Презентація "Перше враження"

Про матеріал
У цій презентації розглянемо ефект першого враження, фактори, які на нього впливають, особливості особистості досліджуваної людини та способи, якими вона сприймає інші. Ми також обговорюємо роль стереотипів, власної поведінки суб'єкта та впевненість у собі в цьому процесі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перше враження 

Номер слайду 2

Ефект першого враження — думка про людину, яка сформувалася у суб'єкта в перші хвилини при першій зустрічі. Впливає на подальшу оцінку діяльності і особистості цієї людини. Цей ефект дозволяє виносити швидке і узагальнене враження про тільки-но зустрінуту людину і використати це враження для побудови подальшого спілкування. Перше враження може формуватися суб'єктом навмисно або мимоволі. Чинниками цього враження можуть виступати особливості зовнішнього вигляду і поведінки людини, про яку суб'єкт формує думку. Перше враження залежить великою мірою і від особових особливостей самого сприймаючого суб'єкта і тому може бути більше узагальненим або конкретним, вичерпним або поверхневим, доброзичливим або негативним і т. д.

Номер слайду 3

Фактори, що впливають на формування першого враження. Особливості особистості досліджуваного людини. Враження, яке формується про іншу людину у вперше бачить його суб'єкта, визначається, насамперед, особливостями, притаманними зовнішності і поведінці сприйманого людини. Ці особливості значною мірою направляють протягом пізнавальних процесів у сприймає суб'єкта. У результаті експериментів було встановлено, що на утримання складається у людей поняття про особистість вперше сприйманого людини впливають не тільки сила і яскравість прояви в його поведінці певної якості, частота, з якою це якість виявляє себе, а й послідовність, в якій пізнають іншу людину люди отримують знання про різні сторони його особистості.

Номер слайду 4

Особливості особистості сприймає людини. Хоча пеше враження про людину в першу чергу визначається властивими йому особливостями, але те, яким воно буде - більш узагальненим або більш конкретним, повним або уривчастих, позитивним чи негативним - залежить від особистості того, у кого воно формується. Тут діє закономірність: «Зовнішні причини діють через посередництво внутрішніх умов ... Будь-яке психічне явище обумовлено в кінцевому рахунку зовнішніми впливами, але будь-який зовнішній вплив визначає психічне явище лише опосередковано, заломлюючись через властивості, стану і психічну діяльність особистості, яка цьому впливу піддається». Цікаво визначити, які ж саме фактори в особистості суб'єкта визначають хід і результати формування у нього враження про інших людей.

Номер слайду 5

Еталони. У кожної людини під впливом суспільства, членом якого він є, формуються загальні морально-естетичні вимоги до інших людей і утворюються втілюють ці вимоги більш-менш конкретні еталони. При пізнанні однією людиною іншого ці еталони відіграють роль «мірок», які, образно кажучи, прикладаються до пізнаваною особистості і дають можливість віднести цю особистість до якогось «класу» в тій системі «типів», яка сформувалася у суб'єкта, що пізнає.

Номер слайду 6

 Стереотипи. У людини - суб'єкта пізнання інших людей - завжди можуть бути виявлені і «набори» якостей, які він має тенденцію приписувати тим особам, «клас» яких, як йому здається, їм встановлений. Дійсно, досить часто, оцінюючи людини як агресивного, люди виявляють тенденцію оцінювати його і як високо енергійного, а оцінюючи його як доброго, приписувати йому при цьому чесність. Це явище «приписування» пізнаваною особистості аж «наборів» певних якостей на основі віднесення її за побаченим в ній якостям до якогось «класу» осіб отримало назву «стереотипізація», а «набори якостей, які людина" додає »пізнаваною їм особистості, - «оцінними стереотипами». У перекладі з грецької «стереотип» означає «твердий відбиток». Це стійко зберігаються у свідомості образи або подання, які є емоційно забарвленим упередженням чи стійкою оцінкою.

Номер слайду 7

 Власне поведінка оцінює суб'єкта. У дуже цікавому по використаним методични прийомам дослідженні Штрайкленда було виявлено значення власної поведінки оцінює людини по відношенню до інших людей для вироблення у нього певної думки про них під час зустрічі. У поставленому Штрайклендом досвіді випробовувані спостерігали за двома працівниками, які виконували однакове завдання з рівним рівнем успішності. Однак якщо за діями однієї особи вони могли спостерігати без перерви, то роботу іншого вони бачили лише епізодично. Першій особі вони час від часу могли висловлювати своє схвалення або несхвалення, з другою людиною в них такого зв'язку не було. Коли в другій частині експерименту випробовуваним було запропоновано сказати, який з робочих потребує більшої контролі, нагляді і опіки, вони майже всі відповіли, що перший.

Номер слайду 8

Впевненість у собіПовнота і характер оцінки іншої людини залежать також і від такої якості оцінює, як ступінь його впевненості в собі. Босом і Маслоу, вивчаючи, як ступінь впевненості людини впливає на оцінку їм інших людей, з'ясували, що упевнені в собі люди часто оцінюють інших людей як доброзичливих і розташованих до них. У той же час особи, не впевнені в собі, мають звичай дивитися на інших людей, як не тяжіють до холодності і не розташованих до них. Я впораюсь!

Номер слайду 9

Схеми формування першого враження. У працях, присвячених проблемі формування першого враження, основна увага приділяється точності цього враження. А. А. Бодалєв розглядав перше враження як складний психологіч­ний феномен, у якому поєднуються почуттєвий, логічний і емоційний компоненти, наявне емоційне ставлення, а також більш-менш усвідомлювані оцінні судження. Психологічні дослідження формування першого враження дозволили знайти деякі типові схеми, за якими будується образ іншого і в якійсь мірі використовуються всіма людьми. Побудова образу партнера за цими схемами іноді приводить до так званих ефектів першого враження, чи систематичних помилок соціального сприйняття. Знання цих схем дуже багато може дати для розуміння того, як формується перше враження про людину.

Номер слайду 10

Найчастіше застосовується схема сприйняття, що запускається у випадку нерівності партнерів у тій чи іншій сфері — соціальній (різний соціальний статус), інтелектуальній, нерівності позицій у групі (груповий статус) і т. ін. Помилки нерівності виявляються в тому, що люди схильні систематично переоцінювати різні психологічні якості тих людей, що перевершують їх за якимось параметром, істотним для них. Ця схема починає працювати не за будь-якої, а тільки за дійсно важливої для людини нерівності. Наприклад, якщо хтось — хворобливий та слабкий, а хоче бути здоровим і сильним, то, зустрівши здорову і сильну людину, він переоцінює її по всіх параметрах — вона в його очах одночасно буде і красивою, і розумною, і доброю. Якщо ж для нього головне — ерудиція, освіче­ність, то в разі зустрічі з сильною людиною нічого не відбудеться, проте в разі зустрічі з тим, хто інтелектуально переважає, — помилка буде мати місце. Отже, можна вважати, що в даному випадку схема сприйняття така: зустрівши людину, що перевершує нас за якимось важливим для нас параметром, ми оцінюємо її трохи більш позитивно, ніж було б, якби вона була нам рівною. Якщо ж ми маємо справу з людиною, яку ми в чомусь перевершуємо, то ми недооцінюємо її.

Номер слайду 11

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
1765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку