ознайомити з новими поняттями, термінами;проаналізувати на основі схем та за текстом підручника, причини утворення підземних вод;ознайомити із поділом (класифікацією) підземних вод;схарактеризувати основні особливості різних шарів підземних вод;звернути увагу на проблему забруднення підземних вод. Мета уроку:
використовуючи схеми, подані вище - дайте відповіді на питання:1. Які причини та процеси впливають на утворення підземних вод (схема кругообігу води на Землі)?2. Опишіть схему утворення підземних вод (схема без назв).3. Назвіть приклади гірських порід (за схемою) по проникності, а також загальні назви порід, які пропускають води на глибину, а які затримують?Робота зі схемами “утворення підземних вод”
за с. 189-190 (Гільберг Т. Г., Паламарчук Л. Б. Географія. Київ: Грамота, 2014) підручника запишіть:4.шляхи проникнення вод вглиб земної кори;5.приклади водопроникних та водонепро-никних порід;6. причини утворення печер;7. вплив глибинних шарів Землі на утворення підземних вод. Робота з текстом підручника
с.193 підручника: У 1126 р. у Франції, у селищі провінції Артуа (Артез) місцеві жителі вирішили копати криницю. Копали все глибше, раптом дно колодязя стало вздуватися. Як тільки переляканий робітник піднявся на поверхню, дно з шумом луснуло, вода утворила невеликий фонтан і стала наповнювати колодязь. Після цього випадку підземні води стали називати артезіанськими Скарбничка дослідника
за вмістом солей підземні води:- прісні, - солоні, - розсоли; у розсолах - понад 50 г солі на 1л води; мінеральні води - містять корисні речовини, можуть бути солонуваті (в Україні – в Моршині, Трускавці, Хмільнику, Миргороді); термальні води - підземні води з температурою вище 20 С (використовують для опалення будинків, теплиць, виробництва електроенергії)Основні поняття теми