Матеріали для уроку літературного читання у 3 класі до підручника Віри Науменко за темою "Повість. М.Стельмах "Гуси-лебеді летять".
Презентація також включає матеріали для повторення творів які вивчались у цьому розділі.
Пригадайте, які твори ми вивчали у цьому розділі?“Розбишака Чив”
Номер слайду 3
“Хто це такий?” “І трапиться ж таке…”
Номер слайду 4
“Бушля”
Номер слайду 5
“Просто Олесь друг”
Номер слайду 6
“Пустуни на пароплаві”
Номер слайду 7
“Прелюдія весни”
Номер слайду 8
“Лелеки”
Номер слайду 9
“Равлик”
Номер слайду 10
“Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик”
Номер слайду 11
“Айстри”
Номер слайду 12
До якого літературного жанру належать усі ці твори?Оповідання. Невеликий за обсягом твір, у якому описано одну подію із життя персонажа.
Номер слайду 13
Сьогодні ми познайомимося іще з одним літературним жанром. Як ви вважаєте який твір називається “повістю”?
Номер слайду 14
Повість - прозовий твір, у якому описано декілька подій із життя багатьох персонажів. Повість значно більша за обсягом, ніж оповідання.
Номер слайду 15
Михайло Панасович Стельмах народився 24 травня 1912р. у селі Дяківці Літинського району на Вінниччині в родині незаможного хлібороба.
Номер слайду 16
Перші його віршові спроби припадають на тридцяті роки, коли він по закінченні Вінницького педагогічного інституту вчителює спочатку на рідному Поділлі, а потім у школі села Літки на Київщині.
Номер слайду 17
Паралельно з роботою вчителя Стельмах працює і як збирач народних пісень. Після Великої Вітчизняної війни він деякий час вдосконалював професійні навики фольклориста на посаді наукового співробітника в Інституті фольклору та етнографії.
Номер слайду 18
“Гуси-лебеді летять”Це не тільки повість, а ще й автобіографічний твір, адже в ньому автор описує власне життя.
Брама - великі ворота, переважно при монументальних спорудах.
Номер слайду 21
Діброва - листяний ліс на родючих ґрунтах, у якому переважає дуб.
Номер слайду 22
Оброшена - намочена росою.
Номер слайду 23
Паленіють - яскраво горять, палають, тут почервоніли.
Номер слайду 24
Прочитайте першу частину повісті.ст. 158-159 Назвіть головних героїв у цій частині. Кого вам нагадує хлопчик?Які запитання задавав малий Михайлик? Прочитайте. Як автор описав хмари?
Номер слайду 25
Читання другої частини. ст.159 - 161
Номер слайду 26
Аналіз другої частини. Назвіть героїв цієї частини. Що мав почути хлопчик?Прочитайте опис літа. Які сліди залишило літо?
Номер слайду 27
Робота з ілюстрацією. На ілюстрації зображено події усього твору, чи його частини?Прочитайте рядки, які відображено на малюнку.
Номер слайду 28
Гра “Індіанці”Ще раз уважно розгляньте малюнок і запам’ятайте його.
Номер слайду 29
Розкажіть, що зображено на малюнку?
Номер слайду 30
Рефлексія, підсумки. Що нового сьогодні дізналися?З яким літературним жанром познайомилися?Творчість якого письменника вивчали?Чому вчить нас повість “Гуси-лебеді летять?”
Номер слайду 31
Домашнє завдання. Дати письмово відповіді на запитання “Повтори і пригадай”ст.161