Презентація ,,PISA. Як розвивати читацьку грамотність учнів"

Про матеріал
З досвіду роботи: цікаві методи, прийоми для розвитку читацької грамотності учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

PISA: як розвивати читацьку грамотність учнів А. Г. Кукуруз ,вчитель української мови та літератури Череської гімназії

Номер слайду 2

Сучасні інструменти, підходи, технології та методи розвитку читацької грамотності(формат РІSA)Вправний читач здатний керувати постійним потоком інформації і відрізняти потрібну від зайвої . Дежавний стандарт базової середньої освіти від 2020 року

Номер слайду 3

2341 Найпоширеніші техніки ефективного читання:

Номер слайду 4

Найефективніші методи запам’ятовування прочитаного: Обговорювати прочитану інформацію з іншими;Підкреслювати важливі частини тексту під час читання;Узагальнювати текст своїми словами.

Номер слайду 5

Завдання для розвитку читацької грамотності:1. Визначити в тексті головну та другорядну інформацію;2. Фіксувати інформацію різними способами;3. Виконати логічні дії (аналіз, синтез, порівняння, класифікування, узагальнення, виявлення тези й доказів; добір власних аргументів; формулювання висновків), 4.«Переведення» тексту з одного стилю в інший; переведення тексту в інший формат: таблицю, схему, малюнок. 5. Визначити, де в тексті описано об’єкт, який зображений на малюнку;6. Скласти запитання до розповіді;7. Написати своє судження щодо основної думки автора тексту;8. Виділити ключові фрази, розташувати їх в логічній послідовності, скласти розповідь;9. Розробити план тексту;

Номер слайду 6

10. Знайти логічну помилку в оповіданні;11. Розіграти ситуацію за ролями;12. Скласти характеристику головного героя, намалювати його;13. Відновити дані в таблиці за інформацією з тексту;14. Спростити текст, зробити його коротше без втрати основного змісту;15. Висловити свою точку зору з якого-небудь питання;16. Виконати або скласти кросворд/тести/ментальну карту 17. Створити лепбук / кроссенс/ ребус/ хмару слів/ інтерактивний плакат (сучасні сервіси)18. Взяти участь в інтернет-олімпіадах, літературних конкурсах ,,На урок ”,українознавчій грі ,,Соняшник ” та ін.19. Виконати завдання в https://learningapps.org/

Номер слайду 7

Лепбук Lapbook - актуальний освітній метод в організації навчально-виховного процесу

Номер слайду 8

Інтерв’ю з письменникомІнтерв’ю Каті Осадчі з українським прозаїком Василем Стефаником(до 150-річчя)Інтерв’ю з Василем Стефаником150 років від дня народження українського прозаїка Василя Семеновича Стефаника (1871–1936)- Василю Семеновичу , Ви, один з найвизначніших українських прозаїків, а також поет, громадський діяч, політик . Назвіть,будь ласка, яке ваше життєве кредо.- «Я свою душу пустив у душу народу…За них я буду писати і для них» . Як ви думаєте, які ваші твори є шедеврами?2) На мою думку новели "Катруся" і "Новина" належать до найбільш вражаючих силою художньої правди . Також "Кленові листки", "Діточа пригода", "Мати" та ін.3)- Так . Але потрібно згадати ще про  збірки новел: «Синя книжечка» , «Камінний хрест» , які ми читаємо з цікавістю. - Ви жили у тяжкі часи Першої світової війни, спостерігали повоєнний період, гостру політичну ситуацію. Що в основному Ви майстерно змальовували в своїх оповіданнях та новелах?3) Ну… В основному, звичайно ж писав про трагічні людські долі.4) 1904 року Ви одружилися з дочкою священика, посла Галицького сейму Кирила Гаморака, Ольгою Гаморак. Як ви виховували своїх дітей?4) Хоча я людина сентиментальна, але своїх трьох синів я виховував у суворості та дисципліні.5) Ще ми знаємо, що післязавтра, 14 травня ваш день народження, з чим ми вас щиро вітаємо. Бажаємо творчої наснаги і щоб жага до творчості ніколи не зникала. Щиро дякуємо вам за геніальну творчу спадщину.

Номер слайду 9

Кроссенс 1. Визначити тематику, загальну ідею2. Підібрати схему кроссенса3. Виділити 9 зображень, які мають відношення до теми4. Знайти зв’язок між елементами,визначити послідовність5. Сконцентрувати смисл в одному елементі. Алгоритм створення кроссенса. РОБОТА В ГРУПАХРОБОТА В ПАРАХ

Номер слайду 10

Кроссенси ,,Назви автора ”

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Назви автора

Номер слайду 13

Ребуси Україномовний генератор ребусівhttp://rebus1.com/ua/  (унікальна програма)Розгадати ребус ;Створити ребус;Відгадати загадки;Знайти прислів’я, приказку, фразеологізм; пояснити його значення;

Номер слайду 14

Розгадайте ребус:

Номер слайду 15

Хмари текстів Хмара слів – це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати в навчальній роботіhttps://wordart.com/ Сучасний сервіс  

Номер слайду 16

Відгадайте автора та назву твору:

Номер слайду 17

Ментальні карти Ментальні карти - спосіб організації процесу творчого мислення за допомогою схем, побудованих за певними правилами.   

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Олімпіади та конкурси Цікаві літературні конкурси. Українознавча гра ,,Соняшник”

Номер слайду 20

Сучасний сервіс GeniallyІнтерактивний плакат – Л. Українка ,,Давня весна” (Кукуруз А. Г):https://view.genial.ly/6092e79ea576580d0cbceb1b/interactive-image-interaktivnij-plakat-davnya-vesna Інтерактивний плакат – Тарас Шевченко:https://app.genial.ly/editor/6092f540aedeab0d4fdb52b8https://view.genial.ly/5ed5216bfc2f770d86928565/interactive-image-lesya-ukrayinka-lisova-pisnya Леся Українка ,,Лісова пісня”Genially – онлайн -сервіс для створення презентацій, інтерактивних зображень, карт, звітів, інфографік, вікторин, плакатів, відео, стрічок часу, ігор та віртуальних посібників genial.ly

Номер слайду 21

10 порад для батьків 15-річних підлітків1. Зробіть книжку частиною життя вашої сім’ї. Хай книжки завжди будуть навколо вас – так, щоби ви і ваша дитина були готові читати, щойно з’явиться найменша можливість.2. Відвідуйте місцеву бібліотеку. Запишіть свою дитину в бібліотеку. Ви знайдете там останні відеоігри, записи на дисках, а ще сотні фантастичних книжок. Дозвольте дітям обирати книжки на свій смак, заохочуйте їхні зацікавлення.3. Дослухайтеся до зацікавлень дітей. Допоможіть їм знайти саме ту, їхню, книжку – і не важливо, чи це будуть оповідні тексти, поезія, комічні книжки чи нон-фікшн.4. Будь-яке читання – це добре. Не зневажайте нон-фікшн, комікси, графічні романи, журнали й буклети. Читання є читання, і всі його прояви – це добре.5. Забезпечте комфорт! Умостіться десь, де тепло й затишно, зі своєю дитиною – чи то в ліжку, чи в гамаку, чи на дивані, або ж переконайтеся, що дітям комфортно, якщо вони читають самостійно.6. Ставте запитання. Щоби підтримати зацікавлення історією, яку читаєте, запитуйте дитину під час читання, ставлячи, наприклад, такі запитання: “Як ти гадаєш, що трапиться далі?” чи “І де ми зупинилися минулого вечора? Пам’ятаєш, що там уже трапилося?”.7. Читайте будь-коли, щойно випаде нагода. Беріть із собою книжку чи якийсь журнал завжди, коли вашій дитині доведеться чекати, наприклад, у лікарні.8. Читайте знову і знову. Заохочуйте вашу дитину перечитувати улюблені книжки й поезії. Перечитування допомагає виробити легкість і впевненість.9. Читайте вечорами. Регулярно читайте з дитиною чи дітьми перед сном. Це надзвичайна можливість гарно завершити день і провести безцінний час зі своєю дитиною.10. Римуйте й повторюйте. Оповіді й поетичні тексти, які містять римування й повтори, надзвичайно корисні для заохочення дітей або залучення їх до спільної діяльності, а ще допомагають поповнювати словниковий запас. “Нова українська школа”  

Номер слайду 22

Сайт дослідження в Україні http://pisa.testportal.gov.ua/Міжнародний сайт дослідження http://www.oecd.org/pisa/

Номер слайду 23

file:///C:/Users/user/Desktop/РISSA%20 SEMINAR/PISA_%20посібник%20 Читацька%20грамотність%20 ПІСА%20книга.pdf. ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ (МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ) ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ (РОЗДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ) ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ ПОКАЖЧИКПосібник: PISA: ЧИТАЦЬКА ГРАМОТНІСТЬ

Номер слайду 24

БІГУНИ ГАРНОГО ВАМ CАМОПОЧУТТЯ, БІГУНИ! Упродовж 14 років Центр спортивної медицини в Ліоні (Франція) досліджує проблеми травматизму молодих спортсменів. Під час дослідження було встановлено, що найкращий засіб від травм – це їх попередження й хороше взуття. Удари, падіння, зношування й розриви Вісімнадцять відсотків спортсменів у віці від 8 до 12 років уже мають ушкодження в п’ятах. Хрящ у кісточці футболістів цього віку вже не реагує на удари. 25 відсотків професіоналів розуміють, що це дійсно їхнє найслабкіше місце. Хрящ крихкого колінного суглоба може бути також сильно ушкодженим. Якщо не вживати жодних заходів ще в дитинстві (коли дитині 10-12 років), то це може стати причиною передчасного остеоартриту. Стегно теж зазнає ушкоджень. Гравець ризикує отримати переломи унаслідок падінь або зіткнень, особливо якщо він стомлений. За результатами того ж дослідження, у футболістів, які грають більше 10 років, з’являються кісткові нарости на гомілці або п’яті. Ці кісткові зміни отримали назву «нога футболіста», тому що ця деформація викликана рухливістю ступні й кісточки в спортивному взутті. Захист, підтримка, стійкість, амортизація Якщо спортивне взуття занадто жорстке, то воно часто обмежує ваш рух. Якщо воно занадто рухливе, то збільшується ризик отримання травм і розтягування суглобів. Хороше спортивне взуття має відповідати чотирьом критеріям. По-перше, воно має сприяти захисту ззовні: захищати від ударів м’яча або ударів іншого гравця, компенсувати нерівність спортивного майданчика, а також зберігати ногу теплою й сухою навіть у мороз і дощ. Взуття має підтримувати ступню й особливо суглоб кісточки, щоб забезпечити уникання розтягувань, пухлин та інших травм, які можуть ушкодити також коліно. Воно також має давати гравцеві почуття стійкості. У ньому він не повинен ковзати по мокрому майданчику або різко падати на занадто сухій поверхні. Нарешті, воно має амортизувати удари, як це буває в баскетболістів і волейболістів, які постійно здійснюють стрибки. Cухі ноги Щоб уникнути незначних, але хворобливих погіршень здоров’я, як-от пухирів на ногах, тріщин або грибкових захворювань (грибкових інфекцій), спортивне взуття не має перешкоджати випаровуванню поту, але має запобігати попаданню всередину вологи. І деальним матеріалом для захисту взуття від намокання під час першого ж дощу може слугувати водостійка шкіра.

Номер слайду 25

Стратегія,,Кубик Блума” 1 – Назви (форму, розмір, колір, героїв і т.д.)2 – Поясни (розкажи своїми словами, дай власне визначення, уточни, про що йдеться і як це пов’язано з тим, що ти вже знаєш)3 – Застосуй (наведи приклади використання або покажи застосування)4 – Проаналізуй (тобто, розкажи, з чого це складається, як зроблено та ін., порівняй предмет або явище з подібними, вкажи спільне та відмінне)5 – Запропонуй (як можна поєднати це з іншим,як можна поміняти щось і отримати нове: назву, якість, предмет та ін., що буде якщо)6 – Оціни (тобто, вкажи всі «плюси» й «мінуси», розкажи, як ти до цього ставишся).

Номер слайду 26

Використайте статтю, наведену на попередній сторінці, для відповідей на питання. Завдання 1: БІГУНИ R110 Q01 Що автор хотів повідомити цим текстом? A Якість багатьох видів спортивного взуття значно покращала. B Не варто грати у футбол, якщо вам менше 12 років. C Молоді люди все більше страждають від різних травм через поганий фізичний стан. D Молодим спортсменам особливо важливо носити хороше спортивне взуття. Завдання 2: БІГУНИ R110 Q04 Чому, згідно зі статтею, спортивне взуття не має бути занадто жорстким? ………………………………………………………………………………………………………………… Завдання 3: БІГУНИ R110 Q05 У статті говориться: «Хороше спортивне взуття має відповідати чотирьом критеріям». Які це критерії? ………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………… Завдання 4: БІГУНИ R110 Q06 Прочитайте ще раз речення наприкінці статті. Воно складається з двох частин: «Щоб уникнути незначних, але хворобливих погіршень здоров’я, як-от пухирів на ногах, тріщин або грибкових захворювань (грибкових інфекцій), …» (перша частина); «…спортивне взуття не має перешкоджати випаровуванню поту, але має запобігати попаданню всередину вологи» (друга частина). Як друга частина цього речення стосується першої його частини? A суперечить першій частині. B повторює першу частину. C ілюструє проблему, описану в першій частині. D подає розв’язання проблеми, описаної в першій частині

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

ВІЗЬМІТЬ ЧАШУ ТЕРПІННЯ, ВЛИЙТЕ ТУДИ ПОВНЕ СЕРЦЕ ЛЮБОВІ, ВКИНЬТЕ ДВІ ПРИГОРЩІ ЩЕДРОСТІ, ПЛЕСНІТЬ ТУДИ Ж ГУМОРУ, ПОСИПТЕ ДОБРОТОЮ, ДОДАЙТЕ ЯКНАЙБІЛЬШЕ ВІРИ І ВСЕ ЦЕ ДОБРЕ ПЕРЕМІШАЙТЕ. ПОТІМ НАМАЖТЕ НА ШМАТ ВІДПУЩЕНОГО ВАМ ЖИТТЯ І ПРОПОНУЙТЕ ВСІМ, КОГО ЗУСТРІНЕТЕ НА СВОЄМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ШЛЯХУ...! Навчаємо не для школи, а для життя…

Номер слайду 31

Дякую за увагу!Кукуруз Аліна. Георгіївна

pptx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку