Завдання: сформувати поняття учнів про повітря як суміш газів та його якісний і кількісний склад; розвивати предметну і ключові компетентності учня, його екологічну культуру, навички безпечного поводження з речовинами, роль хімічних знань у поясненні природи речовин і суті хімічних явищ; значення хімії в житті людини, здатність до самоосвіти; виховувати загальної культури, світоглядні орієнтири, екологічного стиль мислення і поведінку, творчі здібності, дослідницькі навички і навичоки життєзабезпечення;
Історія відкриття складу повітря Англійський хімік знайшов, що після згоряння горючих речовин об’єм взятого для дослідів повітря зменшується на 1/5 і повітря стає не придатним для горіння й дихання. Прістлі помітив, що повітря, не придатне для дихання, знову набуває звичайних властивостей, якщо помістити в нього на якийсь час рослину. Джозеф Прістлі (1733-1804)
1774р. Історія відкриття складу повітря Антуан Лоран Лавуаз’є Повітря — це не просте тіло, як гадали вчені того часу, а суміш різних за властивістю речовин Має частини Підтримує горіння Не підтримує горіння Кисень О2 Азот N2 вивчив і описав їх властивості, визначив їх об’ємні співвідношення
Кисень ― проста речовина О2 Молекула кисню складається з двох атомів Оксигену Атоми Оксигену можуть утворювати ще одну просту речовину озон О3 Фізичні властивості кисню Безбарвний газ, без смаку і запаху, малорозчинний у воді. Трохи важчий за повітря. За тиску 760 мм рт. ст. і температури -183 С зріджується, а при зниженні температури до -219 С твердне. У рідкому і твердому станах забарвлений у блакитний колір.
Узагальнення та систематизація знань 1.Які заходи можна використати мешканцям нашої країни для охорони атмосфери від забруднення 2. Дай відповіді на питання. 1.Які газуваті речовини входять до складу повітря? 2. Яке значення мають кисень і вуглекислий газ для життя на Землі? 3. Доведіть, що повітря є повсюди. 4. Які властивості має повітря? Як можна довести, що воно легке?