Урок "Речення, його граматична основа (підмет і присудок)"

Про матеріал
План- конспект уроку з української мови для 5 класу (НУШ) на тему: Речення, його граматична основа (підмет і присудок) (Українська мова : підручник для 5 кл. закладів загальн. середн. освіти / Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна. —Київ Видавничий дім «Освіта» 2022. —256 с. : іл. Навчальна програма. Українська мова. 5 клас. До модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти // автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)».)
Перегляд файлу

План- конспект уроку з української мови для 5 класу

на тему:

Речення, його граматична основа (підмет і присудок)

(Українська мова : підручник для 5 кл. закладів загальн. середн. освіти / Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна. —Київ  Видавничий дім «Освіта» 2022. —256 с. : іл.

Навчальна програма. Українська мова. 5 клас. До модельної навчальної програми  «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти // автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)».)

 

 

 

 

                                                                 Конспект розробила:

                                                                         вчитель ІІ категорії

                                                                          Уманського ліцею №1

                                                                           Уманської міської ради

                                                                         Черкаської області

                                                                       Недомовна Наталія Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Умань

ТЕМА: Речення, його граматична основа (підмет і присудок)

МЕТА:формувати предметні компетентності: повторити і поглибити знання п'ятикласників про речення, граматичну основу, вчити розрізняти словосполучення і речення, правильно визначати підмет і присудок, формувати вміння і навички знаходити в реченні головні члени, визначати спосіб їхнього вираження, складати речення,

формувати ключові компетентності : вільне володіння та спілкування державною мовою (уміти висловлювати свої думки, робити висновки), вміння вчитися впродовж життя .

Обладнання: мультимедійний комплект

                                                                  Слова в мові не хочуть бути одинокими

                                                                          і тому сполучаються в речення для

якнайточнішого втілення думки

І. Вихованець

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Всіх до класу вже скликає

Голосистий наш дзвінок,

І ми радо поспішаєм

На цікавий наш…

                                                                                      УРОК!

ІІ. Створення позитивного психологічного клімату класу «Створюємо настрій»

- Я прийшов на урок для чого ? (учитися..)

- Потрібно бути якими? (уважними, працьовитими…)

- Зі мною хто? (друзі..)

          - Мені з ними як? (легко, добре..)

          - Я готовий до чого? (до успішної роботи..)

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

Відчуймо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці!

Я – творча особистість!

Я бажаю успіхів на уроці і собі, і всім однокласникам.

 

 

 

Відчуймо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо:

ІV.Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

Дайте  відповіді  на питання!

  1. Що називається словосполученням?
  2. Як  називаються слова у словосполученні?
  3. Чим відрізняються слова від словосполучень?
  4. Яке слово називається головним, а яке – залежним?
  5. Чи всі сполуки слів є словосполученнями?
  6. Наведіть приклади словосполучень, використовуючи слово весна.

 

2.Запишіть сьогоднішню дату.

3.Слово дня: досягнення, можливість

- Як ви розумієте ці слова?

- Щоб дізнатися та запам`ятати правильне тлумачення слова досягнення, використайте  QR -код

-Щоб дізнатися та запам`ятати правильне тлумачення слова можливість, використайте  QR -код

4.Вправа 274.(cторінка 106)

Пригадуємо!

1. Які ознаки властиві реченню?

2. Що називаємо граматичною основою речення?

3. Яка роль підмета в реченні?

4. Що називають присудком?

5. Які між ними відношення — рівноправні чи залежні?

 

Шукаємо відповіді на запитання.

1. Зі скількох слів може складатися граматична основа?

2 Яку роль у нашому мовленні відіграє граматична основа?

 

5.Гімнастика для очей (за посиланням)

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

V.Вивчення нового матеріалу

1.Демонстрація навчальної відеопрезентації за посиланням (https://www.youtube.com/watch?v=3Ytp8_ca7U4)

2.Вправа 275(сторінка 106). Ознайомтеся з поданою інформацією. Поставте за її змістом запитання однокласникам / однокласницям.

3.Запам'ятай!

                                  Головні члени речення.

4.Вправа 276. Запишіть речення, уставивши пропущені слова. У разі потреби скористайтеся довідкою. Визначте типи речень за метою висловлювання. Підкресліть граматичні основи. Визначте, до яких частин мови належать головні члени речення.

5.Фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww)

VІ.Закріплення вивченого

1.Вправа 277. Оберіть кілька проблемних запитань. Дайте на них письмову розгорнуту відповідь, використовуючи прості речення.

2.Вправа 278. Прочитайте речення, роблячи паузу між підметом і присудком. Як цю паузу позначено на письмі? Визначте граматичну основу речень. Установіть, чим виражені підмети і присудки.

3.Практикуймо!

Вправа «Хто швидше?»

 

Доберіть до підметів присудки.

 

Сонце  (світить)

Вітер (віє)

Дощ (періщить)

Учень (читає)

Дівчинка (танцює)

Лисичка (біжить)

Зайчик (стрибає)

Зозуля (кує)

 

4. Вправа Творче конструювання. Знайти другу частину речення й підкресли підмет і присудок

Язик з одної мухи…

Солодка їжа …

Скнара, то …

Язик до Києва доведе, але …

ДОВІДКА:

1.Там його доведеться прикусити. 2. Багатий  жебрак.

3.До ледачого не приходить. 4.Зшиє два кожухи.

 

VІІ. Підсумок

Домашнє завдання.

Опрацювати §36, виконати одне із трьох завдань вправи 279

 

VІІІ.Рефлексія.

Незакінчене речення

1. Насамперед для себе я засвоїв / засвоїла…

2. Найбільше зацікавило завдання…

3. Найскладніше було виконати…, оскільки…

4. Я навчився / навчилася…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку