Педагогіка партнерства - ключовий компонент формули НУШ. Педагогіка партнерства – напрям педагогіки, що включає собою систему методів і прийомів виховання і навчання на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості.
Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули НУШПідготувалавчитель інформатики. Скраглівської гімназіїБердичівської міської ради. Житомирської областіЧумак Ірина Станіславівна
Номер слайду 2
“Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло” Василь Сухомлинський.
Номер слайду 3
Педагогіка партнерства – напрям педагогіки, що включає собою систему методів і прийомів виховання і навчання на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості.
Номер слайду 4
Основні принципи цього підходу:повага до особистості;доброзичливість і позитивне ставлення;довіра у відносинах;діалог – взаємодія – взаємоповага;розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
Номер слайду 5
Зазвичай, виокремлюють, так званий «Трикутник партнерства: батьки, діти, учитель»
Номер слайду 6
Напрямки партнерської взаємодії в освітньому просторі НУШ: Учитель – учень. Учитель – адміністрація школи. Учитель – батьки. Учень – учень. Батьки (батьківський комітет) – адміністрація школи. Батьки – батьки. Учитель – колеги.
Номер слайду 7
«Учитель – учень»інтерактивні та гейміфіковані формати;дослідна робота у групах;пропонування активностей з самоосвіти;проєктні активності;діалогічні формати;стимулювання учнів до формування власної думки;використання методів самостійної оцінки та взаємної перевірки учнів.
Номер слайду 8
«Учитель – батьки»Педагогіка партнерства створює рамку для конструктивного діалогу та співпраці між батьками та вчителями, щоби діти були щасливішими, а якість освіти була вищою.
Номер слайду 9
«Батьки (батьківський комітет) – адміністрація школи»Головними завданнями спільної діяльності навчального закладу і сім’ї з питань вирішення проблем навчання, виховання і розвитку дітей можна виділити наступні: інтеграція зусиль сім’ї і педагогічного колективу в діяльності щодо розвитку особистості дитини; забезпечення участі батьків в організації навчально-виховного процесу і шкільному самоврядуванні; мотивацію батьків до вивчення науково-методичної та психолого-педагогічної літератури з проблем розвитку та виховання дітей;
Номер слайду 10
Висновки: Педагогіка партнерства важлива і незамінна з огляду на те, що: по-перше, сприяє створенню атмосфери, в якій найкраще розкривається потенціал кожного учня, формується його ініціативність і креативність. А це – один із ключових активів сучасного світу. По-друге, партнерство задовольняє потребу в значимості і приналежності та зменшує рівень стресу, що, зрештою, допомагає інтелекту працювати ефективніше. По-третє, такий формат стосунків найкраще готує молодих людей до професійної діяльності і ролі активного громадянина у відкритому світі.