Урок узагальнення та систематизації знань учнів по валентності, хімічних формулах та хімічних рівняннях. Протягом уроку учні продовжать формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження масової частки елемента в речовині.
Узагальнення та систематизація знань з теми : “ Початкові хімічні поняття”
Номер слайду 2
Узагальнити та систематизувати знання про валентність, хімічні формули та хімічні рівняння; продовжити формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження масової частки елемента в речовині. Розвивати основні операції мислення та пізнавальні процеси, вміння використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях. Формувати та корегувати хімічну мову,сприяти виробленню активної життєвої позиції, виховувати культуру спілкування. Мета.
Номер слайду 3
«Зібратися разом – це початок, Триматися разом – це прогрес,Працювати разом – це успіх» Генрі Форд
Номер слайду 4
КАСАЗатока формул. Море речовин. Океан задач. Невідомий острів. Маршрут подорожі
Номер слайду 5
Квиток 1. Валентність Квиток 2. Хімічна формула. Квиток 3. Хімічна реакція Гра “ Кіт у мішку “
Номер слайду 6
Скласти формули речовин за валентністюІ групаІІІ ІV I VI VFe. O, Si. O, Cu. O, Cr. O, NO, Ca. O. ІІ група III III II III VIIFe. Br, Cr. O, Al. S, Ca. N, Cl O, Mg. O.ІII група І ІІ ІІ ІV II IIICa. Cl, Fe. Cl, К S, C О, Al S, Cr Cl « Затока формул »
Номер слайду 7
Задекларувати речовину, яку перевозите через митницю. Складіть її формулу. « Митний контроль» (робота в парах)
Номер слайду 8
Формула речовини. Назва речовини 1 С2 H4 O2 , CH3 COOHОцтова кислота2 H2 O2 Перекись водню3 Cu. SO4 Мідний купорос4 Ca. CO3 Вапняк, крейда, черепашник,перли5 Na2 CO3 Кальцинована сода6 Pb. Si. O3 Кришталь 7 Mg. CO3 Магній карбонат8 Ca. H2 O2, Ca(OH)2 Вапняна вода9 Al2 O3 Рубіни, сапфіри
Номер слайду 9
Класифікувати речовини за складомІ група. Zn , HCl, Zn. Cl2 ,H2, N2, Fe(OH)3, Fe2 O3, H2 O, С ІІ Варіант. Cr , HCl , Cr. Cl3, H2 , Na, O2 , Na2 O, H2 O, HCl ІІІ Варіант. Al,O2 , Al2 O3 ,Mg , HF , Mg. F2 , H2, O2, Mg. Br2 ІV Варіант. Fe, HCl, Fe. Cl3, H2 , Al, I2, Al. I3, O2, CO V Варіант. K2 O ,H 2 O, KOH, Fe, Cl2, Fe. Cl3, Al, H2 O, H2. «Море речовин»
Номер слайду 10
У формулах задекларованих речовин міститься Оксиген. Обчисліть, яку масову частку Оксигену ви перевезли через митницю. Океан «Задач»
Номер слайду 11
Формула речовини. Mrw(O)1 С2 H4 O2 , CH3 COOH6053,33%2 H2 O23494,11%3 Cu. SO416040%4 Ca. CO310048%5 Na2 CO310645,3%6 Pb. Si. O328316,9%7 Mg. CO38457,1%8 Ca. H2 O2, Ca(OH)27443,2%9 Al2 O310247,05%
Номер слайду 12
За ПС знайти назви елементів, які стоять під наведеними номерами. Заповнити табличку. Перші літери по вертикалі є назвою острова,на якому живуть два друзі. «Невідомий острів»12 М агній63 37 6 92 88 77 53
Номер слайду 13
«Невідомий острів»12 М агній68 Ербій 37 Р убідій6 К арбон92 У ран88 Р адій77 Іридій 53 Й од
Номер слайду 14
Задача. Скільки років живуть на острові Робінзон і П'ятниця, що так мирно співіснують? Прислів'я говорить :«Щоб узнати людину, потрібно з нею пуд солі з'їсти». За скільки років можна пізнати людину?
Номер слайду 15
Підказка1) 1 Пуд = 16 кг2) 1 дорослій людині на добу потрібно 6 г соліrrrrr
Номер слайду 16
Цікава задача Прислів'я говорить «Щоб узнати людину, потрібно з нею пуд солі з'їсти». За скільки років можна пізнати людину? (1 людині потрібно на добу 6г солі) ( 1пуд=16кг, 16: 2 людини =8кг 8000:6=1333 , 1333:365=3,65роки ) Результат цієї роботи - прислів'я «Не хвали з трьох днів, а хвали з трьох років».
Номер слайду 17
Домашнє завдання Повторити основні визначення і терміни з розділу «Початкові хімічні поняття»