Презентація : Патрік Зюскінд "Запахи"

Про матеріал
Патрік Зюскінд тяжіє до фантастичного перетворення реальності, в котрій несподівано виявляється стихія абсурду, а також до створення філософськи насиченої прози, що центрується на найсуттєвіших екзистенційних ситуаціях буття. Одна з провідних тем письменника – мистецтво й феномен митця.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

роман німецького письменника Патріка Зюскінда (26 березня народився 1949р.)«Запахи. Історія одного вбивці»Вчитель зарубіжної літератури Семенюк А. В.

Номер слайду 2

Автор – Патрік Зюскінд. Рік видання – 1985р. Жанр – роман. Епоха – постмодернізм. Постмодернізм (лат. post — після, за і франц. modernisme — сучасний) — напрям, який прийшов на зміну модернізму. Постмодернізм з'явився на Заході у другій половині XX століття і став визначальним напрямом в естетиці.«Запахи. Історія одного вбивці»

Номер слайду 3

Патрік Зюскінд – постмедерніст. Патрік Зюскінд тяжіє до фантастичного перетворення реальності, в котрій несподівано виявляється стихія абсурду, а також до створення філософськи насиченої прози, що центрується на найсуттєвіших екзистенційних ситуаціях буття. Одна з провідних тем письменника – мистецтво й феномен митця. Риси постмодернізму. Наявність двох пластів — рис масової літератури (детективний сюжет) та елітарної. «Віртуальний історизм» («імітація» світогляду Франції доби Просвітництва); Інтертекстуальність. Пародіювання іронія, гротеск. Екзистенційний- той, що стосується чільних, позаісторичних та позачасових, тобто одвічних питань буття особистості.

Номер слайду 4

«Запахи. Історія одного вбивці»Тема – історія життя і смерті парфумера Жана-Батиста Гренуя. Події в романі починаються спочатку з опису Франції XVIII ст., запахів, що панували в тогочасному Парижі, а відповідно, і міського побуту ( це і є експозицією) Зав’язка — народження в жінки, що торгувала рибою, дитини, яку вона збиралася знищити, як і чотирьох попередніх.

Номер слайду 5

Розвиток дії — життя Гренуя в установі мадам Гайяр, у майстерні Грімаля,загальна ненависть до нього, відсутність у хлопця будь-яких моральних принципіві відповідальності. Перша кульмінація — скоєння Жаном-Батістом Тренуєм убивства дівчинкизаради її запаху. Рішення героя стати найкращим парфумером, зберегти запах, який його захопив. Розвиток дії — Тренуй опанував парфумерне мистецтво в майстерні Бальдіні,вразив того своїм талантом. Прагнучи досконалості, він після невдалихекспериментів захворів і ледь не вмер. Мандрує й усамітнюється на горі. Прибувши до міста Трас, знову заради запаху невинної дівчини убиває кількохдівчат.

Номер слайду 6

Друга кульмінація — убивцю дівчат Гренуя схопили й засудили до страти. Колизібралася багатотисячна юрба, щоб подивитися на страту злочинця, він застосовуєпарфуми, які викликають любов і захоплення. Засліплені мешканці вибачають. Гренуя, ним захоплюються, його опікує батько вбитої дівчини Ріші. Тренуйвідчуває себе Великим, Богом, Прометеєм. Але йому не потрібна любов, бо він незнає, що це. У його серці тільки ненависть. Розв’язка — злочинці-людожери, кинувшись на запах парфумів Гренуя,розривають їх творця на шматки.

Номер слайду 7

Роман заслуговує уваги, так як:1)Зюскінд порівнює Гренуя з де Садом, Фуше, Бонапартом. І припускає, що через те, що проблема ролі і місця визначної особистості в історії людства була і буде актуальною і невирішеною.2)Роман зацікавлює не інтригою (як будь-який класичний детектив), не химерністю неординарного героя, а незвичністю предмету зображення (запаху), і більш того, якимось “зсувом” всієї картини світу в парфумерному напрямку.3)Головний герой “Запахів” Гренуй шукав у запахах еротичної насолоди і, одночасно, засіб для завоювання загальної любові. 4)Маргінальність як відмова від культурно-моральних стереотипів, як шлях до нових форм протистояння й навіть підкорення соціуму, як випробування естетичного підходу до світу (адже тільки стихійне естетичне почуття випадає з системи суспільних правил) – ось коло ідей, що втілилися в романі П. Зюскінда “Парфумер”5)У центрі цього твору в повному розумінні маргінальна постать: парфумер Жан-Батіст Гренуй, “людина без властивостей”, повз яку проходять ідеї співчуття, щастя, Бога, страху, смерті, не затьмарюючи його сприйняття чарівливої або страхітливої матеріальності світу. У своєму житті герой роману керується лише імпульсами, що підказують йому власні феноменальні нюхові здібності. Саме вони для Гренуя є єдиним і найнадійнішим поводирем у світі людей. У парі матеріальний світ – естетичний інстинкт героя зовсім відсутній традиційний “посередник” – “культурне несвідоме” з наявними моральними нормами і стереотипами соціальної поведінки.

Номер слайду 8

В романі Зюскінда можливості будь-якої гармонізації заблоковані “активно-споживницьким” підходом Гренуя. Крайній суб’єктивізм Гренуя не дозволяє йому осягнути закони світу, і, як наслідок цього, – закони, що керують ним самим, тієї, кожного разу разючої основи його буття метаморфози, яка відбувається з ним в моменти найвищої самозахопленості і тріумфу. Тоді з глибин Гренуєвої душі піднімалися сморідні тумани –те єдине, що викликало у Гренуя жах, що виганяло його з ним самим створеного світу з чудових запахів, світу привласненої досконалості і що, в кінцевому результаті, потягнуло його у безодню самознищення. Смороду – символу недосконалості і світу, і художника немає у романному просторі альтернативи. Крах модерністських підходів Жан-Батіста Гренуя є одночасно і крахом модерністської ідеї маргінальності. “Особливе” становище і особливі права художника-аутсайдера забезпечують йому свободу в ситуації, коли його особистості протистоїть агресивний соціум, але на більш глобальному і глибокому рівні маргінальність виявляється такою ж безперспективною, як і традиційні форми світосприйняття.

Номер слайду 9

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку