Навчальні втрати — втрата знань і навичок, академічний регрес через певні перерви в навчанні конкретного учня. Навчальні прогалини/розриви у навчанні — відмінності між фактичними результатами, академічним прогресом учня та очікуваними результатами, які встановлюють стандарти чи передбачені середньостатистичними даними.
Номер слайду 3
Фактори впливу на освітні втрати - вплив пандемії COVID-19;бойові дії та окупація;повітряні тривоги;
виїзд за кордон;
переїзд у межах України;
відключення електроенергії;.
Номер слайду 4
Причини навчальних втрат в організації освітнього процесу :переведення закладів з очного на дистанційне чи змішаний режим навчання;відсутність доступу до освіти; нестабільні умови організації освітнього процесу через повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом;відсутність підручників у 6 класах
Номер слайду 5
Навчальні втрати в умовах війни: як учителю їх діагностувати та компенсувати. Відновлення освітнього процесу в школах офлайн чи у змішаному режимі в умовах війни надзвичайно важливе. Навчання є процесом, який дає учням певну підтримку, відчуття стабільності та безпеки. Разом з тим збереження навчання дітей є гарантією сталого розвитку нашої країни. Тому сьогодні, попри складні умови, важливо підтримувати та намагатися підвищувати якість освіти. Державна служба якості у співпраці з експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) підготували поради для вчителів, як діагностувати та компенсувати навчальні втрати в умовах війни.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Програма подолання освітніх втрат1. Визначення базових тем
2. Розробка діагностичних тестів
3. Проведення діагностувальних робіт
4. Аналіз результатів та планування роботи
5. Повторення та закріплення навчального матеріалу
6. Продовження надолуження освітніх втрат
7. Моніторинг результатів та коригування планування
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Зміст роботи. Дата виконання1. Скласти календарно-тематичне планування 30.08.232. Визначити найважливіші теми з навчальної програми за минулий період часу, без яких неможливе подальше вивчення предмета30.08.233. Розробити діагностичні тести для визначення рівня опорних знань у школярів та вимірювання освітніх втрат Серпень 20234. Провести перші діагностувальні роботи без оцінювання: з метою виявлення прогалин.2-й урок за календарним планом5. Провести аналіз результатів ДР №1 з метою виокремлення уроків для повторення, коригування, уроків консультаційного характеру; продумати різнорівневі завдання, підшукати додаткові інтернет-ресурси, що дають можливість самостійного повторення вивченого в цікавій та ігровій формах. День проведення ДР №16. З’ясувати з яких тем виявлено найнижчі результати . День проведення ДР №17. Здійснити адаптивне гнучке планування, яке передбачає:-перерозподіл навчального часу між темами;- закріплення раніше вивчених тем До наступного уроку8. Відповідно плану повторення, закріплення раніше вивчених тем, повторювати навчальний матеріал на відведених для цього уроках та індивідуальних консультаціях.2 тижні вересня2023 р.9. Продовжити надолуження освітніх втрат через повторення базових знань кожної нової теми. Вересень-жовтень10. Провести ДР № 2 з метою перевірки рівня подолання освітніх втрат. Кінець жовтня11. Продовжити роботу над подолання ОВ протягом навчального року.2023-2024 н.р. Програма подолання освітніх втрат
Номер слайду 11
Як допомогти учням надолужити пропущене і успішно продовжити навчання
Номер слайду 12
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Стратегія. Застосування. Переваги. Недоліки. Надання учням навчальних матеріалів (презентація, відео, аналогічні навчальні заняття онлайн) та завдань для самостійного опрацювання Може бути використано при незначних навчальних втратах в окремих учнів та обов’язково з покроковим дистанційним супроводом вчителя та наданням зворотного зв’язку учням. Мінімальне використання ресурсів. Низька ефективність. Підходить здебільшого для учнів із сформованим умінням учитисяІндивідуальні та групові консультаціїМоже бути використано, коли навчальні втрати є з окремих тем в окремих учнів або у груп учнів. Безпосередня робота з вчителем. Досить висока ефективність. Якісний зворотний зв’язок. Відсутність коштів на додаткову оплату вчителям. Ризик професійного вигорання вчителів при перевантаженніАдаптація календарно-тематичного планування (ущільнення, узагальнення, перерозподіл навчального часу для додаткового вивчення незасвоєних тем)Може бути використано, коли навчальні прогалини з окремих тем (результатів навчання) виявлено у цілого класу або більшої частини класу. Можливість за короткий час компенсувати навчальні втрати у великої кількості учнів, охопити значну кількість результатів навчання. Ризик накопичення нових навчальних втрат через недостатньо якісне опрацювання нових тем (через ущільнення навчального часу)Застосування технології диференційованого навчання (створення різнорівневих груп учнів у класі)Може бути використано, якщо виявлено групи учнів з різним рівнем навчальних втрат. Можливість забезпечити різний ступінь педагогічної підтримки та адаптувати навчальну програму під освітні потреби окремих груп учнів. Може викликати зниження мотивації учнів у «слабких» групах, розшарування учнівської спільноти та психологічний дискомфорт. Стратегії компенсації навчальних втрат
Номер слайду 13
Позитивні умови. Партнерство. Розуміння основних принципів здоров'я та безпеки усіх учасників освітнього процесу. Співпраця Ефективний зв'язок з батьками