ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ3 КЛАС
Номер слайду 2
Письмове додавання чисел. Мета: ознайомити з алгоритмом виконання письмового додавання трицифрових чисел із переходом через розряд; удосконалювати навички роботи над задачами різних видів; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до уроків математики.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Які прийоми додавання і віднімання круглих чисел ви знаєте? Усний та письмовий. У чому відмінність між усними прийомами і письмовими прийомами?За усного прийому обчислення вираз записують у рядок, а за письмового – у стовпчик. При усному прийомі арифметичні дії розпочинаємо з найвищого розряду, а при письмовому – з нижчого розряду.
Номер слайду 5
Два числа, що складаються з двох і більше цифр, зручно складати в стовпчик. Для цього запишемо числа одне під одним із дотриманням розрядів. Додавання відбувається із права на ліво: спочатку складаються одиниці, потім десятки, сотні і так далі. Сума кожного стовпчика записується під ним. Якщо сума стовпця складається із двох цифр, перша з них додається до наступного стовпця. У стовпчик можна складати будь-яку кількість чисел. Алгоритм складання трьох і більше чисел такий самий, як і для двох чисел.
Номер слайду 6
Пояснення нового матеріалу. Запам’ятай правило!Додавання трицифрових чисел виконується порозрядно: сотні додаємо до сотень, десятки до десятків, одиниці до одиниць. 235+141 Міркуй так:235 — це 2сотні 3 десятки 5 одиниць141 — це 1 сотня 4 десятки 1 одиниця. Додаю сотні до сотень: 2 сотні+1 сотня= 3 сотні. Це число 300. Додаю десятки: 3 десятки +4 десятки=7 десятків. Це число 70. Додаю одиниці: 5 одиниць+1 одиниця=6 одиниць. Це число 6.300+70+6=376 Отже, 235+141=376
Номер слайду 7
Обчислити значення виразу 457+ 518 975 Під час обчислення прикладів такого виду міркуйте так:— До 7 одиниць додати 8 одиниць, буде 15 одиниць. 15 одиниць — це 1 десяток і 5 одиниць. Цифру 5 запишемо під одиницями, а один десяток додамо до десятків. До 5 десятків додати 1 десяток, буде 6 десятків та ще 1 десяток, буде 7 десятків. Цифру 7 запишемо під десятками. Тепер додаємо сотні: 4 сотні додати 5 сотень буде 9 сотень. Цифру 9 запишемо під сотнями. Одержимо суму 975.
Номер слайду 8
582+ 294 876 До 2 одиниць додати 4 одиниці, отримаємо 6 одиниць. Цифру 6 запишемо під одиницями. До 8 десятків додати 9 десятків, буде 17 десятків – це 1 сотня і 7 десятків. 7 десятків записуємо під десятками, а сотні додаємо до сотень. 5 сотень та 2 сотні буде 7 сотень, та ще 1 сотня буде 8 сотень. Одержимо суму 876.
Номер слайду 9
Прокоментуйте виконання дій додавання в стопчиках за алгоритмом
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Спробуймо виконати письмові обчислення!
Номер слайду 12
Розвязування задач з буквеними даними. Мета: ознайомити учнів із задачами з буквеними даними. Формувати ключову компетентність - уміння вчитись через: вміння добирати й застосовувати потрібні знання і способи діяльності для розв'язування навчальної задачі; використовувати здобутий досвід у конкретній навчальній або життєвій ситуації; усвідомлювати, аналізувати, оцінювати результати своєї діяльності. Вдосконалювати, оцінювати результати своєї діяльності. Вдосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення. Виховувати уважність.
Номер слайду 13
Привіт! Мене звати Черв’ячок і я познайомлю тебе з задачами з буквеними даними.Існує два види математичних виразів. Якщо вираз містить тільки числа і знаки математичних дій, він називається числовим. Якщо ж у виразі поряд із числами присутні змінні, що позначаються буквами, або чисел немає взагалі, вираз складається тільки зі змінних і знаків математичних дій, він називається алгебраїчним (буквеним).
Номер слайду 14
Принципова відмінність числового значення від алгебраїчного полягає в тому, що у числового виразу значення тільки одне. Наприклад, значення числового виразу 56-2-3 завжди дорівнюватиме 50, нічого змінити не можна. В алгебраїчного ж виразу значень може бути безліч, адже замість букви можна підставити будь-яке число. Так, якщо у виразі b - 7 замість b підставити число 9, значення виразу дорівнюватиме 2, а якщо 200 — складатиме 193.
Номер слайду 15
Запам’ятай!✵ Числові вирази — вирази, складені з чисел, знаків математичних дій і дужок.✵ Буквені вирази — вирази, складені з чисел, букв знаків математичних дій і дужок.
Номер слайду 16
Задача 1 На дереві сиділо 8 горобців, а синичок — на 3 менше. Скільки всього пташок сиділо на дереві? 1)8−3=5 (пт.) — синичок; 2)8+5=13 (пт.) Відповідь: 13 пташок сиділо на дереві. Задача 2 На дереві сиділо 8 горобців, а синичок — на a менше. Скільки всього пташок сиділо на дереві? 1)8−a (пт.) — синичок; 2)8+(8−a) (пт.) Відповідь: 8+(8−a) пташок сиділо на дереві. Розглянь подані задачі і порівняй їх.
Номер слайду 17
Зверни увагу!
Номер слайду 18
Я підготував для тебе декілька задач. Знайди ту, у якій відповіддю буде не число, а вираз.