Презентація "Поняття прав дитини. Захист прав дитини"

Про матеріал
Презентація до уроку "Поняття прав дитини. Захист прав дитини". Презентація до підручника Громадянської освіти. 10 клас. Бакка Т. В.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПОНЯТТЯ ПРАВ ДИТИНИ. ЗАХИСТ ПРАВ ДИТИНИ

Номер слайду 2

Грудень 1908, працівниця текстильної фабрики Mollahan Mills в Ньюберрі Липень 1915 року. На зборі врожаю цукрових буряків в возде Шугар-Сіті, Колорадо: 6-річна Мері, 8-річна Люсі і 10-річна Ітан.

Номер слайду 3

3 грудня 1908, в текстильній фабриці Mollahan Mills в Ньюберрі, Північна Кароліна. У Нью-Йорку.

Номер слайду 4

Вугільна шахта в Південному Піттстон, Пенсільванія. Січень 1911 року. Нічна зміна на скляної фабриці в Індіані, квітень 1909 року. Які ваші враження? Що ви думаєте з приводу використання дитячої праці тоді й нині?

Номер слайду 5

Як у дітей з’явились права. У різних країнах встановлено певну вікову межу, переступивши яку, людина починає доросле життя. Дорослі можуть одружуватися, розпоряджатися власним майном, вільно подорожувати, здійснювати фінансові операції, тобто повного мірою користуватися своїми правами. До цього віку дитині притаманні певні фізичні та психологічні особливості, які відрізняють її від світу дорослих, а саме: фізична беззахисність, безпорадність, залежність від рішень батьків, інших дорослих тощо. До кінця XIX століття права дитини не були захищені юридично. Не існувало організацій, які б опікувалися захистом прав дитини. Чим дорослий відрізняється від дитини: порівняння фізичних даних, поведінки, психіки, знань, досвіду життя, міри свободи, відповідальності, самостійності, соціальних навичок. Як визначити межу між дитинством і дорослим життям?

Номер слайду 6

Історична довідка. У деяких регіонах світу закони про захист тварин було прийнято раніше, ніж закони про захист прав дітей. Наприклад, 1874 року в Балтиморі (США) батьків восьмирічної Марі Елен Вільсон, яку систематично жорстоко били в сім’ї, змогли притягнути до відповідальності за погане ставлення до доньки лише на підставі чинного закону про захист тварин. Дівчина тяжко хворіла через постійні побої і недоїдання. На допомогу прийшли члени місцевого відділення товариства боротьби з жорстоким ставленням до тварин. Через брак юридичного захисту в цій ситуації єдиним можливим рішенням було звинувачення батьків на підставі того, що дівчинку визнали членом тваринного світу. Досліджуємо та обговорюємо. Ознайомтеся з історичною довідкою.1. Як ви думаєте, чому до XIX століття не існувало організацій, які захищали дітей?2. Проаналізуйте випадок із Марі Елен Вільсон та поясніть, чому громадяни вирішили втрутитися. Якими могли б бути наслідки, якби цього не сталося?3. Як вплинула на долю дітей поява міжнародних товариств із захисту їхніх інтересів?

Номер слайду 7

Конвенція ООН про права дитини. Конвенція ООН про права дитини стала першим в історії людства міжнародним документом, що стосується дітей і містить широкий перелік прав, зокрема особистих прав і свобод дитини. Її часто називають Всесвітньою Конституцією прав дитини. Конвенцію ООН про права дитини було прийнято 20 листопада 1989 року Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй. Конвенція набула чинності 2 вересня 1990 року. На сьогодні її ратифікували 192 держави світу, поширивши її дію на свої території. Вона є єдиним документом ООН, який ратифікувала така велика кількість держав. Україна підписала Конвенцію 21 лютого 1990 року, ратифікувала - 27 лютого 1991 року, документ набув чинності 27 вересня 1991 року.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Перелік прав дитини, який містить Конвенція, базується на таких принципах:• Принцип добробуту дитини. В усіх діях стосовно дітей першочергову увагу приділяють якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.• Принцип рівності. Всі діти, незалежно від кольору шкіри, статі, етнічного походження, є рівними у правах і перед законом.• Принцип поваги прав і відповідальності обох батьків. Держава поважає автономію сім’ї та втручається лише в особливо обґрунтованих випадках.• Принцип допомоги з боку держави. Держава зобов’язана підтримувати і здійснювати соціальну допомогу сім’ям, особливо тим, які її потребують.

Номер слайду 10

1. Об'єднайтеся у групи по п'ять-шість осіб.2. Виберіть одне із зазначених у Конвенції ООН гарантованих прав дитини та наведіть приклади з реального життя про дотримання або порушення цього права.3. Обговоріть у групі. Визначте, що було легше: наводити приклади реалізації чи порушення прав? Чому?

Номер слайду 11

Як реалізуються права дитини. Права дитини - в загальному розумінні права людини, з тією лише різницею, що деякими правами діти починають користуватися мірою свого дорослішання й усвідомлення свого становища. Не маючи здатності здійснювати правові дії, діти не в змозі самостійно домагатися здійснення своїх прав. Від їхнього імені діють батьки або законні опікуни. Про права дитини, як і про права людини, слід говорити у контексті відносин «держава - особа». Якщо дитина має право, то держава зобов’язана гарантувати їй можливість скористатися цим правом. Наприклад, право на навчання означає, що держава гарантує кожному доступ до освіти, розробляє програми навчання, готує вчительські кадри і встановлює правила, що регулюють її функціонування тощо. Важливо також те, що держава повинна гарантувати й охороняти права дитини будь-де, навіть якщо дитина перебуває на приватній території або поза межами держави.

Номер слайду 12

Розгляньте зображення.1. Розкажіть, які почуття у вас виникли.2. Чому наведені ситуації можливі?3. Які права дитини порушено? Які статті Конвенції ООН стосуються зображених ситуацій?4. Хто має відповідати за порушення прав дитини на сучасному етапі?5. Як можна захистити дитину в таких ситуаціях? Як унеможливити порушення?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Таня Мотицина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мазур Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Jazenko Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додав(-ла)
Іволін Ігор
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
12530
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку