10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Узагальнення та систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Про матеріал

Урок узагальнення та систематизації знань учнів по основних хімічних поняттях. Учні мають змогу удосконалити знання про валентність, хімічні формули та хімічні рівняння, продовжити формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження масової частки елемента в речовині, розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях.

Перегляд файлу

 

ТЕМА. Узагальнення та систематизація знань з теми

«Початкові хімічні поняття»

Мета уроку.

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів про валентність, хімічні формули та хімічні рівняння; продовжити формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження масової частки елемента в речовині.

Розвиваюча: розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях.

Виховна: формувати навички працювати в групах, орієнтуватися в різних ситуаціях, допомагати один одному, виховувати почуття відповідальності, творчий підхід до навчання, любов до предмета.

Обладнання: картки із завданнями, мапа подорожі, комп’ютер, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, вмінь і навичок.

 Форма проведення. Урок-подорож

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Слово вчителя:

 Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

 «Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі, гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Формування завдань та мети уроку

Вчитель:  Більш як  пів року назад  ви почали вивчати новий для вас предмет -  хімію. За цей період ми з вами вивчили хімічну абетку, навчилися складати хімічні формули і закінчили вивчення першого розділу «Початкові хімічні поняття».

Сьогодні урок проведемо у вигляді подорожі. Поділіться  на три групи.  Подорожувати будемо   за таким маршрутом :

 

IV. Застосування набутих знань на практиці

Перш, ніж відправитися у подорож необхідно придбати квитки у касі. Тобто повторити основні поняття, які допоможуть вам подолати перешкоди. Відповіді –це  ваша перепустка на корабель.

Завдання «Кіт у мішку»

Кожна група витягує один квиток із завданнями

Квиток 1. Валентність

Квиток 2. Хімічна формула

Квиток 3. Хімічна рівняння .

 

Завдання до квитка «Валентність»

  1.    Що  таке валентність?
  2.    Як поділяються елементи за валентністю?
  3.    Скільки валентний Оксиген, Гідроген?
  4.    Індекс – це…

Завдання до квитка «Хімічна формула»

  1. Що таке хімічна формула?
  2. На що вказує хімічна формула?
  3. Які сполуки називаються бінарними?
  4. Що таке коефіцієнт?

Завдання до квитка «Хімічне рівняння»

  1. Як називаються хімічні явища?
  2. Хімічне реакція  — це…
  3. Які є  ознаки хімічної реакції?
  4. Чи потрібні умови для початку хімічної реакції?

 

Вчитель. Перепустки отримали, то ж вирушаймо.   У нас прямо на курсі -

« Затока формул ».

Щоб пройти її ми маємо виконати наступні завдання.

 І група

Скласти формули речовин за валентністю

ІІІ        ІV         I          VI       V

FeO,    SiO,    CuO,    CrO,    NO,    CaO.

 

      ІІ група

Скласти формули речовин за валентністю

     III           III            II         III   VII

FeBr,     CrO,     AlS,    CaN,    Cl O,    MgO.

 

ІII група

Скласти формули речовин за валентністю

      І     ІІ             ІІ        ІV              II     III

CaCl,   FeCl,    КS,       C О,      Al S,    CrCl

 

« Митний контроль» (робота в парах)

Вам треба задекларувати речовину, яку перевозите через митницю. Складіть її формулу.

 

I пара.

Рідина з різким запахом, використовується для консервування овочів, заправляння салатів. Молекула її складається з 2 атомів Карбону, 4 атомів Гідрогену, 2 атомів Оксигену. Що це за речовина? Визначте її формулу.

II пара.

Визначте формулу речовини, з якою ви добре знайомі, оскільки кожну подряпину мама обробляє вам саме нею. У чистому вигляді ця речовина є світло-блакитною рідиною, дуже вибухонебезпечною. А от її розчин використовують у медицині. Молекула складається з 2 атомів Гідрогену та 2 атомів Оксисену.

III пара.

 Кристалічна речовина синього кольору, добре розчинна у воді. Застосовується для боротьби зі шкідниками сільського господарства, її молекула складається з 1 атома Купруму, 1 атома Сульфуру, 4 атомів Оксигену. Що це за речовина? Визначте її формулу.

IV пара. Прекрасні перли, мармурові статуї, черепашник, крейда утворені із солі, молекула якої складається з 1 атома Кальцію, 1 атома Карбону, 3 атомів Оксигену. Визначте її формулу.

V пара.

 Безбарвна кристалічна речовина, добре розчиняється у воді,  належить до найважливіших хімічних продуктів, у дуже великій кількості застосовується в склоробній, миловарній, текстильній і паперовій промисловості, а також у господарстві та в домашньому побуті. Поступає у продаж під назвою кальцинованої соди. Її молекула складається з 2 атамів Натрію, 1 атома Карбону, 3 атомів Оксигену.

Визначте її формулу.

VI пара.

Прозора, кристалічна речовина з якої виготовляють витончений посуд: вази, стакани, фужери,салатниці, тарілки це кришталь, який сильно заломлює світло і може грати всіма кольорами веселки. Молекула кришталю складається з 1 атома Плюмбуму, 1 атома Силіцію і 3 атомів Оксигену. Визначте її формулу.

VII пара.

Ця речовина осаджуючись у системах водяного опалення, чайниках, на поверхні нагрівальних  приладів, утворює накип. Її  молекула складається з 1 атома Магнію, 1 атома Карбону і 3атомів Оксигену. Визначте її формулу.

VIIІ пара.

Водний розчин цієї речовини, що має біле забарвлення, застосовують як дезінфікуючий  засіб проти хвороб і шкідників рослин, ним білять стіни у помешканнях. У цукровій промисловості очищують сік цукрового буряку. Її  молекула складається з 1 атома Кальцію, 2 атомів Гідрогену  і 2 атомів Оксигену.  Визначте її формулу.

ІХ пара.

У ювелірній справі цей мінерал червоно кольору називають рубінами, а синього  забарвлення мають  назву  сапфіри. Його молекула складається з 2 атомів Алюмінію і 3 атомів Оксигену. Визначте його формулу.

 

Митний контроль пройдено, беремо курс на  «Море речовин ».

 

 

 

«Море речовин»

Класифікувати речовини за складом

І група

Zn , HCl, ZnCl2 ,H2,  N2, Fe(OH)3, Fe2O3, H2O, С

 

ІІ група

Cr  , HCl , CrCl3,  H2 , Na, O2 , Na2O, H2O, HCl

 

ІІІ група

Al,O2 , Al2O3 ,Mg , HF , MgF2 , H2, O2, MgBr2

 

 

  Можна  використати індивідуальні завдання

 

ІV

Fe, HCl, FeCl3, H2 , Al, I2,  AlI3, O2, CO

 

V

K2O ,H 2O, KOH, Fe, Cl2, FeCl3, Al, H2O, H2.

 

Вчитель. На нашому морі розпочався шторм, ми повинні його заспокоїти. Для цього ви за помахом моєї руки  в унісон прочитаємо формули:

H2O, CaCO3, NaCl, CO2, N2O5, SO3, MgO.

В нас знову штиль. Прямо за курсом у нас океан. Входимо в океан «Задач»

Океан «Задач»

Кожен з вас на митному контролі задекларував речовину. У  формулах задекларованих речовин міститься Оксиген. Обчисліть , яку масову частку Оксигену ви перевезли через митницю

 

Пара

Формула речовини

Mr

w(O)

1

С2H4O2 ,  CH3COOH

60

53,33%

2

H2O2

34

94,11%

3

CuSO4

160

40%

4

CaCO3

100

48%

5

Na2CO3

106

45,3%

6

PbSiO3

283

16,9%

7

MgCO3

84

57,1%

8

CaH2O2,  Ca(OH)2

74

43,2%

9

Al2O3

102

47,05%

 

 Прямо перед нами острів. Як же він називається ? Розгадавши цю загадку ми дізнаємося його назву. До того ж на цьому острові знаходиться наш Робінзон і П’ятниця. Розв’яжіть задачу щоб дізнатися чому вони так мирно співіснують.

 

 

 

 

 

 

 

 

«Невідомий острів»

За ПС знайти назви елементів, які стоять під наведеними номерами. Заповнити табличку. Перші літери по вертикалі є назвою дракона, що спить на острові.

12

М

агній

63

е

 

37

р

 

6

к

 

92

у

 

88

р

 

77

і

 

53

й

 

Відповідь: Меркурій.

Задача. Скільки років живуть на острові Робінзон і П’ятниця, що так мирно співіснують? Прислів'я говорить «Щоб узнати людину, потрібно з нею пуд солі з'їсти». За скільки років можна пізнати людину?

Розв’язок.

(1 людині потрібно на добу 6г солі)

 ( 1пуд=16кг,

16: 2 людини =8кг

  8000:6=1333 , 1333:365=3,65 роки )

 Результат цієї роботи  - прислів'я «Не хвали з трьох днів, а хвали з трьох років».

 

Отже тепер ми можемо повернутися додому. Слухайте розпорядження капітана

V. Домашнє завдання

Повторити основні визначення і терміни з розділу «Початкові хімічні поняття»

VII. Підсумок уроку

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку