Тема. Звуки [ц] , [ц’], позначення їх буквами Ц, ц (це). Читання складів, слів, віршів.
Мета: познайомити учнів зі звуками [ц] , [ц’], буквою, яка їх позначає; вчити визначати звуки в словах; розвивати вміння відтворювати послідовність звуків у слові, вчити складати речення; розвивати пам’ять, мислення, збагачувати словниковий запас слів; розвивати і формувати навичку читання; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до рідної мови.
Обладнання: стікери у вигляді квітки, «квітка настрою», предметні малюнки, мовне віяло, картки з літерами, Lego, картка «Ц, ц».
Очікувані результати: має уявлення про мовні звуки, відтворює ланцюжок звуків у почутому слові, вимовляє слова по складах, сприймає прості медіапродукти (малюнки, мультфільми), читає вголос слова, доступні тексти.
Компетентності: вміння спілкуватися рідною мовою, математична, громадянська, культурна.
Наскрізні вміння: читання з розумінням, висловлення думки (усно), ініціативність, вміння співпрацювати.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Вправа «Мій настрій».
Використовуючи стікери, оберіть настрій, який вам підходить на «квітці настрою».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Мовна розминка. ( колективне читання чистомовки)
Че-че-че – бабуся калачі пече.
Ча-ча-ча, - дай, бабусю, калача.
Чі-чі-чі – їж, будь ласка, калачі.
2. Гра «Покажи літеру» (мовне віяло). Вчитель по черзі називає букву, учні повинні знайти її на мовному віялі і показати, сказати звуки, які позначає ця буква.
3. Гра « Прочитай слово». «Ланцюжок».
- Діти, мудра тітонька Сова хоче перевірити як ви вже вмієте читати.
чай чемний число
часник чесний читати
чайник чесні чисто
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
( Створення ромашки).
Для того, щоб запам’ятати новий матеріал нашого з вами уроку вам потрібно бути …..
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота за малюнками с.33. Відтворення послідовності звуків у словах.
- Порівняйте останні звуки в словах (палац, перець).
Звук [ц] – твердий приголосний
Звук [ц’] – м’який приголосний
2. Прослуховування вірша. Визначення слів зі звуком [ц].
О.Кононенко « Цирк»
Цап, цвіркун і цуценя
Цирк влаштовують щодня.
Цап стриба, цвіркун жонглює
Цуценя їх дресерує.
Словникова робота: ( показ малюнків)
Цап - тварина.
Цвіркун - комаха , яка тертям крил створює тріскучі звуки.
Цуценя – мала собака, щеня.
- Давайте, діти, ми всі разом спробуємо скласти речення зі словом цуценя.
3. Позначення звуків [ц], [ц’] буквою ц, Ц (це).
Колективне вивчення вірша «Буква Ц».
Цвiркун вмостився на печi.
Не вдень цвiрчить вiн, а вночi.
Цвiркун спiває: "Це–це–це".
Бо знає тiльки букву "Ц"
4. Робота в групах. Об’єднання в групи за назвою державних символів України – герб, гімн, прапор.
- А з чого ти зробиш свою букву Ц.
5. Перегляд казки « Буква ц». Вимова звуків, які позначає буква ц. Друкування букви ц , Ц.
6. Читання складів «Буксиром» за вчителем.
- Що зображено на малюнку? (Сонце)
- Сонце – це жива чи нежива природа? Яке питання поставимо до цього слова Що? або Хто?
- Давайте разом відтворимо послідовність звуків у слові сонце та визначимо кількість складів. (Діти працюють з цеглинками конструктора «Lego» . 1 цеглинка «Lego» позначає один склад).
7. Читання стовпців слів «Ланцюжком».
Словникова робота:
Цегла - будівельне штучне каміння у вигляді прямокутних брусків з глини
Фізкультхвилинка з використанням конструктора «Lego»
V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
1. Гра « Прочитай слово». – с.34 Об’єднання у пари за словами: барвінкова, мелодійна, солов’їна.
Словникова робота:
Гравець - учасник гри.
Ранець - похідна військова або школярська сумка зі шкіри чи іншого матеріалу, яку носять на спині за допомогою заплічних ремінців та лямок.
Морозець – холод, коли температура стає нижче нуля.
Гребінець - довгастий зубчастий м'ясистий наріст на голові деяких птахів;
довгаста пластинка з зубцями (з одного чи двох боків) для
розчісування або скріплення волосся і прикрашення жіночої зачіски.
2. Читання вірша «Порожній козуб» за Володимиром Лучуком.
Словникова робота зі словом козуб.
V. Підсумок уроку.
- Яку букву сьогодні вивчили на уроці? Які звуки позначає буква ц? Наведіть приклади слів.
Вправа « Букет квітів» ( кожен з учнів висловлює свою думку).