Нормативно-правове забезпечення впровадження принципів академічної доброчесності в Україні складається із: - Закону України «Про освіту»; - спеціальних законів України «Про вищу освіту», «Про професійну освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту. Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»; - нормативних актів Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, що мають у сфері свого підпорядкування заклади освіти та/або наукові установи; статутів та інших внутрішніх нормативних документів (кодекси честі, правила внутрішнього розпорядку, процедури прийняття рішень з питань імовірних порушень академічної доброчесності тощо) закладів освіти та наукових установ.
Етичні принципи та академічна доброчесність забезпечуються учасниками освітнього процесу шляхом:дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;утвердження позитивного іміджу закладу освіти, примноження його традицій;дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;запобігання корупції, хабарництву;збереження, поліпшення та раціонального використання навчально- матеріальної бази закладу;дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;дотримання норм про авторські права;надання правдивої інформації про результати власної навчальної(наукової, творчої) діяльності;невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами.
- це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Академічна доброчесність
Дотримуватись принципів акдемічної доброчесності педагогічними працівниками в умовах пандемії можливо шляхом:надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків у галузі освіти;обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконаленнядотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти в умовах пандемії передбачає:самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);посилання на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень, відомостей;дотримання норм законодавства про авторське право;незаохочування інших осіб до вчинення дій, які суперечать нормам академічної доброчесності.особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.
Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно
Наслідки тривалих та системних порушень академічної доброчесності здобувачами освіти в умовах пандемії :- знецінення навчання;стагнація наукигальмування інтелектуального розвитку дитини та здобуття власних знань і розвиток власних здібностей, що нині є необхідними для кожного;- зниження довіри до результатів навчання;- знижує можливість вступу до вищих навчальних закладів;