В презентації висвітлюється думка про сучасну молодь, так зване "покоління Z", а також висвітлюється теорія поколінь американьських дослідників Хоува і Штрауса.
Візитна картка. Сухорослов Юрій сергійович. Вчитель хімії І категорії Каховської Сзош № 2 "ЦИФРОВЕ ПОКОЛІННЯ": ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ
Номер слайду 2
Покоління z "Покоління Z", "цифрове покоління", "мережеве покоління", "цифрові аборигени" ("digitalnatives") - всі ці словосполучення використовуються сьогодні для позначення покоління дітей і молоді, які пройшли соціалізацію в умовах широкого поширення цифрових технологій в сфері повсякденного життя, освіти і професійної діяльності. З приводу цифрового покоління йдуть дискусії громадські й професійні. Є важливе питання: наскільки взагалі концепт "цифрового покоління" придатний для розуміння сучасних дітей і молоді, яким потенціалом він володіє для педагогічної науки і практики, наскільки він обґрунтований?
Номер слайду 3
Теорія поколінь. Концепт "цифрове покоління" ("покоління Z"), безумовно, апелює до теорії поколінь, яка почала інтенсивно розроблятися в зарубіжних соціогуманітарних науках в 1990-х рр. Вважається, що родоначальниками сучасної версії теорії поколінь є Нейл Хоув і Вільям Штраус. У 1991р. в книзі "Покоління: історія американського майбутнього, 1584 - 2069" вони вперше сформулювали основні ідеї своєї концепції поколінь, які лягли в основу як їх власних інтерпретацій, так і робіт інших дослідників.
Номер слайду 4
Теорія поколінь
Номер слайду 5
цифрове покоління (яке воно?)1. Це діти мультимедійних технологій;2. Нетерплячі і зосереджені, в основному, на короткострокових цілях.3. Орієнтовані на споживання і індивідуалістичні.4. Цінують чесність і відвертість.5. Швидко дорослішають, але зберігають риси інфантилізму6. Інакше займаються творчістю.7. Феномен дитячої багатозадачності.8. Інакше вчаться9. По-іншому функціонує пам'ять10. Концентрація іх уваги зменшилася в десятки разів.11. «Кліпове мислення».12. Гіперактівни.13. Схильні до аутизации.- гіперактивні«кліпове мислення»схильні до аутизації
Номер слайду 6
цифрове покоління (чого чекати?)Як працівники вони будуть менш відповідальними, менш виконавчими. Як діти будуть постійно чекати від оточуючих і від керівника безумовної позитивної оцінки всього, що вони роблять на роботі. Зростуть ідеалістами. Будуть йти в світ віртуальної реальності. Будуть дуже практичними (ідеалісти-прагматики). Нове покоління може виявитися ще більш податливим для маніпуляції. Головним стає споживання - інформації, товарів, послуг, розваг. Цінності здоров'я для нового покоління будуть ще більш актуальні. Переміщення уваги буде відбуватися в бік соціальних цінностей - кар'єра і добробут
Номер слайду 7
Не старатися з заборонами Не відгороджувати від інформації, а допомагати систематизувати її Заохочувати прагнення до самореалізації Не повчати фразами типу «Я в твої роки» Ділитися своїми уявленнями про життя Поважати думку дитини Підтримувати стосунки «на рівних» Вникати в їх інтереси, вчитися у них Підтримувати авторитет інших дорослих (напр. вчителів) Допомагати «залишитися в реальності» (уникати комп'ютерної залежності) Заохочувати до успіхів. ЯК ВИХОВУВАТИ СУЧАСНИХ ДІТЕЙ?