3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок "Звуки [ц] , [ц’], позначення їх буквами Ц, ц (це). Читання складів, слів, віршів.

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до Типової освітньої програми під керівництвом О.Я.Савченко.
Перегляд файлу

Тема. Звуки [ц] , [ц’], позначення їх буквами Ц, ц (це). Читання складів, слів, віршів.

Мета: познайомити учнів зі звуками [ц] , [ц’], буквою, яка їх позначає; вчити визначати звуки в словах; розвивати вміння відтворювати послідовність звуків у слові, вчити складати речення; розвивати пам’ять, мислення, збагачувати словниковий запас слів; розвивати і формувати навичку читання; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до рідної мови.

Обладнання: стікери у вигляді квітки, «квітка настрою», предметні малюнки, мовне віяло, картки з літерами, Lego, картка «Ц, ц».

Очікувані результати: має уявлення про мовні звуки, відтворює ланцюжок звуків у почутому слові, вимовляє слова по складах, сприймає прості медіапродукти (малюнки, мультфільми), читає вголос слова, доступні тексти.

Компетентності: вміння спілкуватися рідною мовою, математична, громадянська, культурна.

Наскрізні вміння: читання з розумінням, висловлення думки (усно), ініціативність, вміння співпрацювати.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вправа «Мій настрій».

  • Діти, у кожного з вас на парті лежать стікери. Який у вас зараз настрій?

Використовуючи стікери, оберіть настрій, який вам підходить на «квітці настрою».

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Яку букву вивчили на попередньому уроці? Покажіть букву ч (че) в алфавіті. Який звук позначає буква ч (че). Звук [ч] – приголосний чи голосний звук; твердий чи м’який звук?  Назвіть слова зі звуком [ч]

1. Мовна розминка. ( колективне читання чистомовки)


Че-че-че –  бабуся калачі пече.

Ча-ча-ча, - дай, бабусю, калача.

Чі-чі-чі – їж, будь ласка, калачі.

 

2. Гра «Покажи літеру» (мовне віяло). Вчитель по черзі називає букву, учні повинні знайти її на мовному віялі і показати, сказати звуки, які позначає ця буква.

3. Гра « Прочитай слово». «Ланцюжок».

- Діти, мудра тітонька Сова хоче перевірити як ви вже вмієте читати.

чай                             чемний                  число

часник                       чесний                  читати

чайник                      чесні                     чисто

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, як називається наша держава? Яка мова є державною мовою в Україні? (українська). До нас сьогодні на урок завітала гостя. Хто саме ви дізнаєтеся, коли розставите правильно подані букви. Кожна буква позначена певною цифрою.
  • Отже до нас на урок завітала Українська мова. А яка вона наша українська мова? ( мелодійна, барвінкова, чарівна, солов’їна, калинова).

( Створення ромашки).

  • Діти ви вже знаєте багато звуків та букв, якими позначаються звуки. Сьогодні Українська мова вас познайомить з новими звуками та буквою, яка їх позначає. Ви хочете дізнатися що це за звуки та що буква? А навіщо потрібно вивчати нові звуки та нові букви?

Для того, щоб запам’ятати новий матеріал нашого з вами уроку вам потрібно бути …..

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 1. Робота за малюнками с.33. Відтворення послідовності звуків у словах.

- Порівняйте останні звуки в словах (палац, перець).

    Звук [ц] – твердий приголосний

    Звук [ц] – м’який приголосний

  2. Прослуховування вірша. Визначення слів зі звуком [ц].

            О.Кононенко  « Цирк»

Цап, цвіркун і цуценя

Цирк влаштовують щодня.

Цап стриба, цвіркун жонглює

Цуценя їх дресерує.

Словникова робота: ( показ малюнків)

Цап -  тварина.

Цвіркун - комаха , яка тертям крил створює тріскучі звуки. 

Цуценя – мала собака, щеня.

- Давайте, діти, ми всі разом спробуємо скласти речення зі словом цуценя.

 3. Позначення звуків [ц], [ц]  буквою ц, Ц (це).

     Колективне вивчення вірша «Буква Ц».

Цвiркун вмостився на печi.
Не вдень цвiрчить вiн, а вночi.
Цвiркун спiває: "Це–це–це".
Бо знає тiльки букву "Ц"

 4. Робота в групах. Об’єднання в групи за назвою державних символів України – герб, гімн, прапор.

 - А з чого ти зробиш свою букву Ц.

 5. Перегляд  казки « Буква ц». Вимова звуків, які позначає буква ц. Друкування букви ц , Ц.

 6. Читання складів «Буксиром» за вчителем.

- Що зображено на малюнку? (Сонце)

- Сонце – це жива чи нежива природа? Яке питання поставимо до цього слова Що? або Хто?

- Давайте разом відтворимо послідовність звуків у слові сонце та визначимо кількість складів. (Діти працюють з цеглинками  конструктора «Lego» . 1 цеглинка «Lego» позначає один склад).

7. Читання стовпців слів «Ланцюжком».

Словникова робота:

Цегла -  будівельне штучне каміння у вигляді прямокутних брусків з глини

Фізкультхвилинка з використанням конструктора  «Lego»

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Гра « Прочитай слово».  с.34 Об’єднання у пари за словами: барвінкова, мелодійна, солов’їна.

Словникова робота:

Гравець -  учасник гри.

Ранець - похідна військова або школярська сумка зі шкіри чи іншого матеріалу, яку носять на спині за допомогою заплічних ремінців та лямок.

Морозець – холод, коли температура стає нижче нуля.

Гребінець - довгастий зубчастий м'ясистий наріст на голові деяких птахів;

                  довгаста пластинка з зубцями (з одного чи двох боків) для   

                  розчісування або скріплення волосся і прикрашення жіночої  зачіски.

2. Читання вірша «Порожній козуб» за Володимиром Лучуком.

  • Читання вчителем. Гра «Передбачення» .

Словникова робота зі словом козуб.

  • Про кого розповідається у вірші?
  • Читання вірша кращими читачами.
  • Чому порожній кошик у синиць?
  • Читання в особах. Знаходження слів зі звуком [ц].

 

V. Підсумок уроку.

- Яку букву сьогодні вивчили на уроці? Які звуки позначає буква ц? Наведіть приклади слів.

Вправа « Букет квітів» ( кожен з учнів висловлює свою думку).

  • Я люблю українську мову, тому що вона

 

docx
Додав(-ла)
Moрoкo Mарина
Додано
20 лютого
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку