Епіграф уроку “ Десять мільйонів трупі! Потік крові у цих десяти мільйонів убитих – сорок мільйонів літрів палаючої людської крові – міг би протягом цілого дня замінити величезну водяну масу Ніагарського водоспаду і силою свого тиску надати електричний струм цілому столичному місту ”. Ромен Ролан
Навчальна . Розкрити негативні наслідки Першої світової війни та їх вплив на подальший розвиток міжнародних відносин, поглибити знання новими даними про масштаби втрат і руйнувань, що були спричинені цією війною. Розвиваюча. Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їх суть, причини, значення. Вести пошукову роботу. Виробляти вміння відстоювати свою точку зору, поважати думку опонентів. Виховна. Виховувати в собі загальнолюдські духовні, ціннісні орієнтації та взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення досвіду історії.
Питання для бесіди. 1. Назвіть роки Першої світової війни? Які були причини та характер війни? 2.Які військово – політичні блоки розпочали війну? 3.Пригадайте битви Першої світової війни, які вам запам’яталися? 4.Доведіть,що за своїми масштабами ця війна перевершила всі попередні військові конфлікти?
Статистика: Війна тривала - 4 роки, 3 місяці, 10 днів. Охопила 38 країн. На стороні Антанти воювало 45 млн. осіб. За Центральні держави воювало 25 млн. осіб. Загальні втрати у війні – 10 млн. вбитих 20 млн. поранених. Центральні держави втратили 4 млн. 20 тис. осіб. Країни Антанти втратили – 5610 тис. чоловік.
Рішення суду: 1. Привселюдно осудити Першу світову війну, її організаторів та натхненників. 2.Розкрити народам світу суть наслідків, що спричинила ця війна. 3.Для збереження миру та злагоди на Землі, державним можновладцям надалі використовувати тільки мирні, дипломатичні шляхи, при вирішенні міжнародних суперечностей!