Урок української мови у 5 класіПовернути апостроф. Місія здійсненна?(Тренувальні вправи)Учитель української мови та літератури Комунального закладу «Гаврилівський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів» № 8 Москалюк Тетяна Володимирівна
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Повернути апостроф. Місія здійсненна?
Номер слайду 4
Яким буде урок?діловимпізнавальнимкориснимігровимзахопливимцікавимповчальним
Номер слайду 5
’Дорогі друзі! Я маленький нелітерний графічний знак – Апостроф. Я такий маленький, що інколи діти мене пропускають. Літери-сестриці граються, складаються у слова, а мене ніби не помічають. Я відчуваю себе зайвим у великій мовній родині. І ось я наважився піти у далекі світи шукати кращої долі. Лише відважні розумники і розумниці, які не злякаються невідомих і нелегких випробувань, зможуть повернути мене у рідний край. Та чи є такі серед вас? Якщо знайдуться такі відчайдухи, то залишаю карту випробувань, що допоможе здійснити місію – повернути Апострофа у дружну родину. За кожне випробування ви отримаєте підказки з ключем, які в кінці квесту допоможуть мені повернутися. З повагою Апостроф
Номер слайду 6
1. Так чи ні?7. Складіть пазли4. Робота в парах3. Словниковий диктант. Карта випробувань2. Головоломка5. Руханка6. Редактор
Номер слайду 7
Гра «Так чи ні?»Апостроф – це нелітерний графічний знак. Його роль – на письмі передавати м'якість приголосних звуків. Апостроф пишуть перед буквами і, а, о, у. Апостроф пишуть перед буквами ї, я, ю, є після букв на позначення губних приголосних [б], [п], [в], [м], [ф]. Апостроф не пишуть після літери р , що позначає твердий приголосний звук [р]. Апостроф пишуть після літери к у слові Лук'ян і споріднених словах. Апостроф пишуть перед буквами ї, я, ю, є після префіксів та першої частини складних слів, що закінчуються на приголосний. Карта
Складіть слова, введіть їх у речення і запишіть. Карта
Номер слайду 12
Карта. Руханка
Номер слайду 13
В пятницю, у надвечіря,Як туманцем потягло,Сонце плавно у міжгіря. Спочивати попливло. На подвірячку, під вязом. Вся зібралася сімя: Відпочить, побути разом. Та послухать соловя. Вечоріє. На подвірїВся сімя рядком сидить... Вперше випливло сузіря: Вабить, манить і мигтить... Надія Красоткіна. Редактор. Постав, де потрібно, апостроф
Номер слайду 14
Взаємоперевірка В п’ятницю, у надвечір’я,Як туманцем потягло,Сонце плавно у міжгір’я. Спочивати попливло. На подвір'ячку, під в’язом. Вся зібралася сім’я: Відпочить, побути разом. Та послухать солов’я. Вечоріє. На подвір’їВся сім’я рядком сидить... Вперше випливло сузір’я: Вабить, манить і мигтить... Надія Красоткіна. Карта
Номер слайду 15
Складіть пазли. Карта
Номер слайду 16
Я такий же, як знак розділовий,і відомий шкільній дітворі. Та в словах української мовия пишусь не внизу, а вгорі. Спробуй лиш написати ІМ'Я –зразу стану потрібним і я. Дмитро Білоус
Номер слайду 17
З якою твариною асоціюєте ви свою діяльність на уроці?Працював багато,наполегливо,іззадоволенням. Нічого не зрозумів, але було цікаво. Швидко виконував усі завдання. Був байдужим