Презентація.Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів

Про матеріал
Тема: Пароніми. Ознайомленнязі словником паронімів Цілі уроку : формувати в учнів такі життєві навички як комунікація, приймання рішень, критичне, логічне й творче мислення, управління емоціями, розпізнання та формування цінностей; формувати в учнів уявлення про пароніми, уміння правильно вживати їх у мовленні,будувати речення із такими словами, виправляти помилки у їх уживанні;ознайомити зі словником паронімів; виховувати людину, яка вміє : сприймати нове і невідоме, приймати рішення, брати на себе відповідальність, розвивати творчі здібності, логічно мислити, опановувати мовлення, бути спостережливою, сприяти вихованню любові до рідного слова. Тип уроку: урок формування компетенцій
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Гра « Так. Ні »

Номер слайду 3

Складіть із поданих слів групи синонімів(синонімічні ряди). Запишіть їх Дружити, сучасний, колишній, товаришувати, нинішній, теперішній, приятелювати, минулий, тодішній, попередній, пережитий.

Номер слайду 4

До поданих слів доберіть антоніми. Прочитайте перші літери дібраних антонімів. Яке вийшло слово? Пасивний – ,день – ,голосно – , песиміст – ,вчений – ,колективний – ,багато – .

Номер слайду 5

Пасивний – активний,день – ніч,голосно – тихо, песиміст – оптиміст,вчений – неук,колективний – індивідуальний,багато – мало.

Номер слайду 6

Відгадайте загадки з омонімами. Яким птахом можна дістати воду з колодязя?Зрізаю я траву, колосся,В дівчат я сплетена з волосся,А ще я суші довга стрічка. Що збігає в море, річку . Я місце де лежать товари,Звичайно в тарі чи без тари. А мій омонім є у слові, Один чи кілька звуків мови. Відбиток ніг я на дорозіЧи на траві, чи на підлозі. Та є у мене ще омонім – Слів треба, варто він синонім.

Номер слайду 7

Тактовний- прикметник вiд iменника такт, який означає почуття мiри, що створює вмiння поводити себе, як годиться вихованiй людинi. Тактичний –вiд iменника тактика, що вживається як термiн у вiйськовiй справi (майстернiсть ведення бою) .

Номер слайду 8

Пароніми

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Пароніми  ─ це  слова  близькі за звуковим  складом  і  вимовою,  але  різні  за  значенням: незгода ─ негода, кампанія ─ компанія,  віра ─ вірність, ціна ─ цінність. Вони  переважно  належать  до  однієї  частини  мови,  мають  однакові  граматичні  ознаки.  Пароніми  є  активно  вживаними  словами  у  різних  мовних  стилях.  Крім  того,  вони   вживаються у  мовленні,  як  і  омоніми,  для  створення  каламбурів,  словесної  гри. Лексичне  значення  паронімів  пояснюють  у  словниках паронімів  української  мови. Не всі слова, схожі за звучанням, можна вважати паронімами.

Номер слайду 12

До паронімічних належать тільки ті, що мають невелику відмінність у вимові: Уява –уявлення,Дефектний –дефективний,Декваліфікація – дискваліфікація. Часто вони мають один корінь, а відрізняються лише суфіксом, префіксом, закінченням, наявністю чи відсутністю частки (-ся). Серед паронімів є слова з різними коренями (плюш і плющ).

Номер слайду 13

Виборний - посада, агітація. Виборчий - кампанія, право, бюлетень. Виключно. Винятково. Виключно - тобтолише, тільки. Винятково - дуже, особливо, надзвичайно. У діловому мовленні найчастіше зустрічаються такі пароніми

Номер слайду 14

Прочитайте подані речення, знайдіть у них пароніми та поясніть їхнє значення. Кристал виблискував на сонці, як дорогоцінний кришталь. Наша торговельна кампанія шукає веселу, кмітливу компанію для співпраці.

Номер слайду 15

Коментоване письмо. Перепишіть  речення,  добираючи  з  дужок  потрібне  слово.  Обґрунтуйте свій вибір.1. Мій  товариш  охоче  виконує  різні  (громадські,  громадянські) доручення.2.(Громадський,  громадянський)  мотив  є   одним  із  провідних у  творчості В.   Сосюри.

Номер слайду 16

Коментоване письмо. Перепишіть  речення,  добираючи  з  дужок  потріб- не  слово.  Обґрунтуйте свій вибір.3. Між  учнями  та  вчителем  були  дружні  (відношення,  відносини).4. На  сьогоднішньому  занятті  ми  вчилися  розпізнавати  типи синтаксичних (відносин, відношень).

Номер слайду 17

Коментоване письмо. Перепишіть  речення,  добираючи  з  дужок  потрібне  слово.  Обґрунтуйте свій вибір.5. Дівчина була в  складному матеріальному (стані, становищі).6. Катя була в  поганому (стані, становищі) і  не могла йти далі.

Номер слайду 18

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 19

Хвилинка мудростіКультура мовлення

Номер слайду 20

Хвилинка мудростіКультура мовлення

Номер слайду 21

Вправа (письмово). Доберіть слова, якими можна заповнити пропуски в реченнях.1. Велике й _____серце було в Миколи.2. Наша вулиця гарно___________.3. На паркані заспівав _____________ півень. Слова для довідки: Людяний- людний; освічений – освітлений; сусідський- сусідній.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Талант (видатні природні здібності)ТАЛАН (збіг обставин, подій у житті людини)

Номер слайду 24

Творча  робота. Складіть чотиривірш чи сенкан до слова «паронім».

Номер слайду 25

Прочитайте подані речення, відредагуйте їх та запишіть правильні варіанти Гра “Я ─ редактор”

Номер слайду 26

Зачекай пару мінуток, я запишу її адрес і телефон. Лікар назначив мені лікарство, але воно оказалось неефектним. Надія купила для своєї бабусі сердешні ліки.

Номер слайду 27

Домашнє завдання

pptx
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
1257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку