Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 7. Завдання та відповіді".

Про матеріал

Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 7. Завдання та відповіді". Для використання у роботі з обдарованими дітьми.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготовка до олімпіади

Номер слайду 2

Номер слайду 3

1. Напишіть твір (обсяг – 2,5-4 сторінки)Чи довго ще, о Господи, чи довго ми будемо блукати і шукати рідного краю на своїй землі. (Леся Українка).

Номер слайду 4

Довго ще говорили обоє обмірковуючи прочитане то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки що випадково надходила одному чи другому до голови (І. Сенченко). 2. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки, побудуйте його структурну схему, зробіть повний синтаксичний  розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всій конструкції та компонентам як простим реченням). Виконайте комплексний аналіз (фонетичний, морфемний, морфологічний, словотвірний розбори) підкресленого слова.

Номер слайду 5

ПЕРЕВІРЯЄМО

Номер слайду 6

ПЕРЕВІРЯЄМО

Номер слайду 7

3. Запишіть правильно слова, знімаючи скісну риску.Інженер/механік, військово/полонений, на/гора, відео/телефон, люби/мене (назва рослини), 125/річчя, напів/сон, стоп/кран, супер/дівчина, сліпо/глухо/німий, івано/франківець, у/стократ, Івано/Франківськ.

Номер слайду 8

ПЕРЕВІРЯЄМО

Номер слайду 9

4. Визначте рід поданих іменників. Аташе́ (фр. attaché — прикріплений) — нижчий дипломатичний ранг співробітників посольств, місій та апарату відомств закордонних справ, в тому числі і Міністерства закордонних справ України. тріо - музичний твір для трьох інструментів або трьох голосів із самостійними партіями в кожного.біль - Фламінго -путь. Міссісіпі Токіо кюре - у Франції та Бельгії - парафіяльний католицький священикжелекольрабі авеню – 1. Широка вулиця, обсаджена деревами. 2. Проїзд для певного місця. тюль.

Номер слайду 10

ПЕРЕВІРЯЄМО4. Визначте рід поданих іменників. ч.р. с.р ч.р. ч.р. ж.р. ж.р. с.р. ч.р с.р. Аташе, тріо, біль, фламінго, путь, Міссісіпі, Токіо, кюре, желе, ж.р. ж.р. ч.р.кольрабі, авеню, тюль. КЮРЕ, невідм., ч..

Номер слайду 11

5. Укладіть лінгвістичну довідку, у якій назвіть усі форми дієслова. Наведіть приклади

Номер слайду 12

ПЕРЕВІРЯЄМО5. Укладіть. Форми дієслова:дієвідмінювані: особові, наприклад: малюю; відмінювані: дієприкметник, наприклад: змальований;незмінні: дієприслівник, наприклад: малюючи;інфінітив (неозначена форма дієслова, початкова форма дієслова), наприклад: малювати;форми на -но, -то, наприклад: розмальовано.

Номер слайду 13

6. Поставте іменники в Р.в. однини. Сибір – _____________, клуб – ____________, Зелений Гай – _________________, Париж – ____________, Алтай – ___________, портфель – _____________, Тетерів – ________________, дах – ________, млин – ___________, грип – _____________.

Номер слайду 14

ПЕРЕВІРЯЄМО6. Поставте іменники в Р.в. однини. Сибір – Сибіру, клуб – клубу, Зелений Гай – Зеленого Гаю, Париж – Парижа, Алтай – Алтаю, портфель – портфеля, Тетерів – Тетерева, дах – даху, млин – млина, грип – грипу. Те́терів — річка в Україні, на Придніпровській височині й Поліссі.

Номер слайду 15

7. Поясніть значення фразеологізмів. Перері́зати хліб – _________________________________________________________. Як мусі в меду – __________________________________________________________. Клепати язиком – _________________________________________________________. Убити грінку – ____________________________________________________________. Пальма першості – ________________________________________________________. Лежати на перинах – _______________________________________________________. У три горла – _____________________________________________________________. Як у віночку – ____________________________________________________________. Ні пава, ні ґава – __________________________________________________________. Вальпургієва ніч – _________________________________________________________.

Номер слайду 16

7. Поясніть значення фразеологізмів. Перері́зати хліб – дати згоду на одруження. Як мусі в меду – дуже добре. Клепати язиком – вести пусті розмови. Убити грінку – мати вигоду, виграти. Пальма першості – перше місце, перемога. Лежати на перинах – ледарювати. У три горла – дуже багато. Як у віночку – дуже гарно. Ні пава, ні ґава – нічим не відрізняється. Вальпургієва ніч – гучна весела гулянка, свято. ПЕРЕВІРЯЄМОПальма першості синонім лавровий вінок

Номер слайду 17

8. Поставте дієслово боротися в усі можливі форми наказового способу.__________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 18

ПЕРЕВІРЯЄМО8. Борись, хай бореться, борімося, борітеся (боріться); хай борються.

Номер слайду 19

9. Поставте наголос у словахуподобання тризуб пізнанні феномену обіцянок помовчатицінникнаскрізнийкамбала

Номер слайду 20

9. Наголосупод. Обання триз. Уб пізн. Анні фен. Омену обіц. Янок пом. Овчатицінн. Икн. Аскрізнийк. Амбала. Христи. Ян. Ин, всел. Юдський, вІдгомін, н. Авхрест, безз. Ах. Исний, аристокр. Атія.

Номер слайду 21

Запам'ятай!

Номер слайду 22

Українська література 11 клас1. Поміркуйте. Напишіть твір (1 ст.) за однією із запропонованих тем. Конфлікт фанатизму й людяності в новелі "Я (Романтика)" Миколи Хвильового.2. "Поезія жити не може на смітнику, а без неї жити – злочин" (М. Коцюбинський). 3. "Іван Франко в поемі "Мойсей" "возноситься понад минулі й прийдешні віки України" (Д. Павличко).

Номер слайду 23

І Виконайте тестові завдання1 З-поміж перелічених поетів до неокласиків належав. А Павло Тичина. Б Максим Рильський. В Володимир Сосюра. Г Євген Маланюк. Д Андрій Малишко 2 Осередком східноукраїнського модернізму на початку ХХ століття був журнал. А «Українська хата»Б «Житіє і слово»В «Світ»Г«Літературно-науковий вісник»Д «Нова громада» 3 У новелі М. Хвильового «Я(Романтика)» центральною є проблема. А революційного фанатизму Б романтичного кохання. В патріотизму. Г зайвої людини. Д ролі митця в суспільстві 4 Усмішку як різновид гуморески активно розробляв. А Олександр Довженко. Б Андрій Малишко. В Григорій Сковорода. Г Остап Вишня. Д Микола Куліш 5 Представники літературного об’єднання «Ланка»А Г. Косинка. Б О. Довженко. В Ю. Яновський. Г Остап Вишня. Д МФітільов

Номер слайду 24

І Виконайте тестові завдання1 З-поміж перелічених поетів до неокласиків належав. А Павло Тичина. Б Максим Рильський. В Володимир Сосюра. Г Євген Маланюк. Д Андрій Малишко 2 Осередком східноукраїнського модернізму на початку ХХ століття був журнал. А «Українська хата»Б «Житіє і слово»В «Світ»Г«Літературно-науковий вісник»Д «Нова громада» 3 У новелі М. Хвильового «Я(Романтика)» центральною є проблема. А революційного фанатизму Б романтичного кохання. В патріотизму. Г зайвої людини. Д ролі митця в суспільстві 4 Усмішку як різновид гуморески активно розробляв. А Олександр Довженко. Б Андрій Малишко. В Григорій Сковорода. Г Остап Вишня. Д Микола Куліш 5 Представники літературного об’єднання «Ланка»А Г. Косинка. Б О. Довженко. В Ю. Яновський. Г Остап Вишня. Д МФітільов 1. Б; 2. А; 3. А; 4. Г; 5 А.

Номер слайду 25

1. «Розстріляне відродження» – це 2. Творче кредо київських неокласиків – 3. Головна проблема новели М. Хвильового «Я (Романтика)» – 4. Сюжет комедії М. Куліша «Мина Мазайло» перегукується з творами … 5. Дайте визначення метафори, укажіть її різновиди. Розстрі́ляне відро́дження (також Червоний ренесанс) — духовно-культурне та літературно-мистецьке покоління 20-х і 30-х рр. XX ст. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, філософії, живопису, музики, театру, кіно та яке було знищене здебільшого під час великого терору. Своєрідним естетичним кредо київських «неокласиків» є сонет Миколи Зерова «Pro domo» («На захист», початкова назва – «Молода Україна»)Основною проблемою твору я романтика євнутрішнє роздвоєння особистості, людини між гуманізмом та обов’язком. Ця проблема розкрита у словах героя «Я – чекіст, але і людина». Сюжет перегукується з п'єсою Мольєра "Міщанин-шляхтич" та трагікомедією І. Карпенка-Карого "Мартин Боруля". ІІ Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічностіМетафора — один із основних тропів поетичного мовлення. З грецької це слово перекладається як «перенесення». Метафора означає розкриття сутності одного предмета чи явища через особливості іншого. Різновидом метафори є уособлення (персоніфікація) — образний вислів, у якому ознаки живої істоти або людини переносяться на неживий предмет, явище. Вельми часто уособлення застосовується при зображенні природи, яка наділяється тими або іншими людськими рисами: Ой не крийся, природо, не крийся, що ти в тузі за літом, у тузі (П. Тичина)Вишня пишається білим цвітом.

Номер слайду 26

ІІІ. Назвіть. Назвіть твір та автора, послуговуючись художніми деталями.1. Богиня, райська рожа, краса, казка, безбожник. 2. Моя втома, тиша, ниви, людина, сонце. 3. Переліг, мороз, надія, квіти, думи.

Номер слайду 27

ІІІ. Назвіть.1. І. Франко, "Сікстинська Мадонна".2. М. Коцюбинський, "Intermezzo".3. Леся Українка, "Contra spem spero!"

Номер слайду 28

ІV. Упізнайте. Упізнайте письменника за пропонованою інформацією.1. Чарівна природа, романтичний світ українського села, дружба з сільськими ровесниками, риболовля, книжки з батькової бібліотеки – такі захоплення його дитинства. 2. Надзвичайно вродливу, життєрадісну, талановиту дівчину зусібіч оточували шанувальники – з іменем, становищем, багатьма іншими чеснотами. Вона ж обрала убогого, практично безпритульного й безробітного хлопця та ще і хворого на туберкульоз. Хто він?3. Хотів бути морським інженером, будувати кораблі й пароплави … Інженером не судилося стати. Зате вже там, у Політехнічному, почався його шлях у велику літературу.

Номер слайду 29

ІV. Упізнайте.1. М. Рильський «Рибальське посланіє», 2. Є. Плужник - літературний псевдонім Кантемирянин 3. Ю. Яновський «Майстер корабля».

Номер слайду 30

V. Заповніть таблицю.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

VІ. Накресліть. Накресліть схему-коло, яка відображає шлях чудодійного горіха (І. Франко, "Легенда про вічне життя").

Номер слайду 33

— Як аскет заслужив у богині чудодійний горіх?— Чому аскет передав горіх цареві?— Рабом чого відчував себе великий Олександер?— Чому цар передав горіх коханій?— Кому і для чого віддала горіх Роксана?— Як чудодійний горіх знову потрапив до царя?— Чому цар не скористався шансом?VI. Cхема-коло, яка відображає шлях чудодійного горіха (І. Франко "Легенда про вічне життя")

Номер слайду 34

Випишіть лише ті поняття/імена тощо, які стосуються «Празької школи» поетів. Збірка «Земна Мадонна», Наталя Лівицька-Холодна, видавництво «Слово», Оксана Лятуринська, Павло Филипович, Юрій Дараган, французькі «парнасці», Олег Ольжич, Подєбради, «вісниківська квадрига», збірка «Камена», Бабин Яр (Київ), сонет «Молода Україна», збірка «Сагайдак», три «цвітіння» у творчості, образ України як «Еллади Степової».2. У Євгена Маланюка є стаття, що називається «13.05.1933». Кому вона присвячена? Що це за дата? 3. Доведіть, що «Тигролови» Івана Багряного – пригодницький роман. Свої думки ілюструйте прикладами з твору. Збірка «Земна Мадонна», Наталя Лівицька-Холодна, Оксана Лятуринська, Юрій Дараган, Олег Ольжич, Подєбради, «вісниківська квадрига», Бабин Яр (Київ), збірка «Сагайдак», образ України як «Еллади Степової».2. Стаття присвячена Миколі Хвильовому. Це дата його смерті. Що таке пригодницький роман як жанр? Це різновид роману взагалі; це велике прозове епічне полотно, яке зображує події динамічно, на персонажів чатують численні небезпеки і непередбачувані повороти подій. Саме таким постає перед читачем роман Івана Багряного "Тигролови". У цьому творі багато автобіографічних мотивів: сам письменник був засуджений, також втік з потяга, який мав доправити його до міста ув'язнення, якийсь час боровся за життя із дикою природою, потім зустрів родину українців... Усі ці події зображено за участі головного персонажа твору Григорія Многогрішного. Дуже динамічно й оригінально починається роман: образ дракона — символічне втілення образу поїзда, який летить крізь простір, а в ньому — "вороги народу", засуджені системою.4. Поясніть, у чому виявився «кольоровий слух» і «слуховий колір» у поезії П. Тичини «Арфами, арфами…». Збірка «Сонячні кларнети»; поєднання зорових і слухових образів; Обов’язкові 1-2 приклади: «Арфами, арфами — золотими, голосними обізвалися гаї Самодзвонними», «наче море кораблями, переповнилась блакить Ніжнотонними», «Сміх буде, плач буде Перламутровий...» 5. Запишіть тезами, чому Михайля Семенка називали літературним бунтарем• Руйнація традиційних засад • Футуристичний напрям • Деструктивно-конструктивний метод • Неримовані вірші • Наповнює урбаністичними, екзотичними, космічними мотивами 6. Поясніть, чому головний герой новели Миколи Хвильового «Я (Романтика)» використав латинське слово «інсургент», а не український відповідник «повстанці». Створення романтичного антуражу (у назві також слово «романтика»); аналогія із французькою революцією (нездійсненна романтична мрія); збудити зацікавлення читача.

Номер слайду 35

7. Основоположником нової української прози називають Г. Квітку-Основ’яненка. Чому літературознавець О. Білецький назвав Миколу Хвильового «основоположником справжньої нової української прози»? 8. У чому виявляється неоднозначність образу Степана Радченка з роману В. Підмогильного «Місто». 9. Поясніть, у чому виявляється шаржованість образів твору М. Куліша «Мина Мазайло»? 7. Г. Квітку-Основ’яненка вважають основоположником прози в новій українській літературі. М. Хвильовий розширив тематику, жанри, застосував психологічні засоби створення образів. «Шукання Хвильового почались там, де урвались шукання Коцюбинського»; імпресіонізм; сильний ліричний компонент ― емоції і враження; романтична домінанта світогляду («романтика вітаїзму»); герой ― людина стражденна, яка перебуває в суперечності із зовнішнім світом 8. Позитивне й негативне в людині; хоче змінити життя на краще, цілеспрямований; аморальність, цинізм. 9. Шарж ― сатирична або гумористична манера зображення, відтворення кого-, чого-небудь, при якій дотримано зовнішню подібність, але карикатурно змінено, підкреслено найхарактерніші риси. Навести приклади з твору. Драматург підкреслює в образі Мокія гіпертрофоване відчуття всього національного та оборону його — таку позицію він не схвалює.

Номер слайду 36

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п Автор, твір Жанр Місце дії Ідея (ключові слова)Головний герой 1. Микола Хвильовий «Я (Романтика)» новела Будинок розстріляного шляхтича Засудження фанатизму Я Главковерх 2. М. Куліш «Мина Мазайло» комедія Харків Осуд міщанства Мина Мазайло 3. В. Підмогильний «Місто» роман Київ Утвердження свободи вибору й відповідальність за вчинки Степан Радченко 4. Остап Вишня «Моя автобіографія» Усмішка/ гумореска Груня, Зіньків, Київ Формування особистості Автор (ліричний герой)

Номер слайду 37

Домашнє завдання

Номер слайду 38

1. Відредагуйте речення.1. Моя думка співпадає, можливо случайно, з позицією комісії. 2. Слідуючим питанням буде питання про міри, які були прийняті урядом стосовно закупок хлопку. 3. Так як ця стаття тормозить впровадження нової техніки, прошу її відмінити. 4. Наоборот, мова йде про дуже крупне питання. 5. Не слід вмішуватися в діла судових органів. 2. Відредагуйте речення.1. Ми рахуємо, що прийняті міри .являються недосконалими. 2. Депутат зустрівся з восьмистами п'ятьдесятьома п'ятьма виборцями. 3. Не вистачило однієї тисячі двохста дев'яноста трьох книг. 4. Менше семидесяти восьми днів залишилося до кінця року. 5. На протязі другої половини засідання виступило по крайній мірі десять делегатів і всі вони іскреннє підтримали ідею будівництва нових кирпічних заводів.

Номер слайду 39

1) Моя думка збігається, можливо, випадково, з позицією комісії.2) Наступним буде питання про заходи, які були прийняті урядом стосовно закупівлі бавовни.3) Так як ця стаття гальмує впровадження нової техніки, прошу її відмінити.4) Навпаки, мова йде про дуже важливе питання .5) Не слід втручатися у справи судових органів.

pptx
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку