення кожного рівня освіти водиться ПІДСУМКОВА ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ, яка проходитиме у вигляді ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ.20022000 ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

Номер слайду 6

Філософію Болонської системи можна описати як підготовку до конкуренції, а радянську систему – як підготовку працівника. Залежно від рейтингового балу, який заробив студент, йому оголошують вердикт у 7-рівневій системі ECTS (European credit transfer system – Європейська система переказу кредитів – A, B, C, D, E, FX, F. A та Е відрізняються лише кількістю набраних балів. Однією з найбільш зрозумілих новацій Болонської системи став поділ вищої освіти на бакалаврат і магістратуру. Перший - це загальна вища освіта з тривалістю від трьох років. Друга - вища спеціалізована освіта. Головна проблема Болонського процесу в Україні – це відсутність реальної імплементації його положень. Студенти досі взаємодіють із радянською освітою – 5-бальною системою оцінювання та шаблонним вивченням предметів.2005 БОЛОНСЬКА СИСТЕМА ОСВІТИ

Номер слайду 7

Незалежне оцінювання у школах хотіли запровадити ще в 1993 році - саме тоді зробили першу спробу створити тестування в школах, але невдало. Пілотні тестування проводили в 2002–2005 роках, але на офіційному рівні ЗНО вводять лише у 2006 під патронатом міністра освіти Івана Вакарчука. Починає працювати Український центр оцінювання якості освіти. У 2007 році всі освітні заклади, підпорядковані Міністерству освіти, зараховували абітурієнтів за сертифікатами ЗНО. Тестування дало шанс отримати диплом усім українцям, незалежно від статків та знайомств. З кожним роком тестування доповнюють новими елементами.2006 РІВНІ ПРАВА НА ВСТУП ДО ВИШІВ: УЧНІ ОФІЦІЙНО СКЛАДАЮТЬ ЗНО

Номер слайду 8

ПОВЕРТАЄМОСЯ ДО 11-РІЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯЦе передвиборна обіцянка Віктора Януковича, яку хутко втілює тодішній міністр освіти Дмитро Табачник. Мотивують тим, що 12-річна система не виправдала себе, а її фінансування надвитратне. На спробу «протиснути» 10-річну систему в МОН кажуть категоричне «ні».2010

Номер слайду 9

Рідні школи залишають тисячі дітей з анексованого Криму та окупованих районів Донбасу Після Революції Гідності та сумнозвісних подій з анексією Криму та окупацією окремих районів Донбасу країна стикається з необхідністю надавати освіту більш ніж 145 тисячам дітей-переселенців. Учнів оперативно включають у навчальний процес. РЕФОРМУЮТЬ ВИЩУ ОСВІТУ Вперше якість вищої освіти контролює незалежний орган — Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти. Виші отримують право впроваджувати власні освітні та наукові програми, мають право відкривати власні рахунки, брати кредити, розпоряджатися майном. А головне — навчальні заклади можуть вільно розпоряджатися власними доходами. Скасували ступінь спеціаліста. Відтепер в Україні п’ять освітньо-кваліфікаційних рівнів: молодший бакалавр, бакалавр, магістр, доктор філософії, доктор наук.2014

Номер слайду 10

Ухвалено новий Закон України «Про освіту» Він замінює собою однойменний закон 1991 року. Закон суттєво підвищує заробітну плату вчителям, розширює автономію шкіл, змінює правила атестації та підвищення кваліфікації педагогами, декларує надходження освітніх субвенцій до всіх закладів освіти, де учні здобувають повну загальну середню освіту. Визначає, що директор може керувати школою 6 років та не більш ніж дві каденції поспіль. Переходимо на 12-річне навчання. Дежавю, але це вже остаточно. Один з найголовніших постулатів нового освітнього закону - 12-річний термін навчання у школах: лише ця друга спроба ввести в Україні 12-річку виявилася вдалою. Середню освіту ділять на три рівні: початкова освіта тривалістю чотири роки, базова середня освіта тривалістю п’ять років та профільна середня освіта тривалістю три роки. Народжується Нова українська школа. Школи переходять на новий Державний стандарт початкової освіти. Мета НУШ - створення нового освітнього середовища та змісту освіти. У 2019–2020 навчальному році до Нової української школи прийшли приблизно 426 тисяч першокласників. Особливу увагу НУШ приділяє формуванню інклюзивного освітнього середовища, зокрема у закладах освіти, наближених до місця проживання осіб з вадами руху чи спеціальними освітніми потребами.2017

Номер слайду 11

Через пандемію COVID-19 у школах вперше навчають дистанційно12 березня всі школи України одночасно закрили на карантин. Це стало найбільшим викликом для освітньої системи. Україна не мала ані єдиної онлайн-платформи для навчання, ані методичних рекомендацій щодо проведення дистанційних уроків. Педагоги навчалися тонкощів «дистанційки» з нуля, випробовували освітні платформи, нові методи, проводили уроки в ZOOM.2020 ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Номер слайду 12

НАУКОВІ ДОСЯГНЕННЯ В Україні діє провідна наукова установа – АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ, яка у 1994 р. отримала статус національної. Створення ВАК – Вищої атестаційної комісії України, Української наукової асоціації, низки галузевих академій. Україна зберігає вагомий потенціал у РАКЕТНО-КОСМІЧНІЙ СФЕРІ. (Київ, Харків, Дніпро). 2019р. - в КБ «Південне» відбулися планові вогневі випробування третього ступеня ракети-носія середнього класу «Циклон-4». Ці та інші успішні випробування, як повідомляє пресслужба підприємства, «ще раз підтвердили можливість виведення за допомогою РН «Циклон-4» корисного вантажу на геостаціонарні орбіти».

Номер слайду 13

Україна бере участь у реалізації міжнародної програми ракетно-космічного комплексу морського базування “Морський старт»1997 український космонавт Леонід Каденюк здійснив політ на космічному кораблі “Колумбія”КОСМІЧНІ ДОСЯГНЕННЯ Вже до кінця 2021 року планується виведення на навколоземну орбіту космічного апарата дистанційного зондування Землі «Січ 2-30 (2-1)». Останнім часом ведуться роботи з нарощування ракетного щита України.

Номер слайду 14

Заснована в 1947 році як британська станція «Фарадей»; 1954 перенесена на острів Галіндез, у лютому 1996 року була передана Британією Україні та перейменована на честь видатного українського вченого, академіка Володимира Вернадського. Метою Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011 - 2020 роки є забезпечення проведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень в Антарктиці, ефективного функціонування антарктичної станції «Академік Вернадський», виконання Україною міжнародних зобов'язань відповідно до Договору про Антарктику та науково обґрунтованої оцінки перспектив освоєння біологічного та мінерально-ресурсного потенціалу регіону. Академік Вернадський — єдина українська антарктична станція, розташована на мисі Марина острова Галіндез за 7 км від західного узбережжя Антарктичного півострова. Вона працює постійно і є метеорологічною та географічною обсерваторією. Головне призначення станції — проведення наукових досліджень в Антарктиді. Для виконання цієї задачі підпорядковано всю життєдіяльність станції та Національного антарктичного наукового центру. АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙАкадемік Вернадський

Номер слайду 15

ДОСЯГНЕННЯ В ГАЛУЗІ МЕДИЦИНИ3. Доктор медичних наук Анатолій Малихін створив (у середині 2000-х) неінвазивний аналізатор крові – апарат «Біопромінь» (АМП), який може робити аналіз крові більш ніж за 130 показниками, при цьому не використовуючи ні краплі крові пацієнта. 1. Ольга Броварець, вирахувала закономірність, з якою пари хромосом з мутацією вбудовуються в ДНК людини, в результаті чого виникають небезпечні і смертельні хвороби, зокрема рак Це відкриття у майбутньому дає надію на цілковите одужання від раку та багатьох інших хвороб, до яких призводять мутації.2. У 2013 році учений з інвалідністю Іван Бондаренко, який родом з Донецька, винайшов еко-ін'єкційний шприц. Учений розповів, що шприц не містить пластику і скла, а тому не шкодить екології, а крім того спеціальне пристосування дозволяє знизити ризик поширення СНІДу і гепатиту С.4. У 2015 році українські учені-волонтери створили унікальний кровоспинний засіб. Вітчизняний "Кровоспас" став дешевою альтернативою імпортного Целоксу, який конче необхідний нашим військовим.

Номер слайду 16

НЕДОЛІКИ У РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИНизький рівень фінансування науки;Низькі щорічні витрати на одного науковця;Недостатня розробка фундаментальних досліджень, низький рівень матеріальної бази науки;Відтік науковців за кордон;Низький рівень впровадження наукових розробок у виробництво (10%);Комерціалізація наукових структур;Розпродано багато майна наукових установ.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Климпуш Марія
    ЛОГІЧНО І ПОСЛІДОВНО, ЯКІСНО і
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
5720
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку