Нема жахливішої роботи, ніж учительська. Нема виснажливішої роботи від учительської, Але нема щасливішої долі,коли людина з твоїх рук, учителю,іде у світ – на краплю світ людніє. „ Дума про вчителя ” І. Драчstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Учитель як суб’єкт педагогічної діяльності “ Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки у навчальних закладах середньої освіти ”. Закон “ Про загальну середню освіту ”
Педагогічна культура В 1964 році американські дослідники А. Кребер і К. Клакхон зібрали 257 визначень культури і ще більш 100 спроб визначити це поняття описово;У системі сучасного наукового знання поняття "культура" відноситься до числа фундаментальних;У сучасній літературі понад 500 визначень культури.
Педагогічна культура – це певний ступінь опанування вчителем соціокультурного досвіду людства, глибоке знання методології науки й уміння використовувати її досягнення на практиці в різноманітних інноваційних формах, знання психології. Що ж таке, за В. О. Сухомлинським, педагогічна культура вчителя?
В. Сухомлинський про педагогічну культуру Педагогічна культура – це, образно кажучи, техніка і технологія взаємодії майстра і об'єкта його праці... Багатогранність, різноманітність, відточеність, зразковий стан інструментів нашої творчості, уміння володіти ними так само тонко, як прекрасний музикант володіє скрипкою, – все це і є педагогічною культурою.
Умовами формування педагогічної культури (за В. О. Сухомлинським)Цілісність, безперервність і системність розвитку педагогічної культури в процесі діяльності; Побудова змісту і структури навчально-виховного процесу відповідно до завдань та основних компонентів педагогічної культури; Орієнтація педагогічного процесу на суб’єктивну позицію учня.
«Іскра, що запалює творчість, закладена в самому зерні духу». М. К. Реріх Головна складова педагогічної культури — духовність учителя. Духовність учителя привносить в урок особливий дух, уникає штучності в його атмосфері, дає учням задоволення від процесу навчання і, як наслідок, успішність у навчанні.
Міміка і жести. Ніколи не вказуйте на учня пальцем. Не жестикулюйте надміру Не метушіться у класі, бо це дратує учнів. Ніколи не обирайте "закриту" позу. Не допускайте мовленнєвих шаблонів і виразів, слів-паразитів. Не припускайтеся помилок в орфоепії. Не дозволяйте собі спілкуватися з учнями мовою “ суржика ".