я. Узагальнення з теми: «Будова слова. Словотвір» Підготувала Блудова В. В.вчитель української мови та літературиліцею № 6 м. Покровська
Номер слайду 2
Мета: узагальнити, систематизувати знання учнів з теми: «Будова слова», розбирати слова за будовою, розвивати творче і логічне мислення, пізнавальну активність учнів, уяву, уміння узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, підвищувати мовленнєву культуру п’ятикласників, виховувати любов до рідної мови.
Номер слайду 3
Оберіть колір, який відповідає вашому настрою. Спокійний Уважний. Сумний Радісний Захоплений. Світлий Приємний. Невизна-чений
Номер слайду 4
КОРІНЬПРЕФІКССУФІКСО С Н О В АЗАКІНЧЕННЯголовна частина словавиражає лексичне значеннястоїть перед коренемтворить нові словастоїть після коренятворить нові словастоїть в кінці словатворить форми. ВОДАПАВОДОКВОДЯНИКВОДИТИВОДВОДВОДВОД}спільно-кореневіГ А Д А ВЗАВІДПРИЗНАОКОВ(ИЙ)Н+ИКОВ+ИКЛ І СВІРНИЙВІРНОГОВІРНОМУВІРНОГОВІРНИМ(НА) ВІРНОМУИЙОГООМУИМОГООМУ
Номер слайду 5
ПЕРЕВІРИТИСеред поданих слів випишіть тільки форми слова зорізорюзорелітзореюзорямизорянийзіроньказорязорепадзорітиrrrrr
Номер слайду 6
ПЕРЕВІРИТИЗнайдіть слова зі зменшувально-пестливими суфіксами, назвіть їх. Ой ходить сон коло вікон,а дрімота — коло плота. Питається сон дрімоти:— А де будем ночувати?— Де хатонька тепленькая,Де дитинка маленькая,Туди підем ночуватиІ дитинку колисати. А на кота та й воркота,На дитинку та й дрімота,Котик буде муркотати,А дитинка буде спати. Ой ходить сон коло вікон,а дрімота — коло плота. Питається сон дрімоти:— А де будем ночувати?— Де хатонька тепленькая,Де дитинка маленькая,Туди підем ночуватиІ дитинку колисати. А на кота та й воркота,На дитинку та й дрімота,Котик буде муркотати,А дитинка буде спати. Ой ходить сон коло вікон,а дрімота — коло плота. Питається сон дрімоти:— А де будем ночувати?— Де хатонька тепленькая,Де дитинка маленькая,Туди підем ночуватиІ дитинку колисати. А на кота та й воркота,На дитинку та й дрімота,Котик буде муркотати,А дитинка буде спати.^^^^^rrrrr
Номер слайду 7
ПЕРЕВІРИТИПрочитайте вірш Вставте пропущені літери в словах. Назвіть префікси Коли в небі залюбки сонечко пр…гріло, Пр…дорожні будяки нижче трав пр…сіли. Як на грядці залюбки горобці кричали, Пр…колючі будяки пр…спокійно спали. Сонях голову задер і кричав у небо: — Пр…поганих будяків в пр…рву кинуть треба!Коли в небі залюбки сонечко пригріло, придорожні будяки нижче трав присіли. Як на грядці залюбки горобці кричали, преколючі будяки преспокійно спали. Сонях голову задер і кричав у небо: — Препоганих будяків в прірву кинуть треба!rrrrr
Номер слайду 8
ПЕРЕВІРИТИЗнайдіть слова,що відповідають схемам:розтирати^¬ ⌒^розуміти⌒^ □мереживо ⌒^садок¬ ⌒^ □¬ ⌒[переказrrrrr
Номер слайду 9
ПЕРЕВІРИТИНазвіть слово за малюнком. Доберіть до нього спільнокореневі так, щоб вони належали до різних частин мови.козакхмараснігіменникприкметникдієсловокозаччинакозацькийкозакуватихмаркахмарнийхмаритьсясніжоксніжнийсніжитьrrrrr
Номер слайду 10
ПЕРЕВІРИТИВиконайте тестові завдання 1. Префікс при треба писати у всіх словах рядка. А)пр..мудрий,пр..морозок. В)пр..літ, пр..звисько. Г)пр..старий,пр..хороший2. Префікс пре треба писати у всіх словах рядка. А)пр..будувати,пр..подобний. Б)пр..красний,пр..кладений. В)пр..скромний,пр..бито3. Помилку в написанні слів допущено у варіантіА)презлий,прізвище. Б)прегустий,претихий. Г)прихід,припорошено. Б)пр..сісти,пр..дивитись. Г)пр..тихий, пр..чудово. В) прирва, прекрасаrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 11
Завдання. Розподілити слова на дві колонки до слова СНІГІ колонка – форми словаІІ колонка-спільнокореневі словаhttps://.net/uk/resource/26071401/українська-мова/будова-словаwordwall
Номер слайду 12
Рефлексiя. Самооцінювання. Оцініть свою роботу на уроці. Було легко та цікаво!Було важко, але я старанно все виконав!Було важко, я виконав половину роботи!Було легко! Я майже все виконав!Було важко я не зрозумів матеріал!