Презентація "«Парадокс як специфічна форма художнього мислення у драматургії Бернарда Шоу »

Про матеріал

«Парадокс як специфічна форма художнього мислення у драматургії Бернарда Шоу »

Бернард Шоу – реформатор світової літератури межі XIX – XX ст., творець «інтелектуального театру»

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Парадокс як специфічна форма художнього мислення у драматургії Бернарда Шоу »

Номер слайду 2

Бернард Шоу – реформатор світової літератури межі XIX – XX ст., творець «інтелектуального театру»

Номер слайду 3

Актуальність теми – показ неординарності творчості та парадоксальності творів Б. Шоу Предметом дослідження є вивчення та узагальнення парадоксу у драматургії Б. Шоу Мета наукового дослідження полягає у вивченні парадоксу як одного з прийомів дотепності.

Номер слайду 4

Відповідно до об’єкта та предмета дослідження поставлено такі завдання:• проаналізувати творчість Б. Шоу як реформатора світової літератури межі XIX-XX століття;• визначити сутність парадоксу;• дослідити вживання парадоксу на прикладах творів Б. Шоу.

Номер слайду 5

Новаторство Б. Шоу в царині театру:1. Персонаж2. Театр як засіб виховання свідомості людей3. Парадокс - основний засіб постановки проблеми в п’єсах автора4. Проблема жанру - змішування комедії і трагедії. 5. Втручання автора в дію6. Театр і політика.

Номер слайду 6

Специфіка парадоксального мислення. Парадокс– це думка, що розходиться із загальноприйнятою, а іноді навіть суперечить здоровому глузду. Але у Шоу це протиріччя часто є тільки удаваним. Парадокс у Б. Шоу – засіб оголення протиріч життя, знаряддя соціальної критики. Він є улюбленою формою мови письменника. У п’єсах Б. Шоу парадокси діляться на: соціальний; моральний; сатиричний; гумористичний. Кожен із них має свою специфіку.

Номер слайду 7

Комедія «Пігмаліон» - парадоксальне висвітлення проблеми багатства та реалізації духовного інтелектуального потенціалу особистості. Жанр соціальної п’єси-дискусії надає характеру пристрасної полеміки висловлюванням і вчинкам персонажів «Пігмаліона»Театр Б. Шоу – інтелектуальний, він мусить привчати людей мислити,тому драматичний конфлікт «Пігмаліона» свідомо завершено відкритим фіналом.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

«Дім, де розбиваються серця» як соціально-філософська трагікомедія буржуазно-капіталістичного суспільства. У драмі – дискусії драматург звертається до символіки, філософської алегорії, фантастики, політичного гротеску. П’єса пронизана символікою, що допомагає глибше зрозуміти зміст, вкладений автором в образі. «Дім, де розбиваються серця» – це не лише назва п’єси, а вся культурна і зманіжена передвоєнна Європа.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

«Візочок з яблуками» як гостра, сатирична, пародійна дискусія в державних інститутах влади. У центрі п’єси – дискусія про політичну владу, демократії і парламентаризм та хто ж насправді керує країною. Б. Шоу широко використовує в цій п’єсі прийоми гротеску та парадокса. Драматичний конфлікт виявляється в Б. Шоу гострим зіткненням фальшивих уявлень про життя, вигаданих ідеалів, створених суспільством для приховування правди, із справжнім розумінням життя. Обговоренню підлягало все – проблеми, характери та вчинки дійових осіб. Б. Брехт високо оцінив пізню драматургію Б. Шоу і назвав англійського драматурга «творцем інтелектуального театру XX століття».

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ВИСНОВКИТворчість Б. Шоу відкриває нову сторінку в літературі ХХ століття. Основною зброєю своєї боротьби з соціальною несправедливістю Б. Шоу обирав сміх. Парадокс є одним з істотних атрибутів ораторського мистецтва,дійовим прийомом полеміки, сатири, пародії. Парадокси служать серйозній меті: вони щохвилини примушують думку читача працювати, викликають почуття сумніву і недовіри до усього банального, загальноприйнятого, дотепно викривають стереотипи мислення і соціального життя, провокують читача до полеміки. Б. Шоу без сумніву вважається майстером створення парадоксів.

Номер слайду 14

Інтелектуальна драма Бернарда Шоу збагатила світовий реалістичний театр ХХ ст. глибиною соціально-філософської проблематики, гуманістичним пафосом. Бернард Шоу як соціальний реформатор вважає, що реформу кожен повинен починати з себе. Парадоксальність, гуманізм, оптимізм, особливий конфлікт ідеологій, дискусії між героями – все це присутнє в творах Б. Шоу. Твори не дають читачеві правильних відповідей, але допомагають ставити правильні запитання, що і дало змогу назвати Б. Шоу творцем «інтелектуального театру»

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Дякую за увагу!!!

pptx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
3980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку