Презентація."Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять». Поетичне втілення картин природи у віршах".

Про матеріал
Ми з вами продовжуємо працювати із ліричними творами. Ознайомимося із творчістю Павла Тичини та проаналізуємо його поезію «Хор лісових дзвіночків» та «Гаї шумлять».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять». Поетичне втілення картин природи у віршах. Музичне (слухове), зорове емоційне наповнення поезійвчителька української літератури Лариса Миронівна Некіга. Запорізька гімназія №75

Номер слайду 2

Добрий день!Сіли рівно, озирнулись,Один одному всміхнулись. Якщо добре працювати –Вийдуть гарні результати. Тож не гаємо ми час,Бо знання чекають нас!

Номер слайду 3

Наше завдання. Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати із ліричними творами. Ознайомимося із творчістю Павла Тичини та проаналізуємо його поезію «Хор лісових дзвіночків» та «Гаї шумлять».

Номер слайду 4

Віршована мова відрізняється від прозової тим, що маєПригадай поняття- надмірне перебільшення. епітет, метафора, гіпербола. Довідка:ритм, риму, поділ на строфи.- художнє означення.- перенесення за подібністю.

Номер слайду 5

Тема. Павло Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять». Поетичне втілення картин природи у віршах. Музичне (слухове), зорове емоційне наповнення поезій

Номер слайду 6

Літературознавчий світ. Робота із підручником «Українська література»Т. Яценко,с. 135-140.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Гармонія — слово багатозначне. Його використовують, коли говорять про музичний клавішний інструмент. А в широкому розумінні — це поєднання, злагодженість. Наприклад, пори року змінюють одна одну гармонійно — упродовж трьох місяців. Бачення гармонії, милування нею сповнювало П. Тичину захватом, оптимізмом, надавало життєвої сили. Мовна скарбничка (с. 138)

Номер слайду 9

Перевірка прочитаного. Де та в якій родині народився Павло Тичина?На Чернігівщині, в родині сільського дяка. Чому в родині П. Тичини був сімейний хор?Бо дітей було аж 13, усі мали здібності до музики. Чи грав П. Тичина на музичних інструментах?Так, на кларнеті.

Номер слайду 10

Павло Тичина "Хор Лісових Дзвіночків"аудіовірш слухати

Номер слайду 11

Читання поезії Павла Тичини «Хор лісових дзвіночків» (с. 135)Все гаї затишні: Тінь! Тінь. Линьте, хмари, Ой прилиньте,хмари, — Ясний день. Окропіте, Нас благословіте: День! День. Ми дзвіночки, Лісові дзвіночки, Славим день. Ми співаєм, Дзвоном зустрічаєм: День! День. Любим сонце, Небосхил і сонце, Світлу тінь, Сни розкішні, Хай по полю,Золотому полю, Ляже тінь. Хай схитнеться — Жито усміхнеться: Тінь! Тінь.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

21.08.2023 Читання поезії Павла Тичину «Хор лісових дзвіночків» (с. 135). Поміркуй. Які почуття, який настрій викликав у вас вірш П. Тичини «Хор лісових дзвіночків»?Яка пора року змальована у творі? Про що мріють-співають дзвіночки? До кого вони звертаються? Що потрібно квітці, аби буйно рости і квітнути?

Номер слайду 14

Поміркуй. Випишіть із тексту вірша епітети разом із означуваними словами. З якою метою використовує їх автор?Лісові дзвіночки. Світла тінь. Сни розкішніГаї затишніЯсний день. Золоте поле

Номер слайду 15

Поміркуй. Чому вірш схожий на пісню? Зверніть увагу на незвичну побудову кожної строфи цієї поезії. Перечитайте пари слів, що римуються. Які звуки найчастіше повторюються? Яку мелодику створюють ці художні засоби?

Номер слайду 16

Читання поезії «Гаї шумлять» (с. 136)

Номер слайду 17

"Гаї шумлять" Павло Тичина аудіовірш слухати

Номер слайду 18

Читання поезії «Гаї шумлять» (с. 136)Гаї шумлять – Я слухаю. Хмарки біжать – Милуюся. Милуюся-дивуюся, Чого душі моїй так весело. Гей, дзвін гуде – Iздалеку. Думки пряде – Над нивами. Над нивами-приливами, Купаючи мене, мов ластівку. Я йду, іду – Зворушений. Когось все жду – Співаючи. Співаючи-кохаючи Під тихий шепіт трав голублячий. Щось мріє гай – Над річкою. Ген неба край – Як золото. Мов золото – поколото, Горить-тремтить ріка, як музика.

Номер слайду 19

Поміркуй. Які кольори і звуки природи можна відтворити в уяві, читаючи вірш «Гаї шумлять»? Який настрій ліричного героя цієї поезії?Які види пейзажу поєднані у вірші «Гаї шумлять...»?Уявіть себе відеохудожниками, що знімають кліп за цим твором. На яких кадрах, на вашу думку, варто зосередити увагу?

Номер слайду 20

Поміркуй. Доведіть, що у віршах «Хор лісових дзвіночків» і «Гаї шумлять…» природа постає перед читачами саме «олюдненою». Наведіть і проаналізуйте відповідні рядки із цих творів.

Номер слайду 21

Ти вже знаєш. Пейзаж – це опис А) будівлі;Б) життя;В) зовнішності;Г) природи.

Номер слайду 22

“Гаї шумлять”: образи. Зорові: гаї, хмарки, небо, дзвін, ниви, ластівка, трави, річка, небокрай. Слухові: співаю, шепіт трав, музика.

Номер слайду 23

Поміркуй. Що споріднює поетичний пейзаж П. Тичини «Гаї шумлять…» і живописний пейзаж С. Васильківського «Околиця Кам’яної Балки»? А які відмінності між ними? С. Васильківського «Околиця Кам’яної Балки»

Номер слайду 24

У світі мистецтва. А чи знаєте ви, що дзвоників існує майже 300 видів? Ці чудові квіти бувають лісові, польові, гірські. Василь Верховинець створив пісню «Ми дзвіночки…», а Георгій Майборода — «Гаї шумлять…». Поезія П. Тичини надзвичайно мелодійна. Тому багато композиторів поклали його вірші на музику.

Номер слайду 25

Пригадайте визначення поняття метафора. Уособлення — це різновид метафор. Пейзажна лірика — ліричні твори, у яких змальовано природу одухотвореною, «олюдненою». Уособлення — надання ознак істот предметам, явищам чи поняттям, ніби «оживлення» їх. Літературознавчий словничок

Номер слайду 26

Закріплюємо вивчене. Яку пору року найбільше любив поет? Як ви гадаєте, за що? Що об’єднує вірші «Хор лісових дзвіночків» і «Гаї шумлять…»? Як передано в них гармонію в природі? Як ви гадаєте, що головне в цих творах — змалювання природи чи розкриття почуттів ліричного героя?

Номер слайду 27

Закріплюємо вивчене. Сформулюйте провідні мотиви поезій «Хор лісових дзвіночків» і «Гаї шумлять…». Провідний мотив – оспівування краси природи. Які художні засоби увиразнюють мотив кожної з них?

Номер слайду 28

Яке зернятко настрою ви покладете у свій рюкзачок?Було просто!Було цікаво!Нічого не зрозумів!Рефлексія. Вправа «Рюкзачок»

Номер слайду 29

Домашнє завдання. Для всіх: Вивчити напам’ять поезію П. Тичини «Гаї шумлять». Для Алінки Щербак:виразно читати вірш Павла Тичини «Хор лісових дзвіночків»

Номер слайду 30

Павло Тичина вважав, що людина буде щасливою, коли навчиться бачити гармонію і красу світу. Бажаю кожному і кожній бачити гармонію і красу світу, бути щасливими.

pptx
Додано
23 жовтня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку