Даний матеріал можна використовувати як додоток до уроку хімії в 7 класі за темою "Повітря, його склад".Також пропонується залучення учнів до проектної діяльності за темою урока.
Повітря - пасовище життя й найвеличніший володар усього в усьому Гіппократ Автор – Ципіна Г.В.
Номер слайду 2
Чому серед планет Сонячної системи лише Земля – блакитна?
Номер слайду 3
Хочете знайти відповідь? Приєднуйтесь до нас і приймайте участь у проекті!
Номер слайду 4
Під час проекту ви: дізнаєтеся: про склад і властивості повітря; про значення повітря; про необхідність зберігати чистоту повітря; навчитеся: розв’язувати хімічні задачі; працювати на комп’ютері в Word, Excel, PowerPoint і Publisher; працювати в ІНТЕРНЕТі з користю.
Номер слайду 5
З чого почати? ви поважали один одного; мали змогу надати допомогу один одному при роботі на комп’ютері та при розв’язанні складних питань; спромоглися замінити того, хто може захворіти. Створити групу з 3-4 членів так, щоб:
Номер слайду 6
Ви готові к вивченню питань теми? Ознайомтесь з матеріалом уроку Виконайте творче завдання Пiдготуйте результати своєї роботи
Номер слайду 7
Незважаючи на те, що людина живе на дні “повітряного океану”, вона вивчила повітря, що її оточує, значно пізніше, ніж інші речовини. Тому, що повітря невидиме, не має ні запаху, ні смаку. Чому ?
Номер слайду 8
Тоді стає питання: Повітря – це речовина чи суміш ?
Номер слайду 9
В 1774 році англійський вчений Джозеф Прістлі експериментально довів, що до складу повітря входить кисень(О2). Дослід 1 а) миша в посудині з повітрям; б) миша задихнулася; в) запалена свічка в посудині з повітрям; г) свічка гасне; д) зелена рослина у посудині, де погасла свічка і задихнулася миша; е) запалена свічка горить і не гасне; є) миша жива.
Номер слайду 10
До нього приєднався французький хімік Антуан Лавуазьє, який назвав частину повітря де гинула миша та гасла запалена свічка, азотом (N2) що означає “не підтримує життя”
Номер слайду 11
Якщо спалювати фосфор у повітрі під дзвоном, то рівень води підіймається приблизно на 1/5 місткості дзвону. Газ, що залишається під дзвоном, це азот. У реакції горіння фосфору він участі не бере. Отже в повітрі міститься приблизно 1/5 кисню і 4/5 азоту (за об`ємом) Дослід 2
Номер слайду 12
Наприкінці минулого століття повітря вже було добре вивчено. Виявилось, що крім кисню та азоту в повітрі є інші речовини. Які?
Номер слайду 13
Властивості повітря: 1м3 повітря має масу 1 кг 300 г; Прозоре, безбарвне, без смаку й запаху; Погано розчиняється у воді; Погано проводить тепло; Це складова частина атмосфери, яка має масу 5.1015 тонн; якщо врахувати площу людини в середньому 1,5 м2, то на кожного з нас повітря тисне силою 15 т. Чому повітря не розчавлює?
Номер слайду 14
А тепер завдання для Вас, друзі!
Номер слайду 15
Творче завдання: Проаналізувати склад та властивості повітря; Встановити напрями збереження чистоти повітря; Зробити висновки, відповідаючи на ключові питання. Результати роботи представити у вигляді : Презентації; WEB - сайту; Інформаційного буклету.
Номер слайду 16
Рекомендовані джерела інформації: 1.Чистый воздух. www.freshair.ru 2.Понятие «атмосферный воздух» www.speleomed.ru 3.Что такое вещество. www.alhimik.ru/teleclass/azbuka/1gl.shtml 4. Буринська Н.М. Хімія, 8 кл.: Підруч. для загально освіт. навч. закл. – К.; Ірпінь: «Перун», -2003.- с.158. 5. Волков В.А. и др. Химики. – К.: «Наукова думка», - 1984.- с.420. 6. Енциклопедія. Про все на світі.- К.; «Махаон-Україна», - 2002.- с.447. 7. Книга для чтения по неоганической химии:Пособие для учащихся /Сост.: В. А Крицман. – М.: Просвещение,1983.- с.319.
Номер слайду 17
Бажаю всім успіху! Отримайте задоволення від творчої роботи! Сподіваюся на добрі результати!