Мета уроку: з'ясувати, чому Десятинна церква, Софійський собор та Києво-Печерська лавра, пам'ятний знак ”Кий, Щек, Хорив та сестра Либідь“, пам'ятник Данилу Галицькому є визначними історичними пам'ятками України та джерелами історико-культурної інформації;
навчити учнів розпізнавати та описувати історичні пам'ятки, складати про них зв'язну розповідь;
виховувати учнів свідомими щодо необхідності збереження пам'яток історії та культури.
Мета уроку:охарактеризувати роль та значення історичних джерел у вивченні історії;подати початкові відомості про науки, які досліджують історичні джерела; розвивати навички роботи з джерелами інформації; з’ясовувати роль історичних джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам’яток.
Після цього уроку ви зможете:• пояснювати й розрізняти види історичних джерел;• розповідати про те, як історики дізнаються про минулі часи на основі археологічних розкопок;• наводити приклади історичних пам’яток, речових джерел, з яких можна дізнатися про давні часи;• висловлювати судження щодо ролі музеїв у збереженні пам’яті про минуле.
Домашнє завдання1. Опрацювати §4 С.26-33.2. Стор.33 ”перевірте себе“.3. Випереджувальне завдання. Попросіть дорослих представників вашої родини показати фотографії, присвячені найважливішим подіям у їхньому житті. Виберіть 5 - 7 знімків. Зробіть до них відповідні підписи з датами. З дозволу дорослих принесіть ці світлини на наступний урок.
Складіть таблицю ”Види історичних джерел“:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Видиісторичнихджерел. РечовіПисьмовіЕтнографіч-ніЗображува- льніСамостійна робота .1. Використовуючи пам’ятку «Як дослідити історичне джерело» розгляньте зображення С. 27. Поміркуйте, що саме вони можуть розповісти про життя людей в минулому.2. Уявіть себе істориком-дослідником. Визначте, до якої групи історичних джерел належить пам’ятки минулого С.28 — старовинний меч. Проаналізуйте історичне джерело на основі наведеної інструкції.
Завершіть речення: «Історичними джерелами можуть бути...»1. Що знаходять археологи?2. Навіщо люди створюють музеї?3. Поясніть, чому історичні джерела називають «слідами минулого» або«мимовільними свідками часу».4. Яка роль археології у вивченні найдавнішого минулого?5. Підберіть синоніми д о слова «музей».
Домашнє завдання1. Опрацювати §4 С.26-33.2. Стор.33 ”перевірте себе“.3. Випереджувальне завдання. Попросіть дорослих представників вашої родини показати фотографії, присвячені найважливішим подіям у їхньому житті. Виберіть 5 - 7 знімків. Зробіть до них відповідні підписи з датами. З дозволу дорослих принесіть ці світлини на наступний урок.