Презентація "Повітроплавання"

Про матеріал
Матеріал можна використати на уроці Довкілля у 6 класі. Презентацію створено відповідно до модельної програми «Довкілля. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автор: О. В. Григорович).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повітроплавання: аеростати, літаки, гелікоптери. Повітроплавання - це захоплююча наука про польот в повітрі, яка дозволяє людям придумувати нові засоби пересування в повітряному просторі. Давайте детальніше поговоримо про аеростати, літаки, та гелікоптери.

Номер слайду 2

Пригадаємо:*Як впливає густина речовини або матеріалу на можливість плавати чи тонути у воді? * За яких умов виникає сила виштовхування (сила Архімеда) ? * Яке повітря має більшу густину: холодне чи гаряче ? * Чи існує поверхня атмосфери?

Номер слайду 3

Газ із густиною меншою, ніж у повітря, здійматиметься в повітрі вгору. Сьогодні це часто можна побачити під час різних свят. Такий спосіб польоту називають аеростатичним (від грец. aer — повітря та statos — нерухомий). Аеростатичний принцип польоту вперше застосували в Китаї. 1306 року придворні фокусники виготовили повітряні ліхтарики для розважальних заходів. Гаряче повітря має меншу густину, ніж холодне, через щовиникає відштовхувальна сила

Номер слайду 4

Виштовхувальну силу повітря можна використовувати для мандрівок у повітряному океані. Для цього виготовляють величезні повітряні кулі, які також називають аеростатами. Перша така мандрівка сталася 1783 року в Парижі. Аеростат «Ad Astra» (від лат. «До зірок») сконструйований братами Монгольф’єр. Уперше в історії 21 листопада 1783 року двоє аеронавтів піднялися на ньому в небо й пролетіли майже 10 км упродовж 25 хвилин на висоті близько 1 км.

Номер слайду 5

Аеростати. Гаряча повітряна куля. Гарячі повітряні кулі - це вид аеростатів, розкішне видовище з вражаючою грацією. Піднімаючись на висоту, ви можете розгледіти величезну територію і насолодитись панорамним видом. Аеростат на геліїУ першій половині ХХ століття дуже популярними були гігантські пасажирські аеростати — дирижаблі (від фр. dirigeable — керований), якими мандрували з Європи до Америки.

Номер слайду 6

В Україні Повітроплавне товариство «Монгольф’єр» улаштовує фестивалі. Метеорологи запускають спеціальні метеорологічні аеростати (метеозонди),які здіймаються у стратосферу і вимірюютьтам характеристики повітря (вологість, тиск тощо)

Номер слайду 7

Гігантські пасажирські аеростати — дирижаблі, якими мандрували з Європи до Америки. На відміну від звичайних аеростатів вони були обладнані пропелерами, якими екіпаж керував напрямом руху.

Номер слайду 8

Літаки. Перші відомості про машину для польоту з’явилися 1716 року, після чого ентузіасти намагалися сконструювати власний пристрій, багато з яких були доволі чудернацькими з нашого сучасного погляду. Активно конструювання крилатих машин почало розвиватися у другій половині ХІХ століття, коли до них приєднали двигун. На відміну від аеростатів у літаків застосовано аеродинамічний принцип (від грец. dynamis — сила) — унаслідок руху повітря виявляє підйомну силу . Підйомна сила повітря виявляється лише за великої швидкості руху.

Номер слайду 9

Перші двигуни, які монтували на літаки, були гвинтовими, або пропелерними. Гвинтовий двигун для тяги використовує повітря, тож його не можна використовувати на дуже великих висотах, приміром у стратосфері. У другій половині ХХ століття популярними стали реактивні двигуни. Під час згоряння пального в такому двигуні утворюється багато газуватих речовин, які з великою швидкістю викидаються із сопла. У такий спосіб літак нібито «відштовхується» від газуватих продуктів згоряння і рухається в протилежному напрямку.

Номер слайду 10

Ще один тип літальних апаратів, що використовує гвинтовий двигун, — гелікоптер (від грец. heliks — гвинт і pteron — крило), або вертоліт, або гвинтокрил. У них несучий гвинт прикріплений зверху й обертається в горизонтальній площині. Проте, якщо гелікоптер перебуває в повітрі, обертаючийся несучий гвинт примушує обертатися корпус гелікоптера у зворотному напрямку. Щоб уникнути цього, у хвостовій частині гелікоптера розташований ще один гвинт, який обертається у вертикальній площині.1907 року перший гвинтокрил французького винахідника Поля Корню піднявся над землею на 30 см і протримався 20 секунд.

Номер слайду 11

Гелікоптери1Історія гелікоптерів. Перший гелікоптер було винайдено В. Бриггсом на початку 20-го століття. Вперше гелікоптер зміг зробити керований взліт та посадку в повітрі. Значний внесок у конструювання гелікоптерів зробив наш співвітчизник Ігор Сікорський, який 1908 року в Києві зібрав свою модель гвинтокрила, а 1939 року налагодив промислове виробництво гелікоптерів у США.2 Принцип діїГелікоптери - це літаки із обертовим крилом. Двигуни приводять в рух великий горизонтальний гвинт. Лопаті несучого гвинта гелікоптера у стані спокою розташовані паралельно землі, проте в польоті вони змінюють кут відносно горизонтальної площини. Це можливо завдяки спеціальному кріпленню, яке називають автоматом перекосу. Цей пристрій дає можливість гелікоптеру літати майже в будьякому напрямку.3 Технології та інноваціїСьогодні гелікоптери перетворились на більш складні машини, із пілотом, військовими операціями та навіть евакуацією на кризовій території. Різноманітні датчики та комп’ютерні системи контролюють розміщення гелікоптеру у повітрі.

Номер слайду 12

Технології та інновації в авіації1 Безпілотні літальні апарати. Безпілотні літальні апарати, такі як дрони, стають дедалі популярнішими в транспорті, розвідці, та навіть в доставці. Очікується, що вони значно обмежать порушення екології та екологічну стійкість.2 Споживачі месенджерів. Споживачі месенджерів отримують повітряні повідомлення про свої рейси. Це сприяє комфортному та легкому регулюванню польоту.33 D Друк. Технології 3 D друку дають можливість створювати запчастини для ремонту літака безпосередньо в ангарі або під час польоту.4 Віртуальна реальність. Технології віртуальної реальності дозволяють пілотам проводити тренування в умовах максимальної безпеки та техніки аварії в політі.

Номер слайду 13

Майбутнє авіаціїБезпілотні літальні апарати. У недалекому майбутньому пасажирські рейси зможуть здійснюватися без пілота. З’являться безпілотні дрони для персонального транспорту та навіть таксі. Віртуальна реальність. Віртуальна реальність буде досить широко використовуватися для підготовки пілотів, оцінки аеропортів, тестування та створення новітніх технологій у майбутньому. Електролітак. Електролітаки будуть займати все більшу ринкову нішу, про що свідчить поява перших моделей вже сьогодні.

Номер слайду 14

Рефлексія

pptx
Додано
9 листопада
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку