Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 8. Завдання та відповіді"

Про матеріал

Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 8. Завдання та відповіді. " Робота з обдарованими дітьми

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготовка до олімпіади. ЗАНЯТТЯ 8 11 КЛАС

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 3

11 клас. Скласти 3 тексти-мініатюри (9-10 речень) – розповідь, опис і роздум на тему збереження миру. Кожному тексту дати заголовок. Ввести у будь-який текст складні речення з різними видами зв’язку, безособові речення, речення з відокремленими додатками. Завдання міського етапу ХХІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2022-2023 н.р.

Номер слайду 4

11 клас Українська мова Завдання на вибір. Напишіть твір-роздум (обсяг – 2 стор.) щодо доцільності використання запозичених слів в українській мові, зазначивши в аргументах переваги або недоліки цього явища. Проілюструйте прикладами. Тему твору сформулюйте самостійно. Використайте складнопідрядні речення з підрядними обставинними. Стресостійкість – одна з найнеобхідніших якостей у сучасному світі. Чому важливо навчитися бути стійким? Чи вдасться разом з тим залишитися людяним? Викладіть ваш погляд на цю проблему у творі-роздумі, наведіть аргументи та приклади (обсяг – 2 стор.). Тему твору сформулюйте самостійно. Використайте фразеологізми.        

Номер слайду 5

ТЕСТ1. Позначити рядок, у якому кількість букв відповідає кількості звуків. А. рілля, корова, гілля, прийом;Б. буряк, бур’ян, рядно, порядок;В. яма, культура, драбина, повінь;Г. щирість, висиджує, вовк, ясність;Д. кукурудза, ненавиджу, гуща, сяяти.

Номер слайду 6

ПЕРЕВІРЯЄМО1. Позначити рядок, у якому кількість букв відповідає кількості звуків. А. рілля, корова, гілля, прийом;Б. буряк, бур’ян, рядно, порядок;В. яма, культура, драбина, повінь;Г. щирість, висиджує, вовк, ясність;Д. кукурудза, ненавиджу, гуща, сяяти.

Номер слайду 7

2. Позначте рядок, у якому всі іменники мають форму однини та множини А. листя, народ, вітер;Б. заметіль, корінь, свято;В. кроленя, сім’я, колосся;Г. подія, хуртовина, весілля;Д. армія, вибори, весна.

Номер слайду 8

ПЕРЕВІРЯЄМО 2. Позначте рядок, у якому всі іменники мають форму однини та множини А. листя, народ, вітер;Б. заметіль, корінь, свято;В. кроленя, сім’я, колосся;Г. подія, хуртовина, весілля;Д. армія, вибори, весна.

Номер слайду 9

3. Позначте рядок, у якому наголос падає на другий склад. А. вільха, завдання, олень, феномен;Б. предмет, квартал, параліч, слина;В. одинадцять, корисний, всередині, навчання;Г. запитання, фартух, адже, дрова;Д. бавовна, цемент, ненависть, рукопис.

Номер слайду 10

ПЕРЕВІРЯЄМО3. Позначте рядок, у якому наголос падає на другий склад. А. вільха, завдання, олень, феномен;Б. предмет, квартал, параліч, слина;В. одинадцять, корисний, всередині, навчання;Г. запитання, фартух, адже, дрова;Д. бавовна, цемент, ненависть, рукопис. КВАРТА́Л, у, чол. 1. Четверта частина року (три місяці).

Номер слайду 11

4. Літеру и слід писати в усіх словах рядка. А. пр..борканий, пр..горілий, пр..краси, пр..красно;Б. пр..фронтовий, пр..подобний, пр..гощати, пр..хилити;В. пр..дніпровський, пр..міальний, пр..блуда, пр..красний;Г. пр..гаряче, пр..близно, пр..дставити, пр..бій;Д. пр..вільний, пр..гнобити, пр..старкуватий, пр..горілий.

Номер слайду 12

ПЕРЕВІРЯЄМО4. Літеру и слід писати в усіх словах рядка. А. пр..борканий, пр..горілий, пр..краси, пр..красно;Б. пр..фронтовий, пр..подобний, пр..гощати, пр..хилити;В. пр..дніпровський, пр..міальний, пр..блуда, пр..красний;Г. пр..гаряче, пр..близно, пр..дставити, пр..бій;Д. пр..вільний, пр..гнобити, пр..старкуватий, пр..горілий.

Номер слайду 13

5. Префікс з- треба писати в обох словах рядка. А. [с]плутати, [ш]шивати;Б. [с]сунути, [с]цілювати;В. [с]хотіти, [ж]жалитися;Г. [с]касувати, [с]цілити;Д. [с]фотографувати, [ш]шаленіти.

Номер слайду 14

ПЕРЕВІРЯЄМО5. Префікс з- треба писати в обох словах рядка. А. [с]плутати, [ш]шивати;Б. [с]сунути, [с]цілювати;В. [с]хотіти, [ж]жалитися;Г. [с]касувати, [с]цілити;Д. [с]фотографувати, [ш]шаленіти.

Номер слайду 15

6. Спільнокореневими є всі слова рядка. А. вода, водити, підводник, водій;Б. село, села, сіл, у селі;В. міст, місточок,міщани, місто;Г. зварити, зварю, звариш, зваримо;Д. дріб, дрібний, дріб’язок, дріб’язковий.

Номер слайду 16

ПЕРЕВІРЯЄМО6. Спільнокореневими є всі слова рядка. А. вода, водити, підводник, водій;Б. село, села, сіл, у селі;В. міст, місточок,міщани, місто;Г. зварити, зварю, звариш, зваримо;Д. дріб, дрібний, дріб’язок, дріб’язковий.

Номер слайду 17

II. Завдання на встановлення відповідностей. Установіть відповідність між фразеологізмами та їх тлумаченням1. Брати бика за роги А. позбавляти кого – небудь спокою, душевної рівноваги;2. Брати в лещата Б. допомагати кому – небудь позбутися злиднів;3. Вибити з сідла В. діяти рішуче, не гаючись, починаючи з найважливішого; 4. Витягти з багна Г. зустрічати кого – небудь вороже, з відвертою неприязню; Д. позбавляти свободи,захоплювати.

Номер слайду 18

ПЕРЕВІРЯЄМО АБВГД1  V  2    V3 V    4 V   

Номер слайду 19

Установіть відповідність. Вид підрядного Приклад складнопідрядного речення1.означальне А. Хоч гримлять кайдани, але встають бійці вже нові, ідуть на шум.2. з’ясувальне Б. Коли вона прокинулась, на столі вже горіла свіча.3. обставинне В. Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.допустове 4. обставинне Г. Я її навчу, як поважати брата. умови Д. Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали.

Номер слайду 20

ПЕРЕВІРЯЄМО АБВГД1  V  2   V 3 V    4    V

Номер слайду 21

9. Замініть слова іншомовного походження власне українськими. Гарантія - Інертний - плеоназм - консолідація - еволюція - лінгвістичний - амбіція - ідентичний -

Номер слайду 22

9. Замініть слова іншомовного походження власне українськими. Гарантія - запорукаінертний - бездіяльнийплеоназм - надмірність, багатослів’яконсолідація - об'єднання, зміцненняеволюція - процес розвиткулінгвістичний - мовний амбіція – гонор, самолюбство ідентичний - однаковий

Номер слайду 23

Українська література 11 клас. Підтвердіть чи спростуйте твердження: «Сильного доля веде - слабкого волочить». Обсяг роботи 1,5 сторінки.

Номер слайду 24

І. Тестові завдання1.« Прославити завоювання міста українським елементом села» - таке завдання поставив перед собою. А. Володимир Винниченко;Б. Микола Хвильвий;В. Юрій Яновський;Г. Олександр Довженко;Д. Валер’ян Підмогильний.

Номер слайду 25

І. Тестові завдання1.« Прославити завоювання міста українським елементом села» - таке завдання поставив перед собою. А. Володимир Винниченко;Б. Микола Хвильвий;В. Юрій Яновський;Г. Олександр Довженко;Д. Валер’ян Підмогильний.

Номер слайду 26

2. « Припливайте до колиски лебеді, як мрії, Опустіться, тихі зорі, синові на вії», - співає в колисковій пісні героїня твору. А. Андрія Малишка;Б. Василя Симоненка;В. Ліни Костенко;Г. Олександра Олеся;Д. Максима Рильського.

Номер слайду 27

2. « Припливайте до колиски лебеді, як мрії, Опустіться, тихі зорі, синові на вії», - співає в колисковій пісні героїня твору. А. Андрія Малишка;Б. Василя Симоненка;В. Ліни Костенко;Г. Олександра Олеся;Д. Максима Рильського.

Номер слайду 28

3. Образ безсмертного волелюбного народного духу, що « Тіло рве до бою, Рве за поступ, щастя й волю…», створив. А. Тарас Шевченко;Б. Олександр Олесь;В. Іван Франко;Г. Євген Маланюк;Д. Василь Стус.

Номер слайду 29

3. Образ безсмертного волелюбного народного духу, що « Тіло рве до бою, Рве за поступ, щастя й волю…», створив. А. Тарас Шевченко;Б. Олександр Олесь;В. Іван Франко;Г. Євген Маланюк;Д. Василь Стус.

Номер слайду 30

4. Справжнє прізвище автора твору « Мартин Боруля» - А. Кандиба;Б. Фітільов;В. Тобілевич;Г. Лозов’ягін;Д . Рудченко.

Номер слайду 31

4. Справжнє прізвище автора твору «Мартин Боруля» - А. Кандиба;Б. Фітільов;В. Тобілевич;Г. Лозов’ягін;Д . Рудченко.

Номер слайду 32

5. Позначте, у рядках …Так най те серце, що в турботі, Неначе перла у болоті, Марніє, в’яне, засиха, - Хоч в сні на вид твій оживає, Хоч в жалощах живіше грає. По – людськи вільно віддиха…виділені слова являють собою. А. оксюморон; Б. метафору;В. анафору;Г. синекдоху;Д. антитезу.

Номер слайду 33

5. Позначте, у рядках …Так най те серце, що в турботі, Неначе перла у болоті, Марніє, в’яне, засиха, - Хоч в сні на вид твій оживає, Хоч в жалощах живіше грає. По – людськи вільно віддиха…виділені слова являють собою. А. оксюморон; Б. метафору;В. анафору;Г. синекдоху;Д. антитезу.

Номер слайду 34

6. У створені художнього світу «Лісової пісні» Леся Українка широко використала. А. фольклор Волині;Б. античну міфологію;В. біблійні мотиви;Г. скандинавські міфи;Д. єгипетські міфи.

Номер слайду 35

6. У створені художнього світу «Лісової пісні» Леся Українка широко використала. А. фольклор Волині;Б. античну міфологію;В. біблійні мотиви;Г. скандинавські міфи;Д. єгипетські міфи.

Номер слайду 36

7. Неподалік містечка Грунь народився автор твору. А «Ніч… а човен – як срібний птах!..»Б «Напис на книзі віршів…»В «Моя автобіографія»Г «Зелена євангелія»

Номер слайду 37

7. Неподалеку містечка Грунь народився автор твору. А «Ніч… а човен – як срібний птах!..»Б «Напис на книзі віршів…»В «Моя автобіографія»Г «Зелена євангелія»

Номер слайду 38

8. Визначте, до якої стильової течії модернізму належить твір Ю. Яновського «Майстер корабля». Наведіть щонайменше чотири ознаки цієї течії, проілюструвавши їх конкретними прикладами з твору. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

Номер слайду 39

8. Стильова течія – неоромантизм. Ознаки неоромантизму: екзотика; герої, піднесені над буднями;вітаїзм (культ молодості, любові, творчості, хвала життю); бататство символічних образів та ін. Неоромантичні прикмети в “Майстрі корабля” цілком очевидні. Екзотика. Твір Ю. Яновського можна вважати першим в українській літературі мариністичним романом. Ефект “шуму і рокоту” моря тут дуже сильний. Воно дихає гіркою сіллю, морською травою і йодом, кличе в “заобрійну синь”, збурюючи ліричну душу Редактора... Воно шле випрбування героям роману – Директору (колишньому матросові з крейсера “Ісмет”), Богданові, хазяїну трамбака, для якого “батьківщина – море”... Екзотика “Майстра корабля” – це і далекі краї: острови Ява та Пао, про які розповідають Богдан, хазяїн трамбака, Поля: це озеро Комо, Генуя й Мілан, звідки пише листи Тайах... А причорноморське місто з його портом, кінофабрикою, пам’ятником герцогу, завулками, що ведуть на узбережжя... А мелодія імен: То-Ма-Кі, Сев, Майк, Тайах, Генрі? А поезія корабельної термінології?  Герої, піднесені над буднями. Поезія незвичайності в неоромантичній прозі оповиває не лише обставини, а й героїв. Природно, що Сев та Редактор у “Майстрі корабля” – “дивні люди” (як каже про них Тайах). Це світлі й талановиті романтики, готові по-лицарськи служити своїй Прекрасній Дамі. Культ жіночності, вірної дружби, краси людських взаємин у них надзвичайно сильний. Несподівано для самих себе й один для одного Сев і Редактор проймаються особливою сердечною приязню до балерини. А потім настає момент, коли любов Сева і Редактора до Тайах стає випробуванням для їхньої чоловічої дружби. Суто романтична колізія!.. Тайах – зеленоока красуня, наділена якоюсь незбагненною гріховною привабливістю, демонічністю. Її краса захоплює чоловіків, обіцяючи їм “рай і одчай”. Автор усіляко підкреслює винятковість  своєї героїні. Тайах називає себе авантюрницею. Поведінка її оповита серпанком таємничості. Вже задовго до першої її появи в Редактора виникає передчуття, що має статися “щось надзвичайне”, а після цього присутність Тайах постійно супроводжується атмосферою “чутливого чекання”, захвату; Тайах випромінює “якийсь солодкий, тремтячий запах, як звук віоліни”. Вітаїзм. “Майстер корабля” – невимушена й натхненна ода молодості, любові й творчості. Є в цьому творі та сама “романтика вітаїзму”, хвала життю, до якої закликав своїми статтями М. Хвильовий. “Життя є молодість, труд і любов”, – писав Ю. Яновський у “Байгороді”. Ця тріада оповита поетичним серпанком і в романі “Майстер корабля” – книзі “легкій і життєжадібній”. Символіка. За один з епіграфів до роману Ю. Яновський узяв слова Горація з його оди “Римській державі”: “О корабле, тебе вже манить хвиля Моря? ” Горацій славив Римську державу, порівнюючи її з кораблем. Яновський же в романі, герої якого споруджують красень-вітрильник, думав про свою Республіку, про Україну... Якщо корабель у романі – символ держави, то так само символічним є й майстер корабля. Екзотична дерев’яна жіноча фігурка має вести задуманий Севом і Редактором бриг крізь бурі й випрбування. Але в ширшому сенсі майстер корабля – це “веселий народ”, який творить свою Республіку. Апофеозом йому роман і завершується, цілком у дусі Довженкових фільмів 1920-х років. 

Номер слайду 40

Художні образи. Назва твору1 слов’янський дзбан, земля стобарвна2 свячений ніж, вербний пух3 Верхній вал, бритва4 тисячі тіней, вогонь. А «Місто»Б «Уривок з поеми» В «Зелена євангелія» Г «Поза межами болю»Д «Вчись у природи творчого спокою…» 9. Установіть відповідність.

Номер слайду 41

1) В, 2) Б, 3) А, 4) Г.

Номер слайду 42

Зразком неокласичної інтимної лірики єА «Напис на книзі віршів…»Б «У теплі дні збирання винограду»В «Солодкий світ!..»Г «Ніч… а човен – як срібний птах!..»Д «О панно Інно…»

Номер слайду 43

Зразком неокласичної інтимної лірики єА «Напис на книзі віршів…»Б «У теплі дні збирання винограду»В «Солодкий світ!..»Г «Ніч… а човен – як срібний птах!..»Д «О панно Інно…»"Сонет М. Рильського «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики"Запам'ятай!

Номер слайду 44

II. Завдання на встановлення відповідностей. Утворіть логічні пари між назвами творів та іменами, прізвищами або прізвиськами літературних героїв1. « Тіні забутих предків» А. Мелашка;2. « Кайдашева сім’я» Б. Евріал;3. « Енеїда» В. Шраменко; 4. « Чорна рада» Г. Палійчук; Д. Галайда.

Номер слайду 45

 АБВГД1   V 2 V    3 V   4  V  

Номер слайду 46

Номер слайду 47

 АБВГД1 V    2 V   3  V  4    V

Номер слайду 48

Заснував ВАПЛІТЕ .. АКРОВІРШ – це … Імпресіонізм – це…. Заснував ВАПЛІТЕ М. Хвильовий, М. Яловий, О. Досвітній. Акровірш – вірш, написаний так, що початкові букви рядків, прочитані згори вниз, утворюють слово. Найчастіше це віршована загадка або ім’я автора.Імпресіонізм – це течія в мистецтві й літературі XIX – XX ст., відтворення суб’єктивних вражень і спостережень.

Номер слайду 49

До якого літературного напряму належить вірш, що починається словами «Осте сте бі бо бу»?Який біблійний персонаж згаданий у поезії П. Тичини про бій під Крутами? Як називається поезія, під впливом якої М. Жук створив полотно «Біле і чорне»?У вірші «Місто» автор, використавши прийоми й засоби футуризму, не тільки відтворив життя великого мегаполіса, а й передав своє захоплення містом, що живе інтенсивним життям. Композиція твору. Вірш «Місто» — це одне речення, у якому немає жодного розділового знака.«На кого завзявся Каїн?»Цьому моменту в житті Тичини художник Михайло Жук присвятив своє загадкове панно «Біле і чорне». На передньому плані — дві постаті: темноволосий юнак в античному одязі й русява дівчина зі схрещеними на грудях руками. Хлопець насолоджується чарівними звуками сопілки. Задума й стриманість на ніжному личкові юнки. Його півпостать охоплюють широкі чорні крила, а її — білі. Створюється таке враження, що вони пильно рухаються до нас. Навколо юнака й дівчини буяють квіти. Ближче до нього — соняшники, чорнобривці, жовті гвоздики (спектр теплих кольорів), а біля неї — віоли, синьота лазорева, татарська гвоздика (холодні тони). Портрет юнака написаний з двадцятилітнього П. Тичини, а дівчини — з Поліни Коновал (доньки чернігівського поета й драматурга І. О. Вороньківського), яка була першим юнацьким коханням поета. Художник знав історію нещасливої любові свого учня... Переконавшись, що дівчина його не кохає, перестраждавши й перемучившись, Тичина напише вірш «О, панно Інно...» і подарує сестрі Поліни. Зі скількох рядків складається вірш М. Рильського «У теплі дні збирання винограду…»?А ще гармонійності сонетові надає такий прийом, як кільцева композиція, тобто повтор одного й того ж рядка на початку та в кінці («У теплі дні збирання винограду»). Дивовижно, що лише 14 рядків сонету можуть вмістити такий глибокий, майже філософський сюжет!Хто прототип Тайах?Тайах — балерина, у яку були закохані То-Ма-Кі та Сев. Прототип — Іта Пензо, російська актриса, балерина італійського походження. У слободі Кантемирівка народився. У слободі Кантемирівка на Вороніжчині народився Євген Плужник, поет, драматург, перекладач, член літературних об'єднань АСПИС, «Ланка».

Номер слайду 50

Як називається індивідуальний поетичний стиль, якому властиві характеристики «кольоровий слух», «аристократичність духу», «поетичний всесвіт»? Під впливом чиєї поезії П. Тичина написав вірш «Арфами, арфами…»? Як називається твір, у якому автор «розстріляв українську мрійність, лагідність, сумирність, розстріляв во ім’я невблаганного фанатизму майбутньої України»? Кларнетизм. М. Вороного «Блакитна панна».«Я (Романтика)»Хто написав про свій твір такі слова: «Свій роман я почав писати зовсім для себе несподівано – воно, за первісним задумом, мало бути кіносценарієм, і то комедією»? В. Підмогильний. Який твір літературознавці називають «романтичним трактатом про мистецтво», у якому автор порушує тему культури української нації? «Майстер корабля». Хто прототип літературного героя Оглядівського?Прототипом образу Оглядівського можна вважати Осипа Турянського, який пройшов теж через Першу світову війну, полон, втечу, повернення до життя; лише в Оглядівського була сім'я, яка тримала його і змусила вижити

Номер слайду 51

Запам'ятай!То хто такий М. Фітільов?… витончений лірик… агресивний публіцист… захоплений романтик … похмурий скептик… піднесений оспівувач… їдкий сатирик… тонкий психолог… аскет і фанатик… висміював ганебного… словесний різьбяр… вимогливий до себе та інших… класик української літератури

Номер слайду 52

Авторський неологізм – сонце мідь. «Сонцемідь, і неба не видно» . Слово курява стоїть з епітетом «мутна» (стан психічний).• Зустрічається слово шипотіння. Чому саме так написав автор? Хто знає? Але повинно бути шепотіння, бо шепіт. Можливо, це якийсь задум письменника.

Номер слайду 53

Велику роль відіграють художні деталі. Вони в новелі знакові. Крім кольористики є звукові:тривожна мелодія телефону;канонада;спів татарина;грозакожна звукова деталь має якесь навантаження. Ось,наприклад, гроза – відчуття наруги.

Номер слайду 54

Символіка кольорів у новелістиці М. Хвильового. Письменник ніби грає словом, як умілий віртуоз, химерно перепідпорядковує колірні слова: зорі зелені, місяць — зелено-лимонний, місяць — зелений. Акцентування образу місяця в нічному пейзажі невипадково: нічне небесне світило уособлює ідею смерті, розстрілу в контексті новели. Якщо на початку твору місяць асоціюється з мертвим городом, мертвою дорогою, то в кінці неважко помітити логічне завершення цієї образної теми: "Тихо вмирав місяць у пронизаному зеніті". Як контраст до нічного пейзажу в новелі постає вишуканий поетичний образ перламутрового ранку, який уособлює світле, життєствердне начало. У тексті цей образ контактує з тими структурами, що втілюють напруженість трагічної ситуації, і на цьому тлі настрій тривоги особливо вражає читача: "За вікном ішли росяні ранки і падали перламутри. Проходили неможливі дні", "Це чіткий перламутр на бенкеті голодної країни", "... А ранки цвітуть перламутром, і падають вранішні зорі в туман дальнього бору. ... А глуха канонада росте". У новелах переважають зорові, кольорові образи: "гаптований захід", "червінькова революція", "бузинковий погляд", "зелена революція". Отже, стильова манера новел Хвильового близька до імпресіоналістичної. Митці цього художнього напряму відтворювали світ у його миттєвій видозміні. Картини художників-імпресіоналістів вражають легкістю, прозорістю, нечіткими, розмитими лініями, мазками. Загалом колорит їх, наприклад, полотен К. Моне, світлий, теплий, сонячний. Так і новели Хвильового: його герої осяяні романтичним піднесеним серпанком мрії.

Номер слайду 55

Дослідження: дати і події 13 грудня – 13 травня. День народження і день смерті М. Хвильового. Дивно. Магія чи просто збіг? Хоча хто відає?! Що ж важить ця дата? «Сьогодні тринадцяте. Пам’ятаєте, як я був закоханий у це число? Страшенно боляче»Число 13 Плюси Ісус Христос був тринадцятим учасником таємної вечері разом з дванадцятьма апостолами. Саме ім’я Ісуса Христа по-грецьки пишеться тринадцятьма літерами. Тринадцять – символ іудейського народу, що складається з дванадцяти колін Ізраїлю і тринадцятого коліна хазар (сьогодні вони становлять більшість євреїв). У Біблії перераховується тринадцять важливих якостей Бога. Мінуси В античному світі ще давньогрецький поет Гесіот застерігав селян не починати посів тринадцятого числа. З поширенням єдинобожжя смерть стала лякати людей, а разом з нею і число тринадцять, воно йде відразу після числа дванадцять, що вважалося досконалим числом, символом божественної гармонії. Число тринадцять починає новий цикл, і таким чином, порушує рівновагу досягнуту в попередньому. Існує повір’я, що перший, хто підніметься за столу, за яким сидить тринадцять чоловік, помре протягом року. Тринадцяте особливо нещасливе, якщо випадає на п’ятницю – день розп’яття Христа. Крім того, в християнстві тринадцять – символ зрадництва. 

Номер слайду 56

Вправа «Дерево пізнання» («Я (Романтика)». Дати відповіді на запитання. Домашнє завдання. Вправа «Дерево пізнання» («Я (Романтика)». Дати відповіді на запитання

pptx
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку