Екскурсія до кабінету хімії

Про матеріал
Екскурсію до кабінету хімії проводиться для учнів 6 або 7 класу. можна провести на початку навчального року або під час тижня хімії
Перегляд файлу

Екскурсія до кабінету хімії

Мета: закріпити і розширити в учнів сьомого класу знання понять «речовина», «молекула», «атом», «хімічні і фізичні явища», познайомитися з основними правилами техніки безпеки при роботі з різними речовинами.

План.
1. Підготовчий етап.

2. Основна частина.

3. Загадки.

Хід екскурсії


1. Підготовчий етап

Серед учнів девятих класів підбираються помічники-ведучі. Їх завдання – ознайомитися з текстом виступу, з учителем підготувати і відпрацювати техніку проведення дослідів. Особлива увага приділяється техніці безпеки.


2. Проведення екскурсії.

Учні сьомого  класу  приходять в кабінет хімії. Тут їх зустрічають старшокласники в білих халатах. На столі знаходяться всі реактиви і необхідне обладнання.

Ведучий 1: Добрий день, хлопці і дівчата! Сьогодні ви знаходитесь в самому незвичайному кабінеті нашої школи. Тут постійно відбуваються всілякі дива!

-А що таке чудеса? (Учні дають різні варіанти відповідей)

-У яких літературних творах найчастіше зустрічаються чудеса? (У казках)

- Правильно!

Ведучий 2: У казках постійно відбуваються різні незвичайні явища-звірі, птахи і навіть предмети розмовляють, розливаються чудові річки з молока з медовими берегами, а є й небезпечні вогненні річки. Герою доводиться пройти безліч чудесних випробувань і залишитися живим.

Спробуємо розібратися в казкових перетвореннях.

Ведучий 1: Нас хімія — наука-чарівниця —

       Бере в свої долоні, мов цариця.

  І каже: все вам дам, аби природі

       Ви мною не завдали шкоди.

Ведучий 2: Зайдеш у кабінет хімічний,

Навколо пластмаси органічні

І речовини різні металічні,

І Менделєєв у таблиці вічний.

Ведучий 1: Про одяг також слід нам пригадати.

       Все до лиця — нема чого сказати.

      І верх, і низ — без хімії ні кроку,

       Усі ми тут гарнесенькі нівроку.

       Це все вона — чудесниця-наука,

     Хоча для когось і велика скука.


Демонстрація дослідів:

1. Отримання «молока»;

Ведучий 1: Як часто в казках в описі чарівної країни ми зустрічаємо розповідь про «молочних ріках і кисільних берегах».  Спробуємо отримати «молоко» з «води» .

Опис досліду: У склянку з розчином сульфату натрію доливають розчин хлориду барію. Спостерігаємо випадання білого осаду, який у зваженому стані нагадує «молоко».


 2. Отримання «вишневого соку» з «води» і зворотне перетворення;

Ведучий 2: Ох, як хочеться пити! Але воду не хочу. Спробую отримати вишневий сік.

Опис досліду: У склянку з розчином гідроксиду натрію додаємо розчин фенолфталеїну. Спостерігаємо зміна забарвлення.

Ведучий 2: Ні, я передумав. Не хочу сік. Хочу води.

Додаємо в малиновий розчин розчин соляної кислоти. Спостерігаємо знебарвлення розчину.

Ведучий 2: намагається випити отриманий розчин, але перший ведучий його зупиняє:

Ведучий 1: Не пий! Козенятком станеш! Адже ми ж говоримо про казкові перетвореннях! А якщо серйозно, то пам'ятайте завжди-в кабінеті хімії потрібно дотримуватися техніки безпеки:

• Не чіпайте реактиви руками;

• Не куштуйте речовини на смак;

• Всі перетворення проводьте тільки під контролем і з дозволу головного Чарівника-Учителя!

3. «Неспалена хустка».

Ведучий 2: Так, недотримання правил безпеки може призвести до серйозних проблем-отруєнь, опіків, пожежі. Але казкові герої проходять і вогонь, і воду, і мідні труби. Як же їм це вдається? Може у них спеціальний одяг?

Опис досліду: Заздалегідь носовичок змочують у воді і злегка віджимають. Потім перед глядачем цю заготовку змочують у спирті і підпалюють, використовуючи тигельні щипці. Спирт відразу спалахує - створюється враження, що горить хустка. Але горіння припиняється, а хустка залишається неушкодженою.

4. «Вогонь-художник»

Ведучий 1:Зима зачаровує нас своїми картинами. Погляньмо на вікна – які чудові візерунки ми можемо там побачити: і сніжинки, і листочки, і цілі орнаменти, пейзажі. І все це робота Морозу – він справжній будівник і відмінний художник.

Ведучий 2: А чи знаєте ви, що вогонь теж може бути художником? Не вірите? Даремно. Ось учні, які добре знають і цікавляться хімією можуть вам це довести.

 Опис досліду: На папері заздалегідь нанесено малюнок молоком. Потім листок нагрівають над полум’ям спиртівки і на листку проявляється малюнок.

Ведучий 1: Мабуть всі люблять зиму: за її снігові заметілі, хурделицю. За те що взимку ми маємо шкільні канікули, коли можна покататися на санчатах, лижах.

5. «Кольоровий букет»

Ведучий 2: А мені все таки трішки сумно взимку. Адже зараз ніде не знайдеш яскравих, різнокольорових квітів, хоча б малесенький букетик. Кругом все біле, крижане, холодне. Ось, наприклад, що це за букет?               (Показує на букет білих паперових квітів)

Ведучий 1: Так, ти права, важко взимку знайти живі квіти. Це тільки в казці в зимовому лісі під Новий рік розквітають весняні підсніжники. Хоча не тільки в казці…. Завдяки чудесам хімії ми зараз можемо перетворити цей білий, блідий букетик, на яскравий, по справжньому літній букет.

Опис досліду: Квіти заздалегідь промочені розчином гідроксиду натрію, а потім за допомогою сприскування фенолфталеїном, набувають малинового забарвлення

Ведучий 2: Як багато чудес зустрічаємо ми в казках! Але, виявляється, немає нічого чудесного в цих перетвореннях і багато секретів цих «перетворень» розкриває наука ХІМІЯ!

Далі проходить бесіда з учнями

- А що це за наука-хімія? (Наука про речовини та їх перетворення

- Що таке речовини? (Це те, з чого складаються всі фізичні тіла)

- З чого складаються речовини? (З молекул)

- А молекули з чого складаються? (З атомів)

- Що відбувається з речовинами при хімічних явищах? (Склад молекул змінюється)

- Наведіть приклади хімічних явищ, з якими ви стикаєтеся в житті.

- А при фізичних явищах що відбувається?(Склад молекул не змінюється)

- Наведіть приклади фізичних явищ.

 

Ведучий 1: А тепер відгадайте наші загадки!

Я до всього справу маю:

Ґрунт у полі удобряю,

Урожай оберігаю,

Я перу і прибираю,

Я годую й одягаю,

І метал я добуваю,

Я лікую й зберігаю,

Я будую й освітляю,

І у космос я літаю.

А запитання моє —

Відгадайте, хто я є?    (Хімія)

Ведучий 2: Струму добрий провідник,

В світі третій мандрівник

(у відсотковому вираженні посідає третє місце на Землі).

З букви «А» я починаюсь,

Срібно-білий я й згинаюсь.

А іще зовусь«крилатим» —

Спробуй мене відгадати.    (Алюміній)

 Ведучий 1: У тридесятому царстві,

У всім відомім государстві були собі сім братів — ?

І вісім сестер — ?

Кожна мала по дві дочки — ?

А п'ять братів— по два синочки —

Якщо ти хімію вивчаєш,

Загадку швидко відгадаєш.  (Періодична система)

Ведучий 2: Я отруйний газ зелений.
Дивні звички є у мене:
Всім задуху дарувати
І мікробів убивати.
Різнокольоровий килим
Після мене стане білим.
Родичів відомих маю:
Сіль, що миттю вибухає,
П'ять кислот, вапно...
Доволі. Я живу в кухонній солі.
Чую відповідей хор.
Що моє імення (Хлор)

Ведучий 1: Я метал м'який, та знайте:
До води не підпускайте,
Бо у неї опущусь,
До поверхні піднімусь,
Пробіжуся і зникаю,
Газ доверху випускаю.
А ще чую звідусіль:
«Поклади у страву сіль!»
Сіль кухонну, бо із нею
Здавна ми були ріднею. (Натрій)

Ведучий 2: Я срібляста, я рухлива,
Та, по правді, нещаслива.
З киснем стрінусь — червонію,
Дуже я ніяковію.
Незлюбили мене люди,
Зло в мені вбачають всюди.
Розіллюсь — зберуть ущерть,
Бо мої пари — то смерть,

 їм не стану докоряти,
Спробую допомагати.
Й добру маю я натуру,
Міряю  температуру. (Ртуть)

Ведучий 1: Хлопці і дівчата, які ж ви молодці! Ми дуже сподіваємося, що вам сподобалася екскурсія в кабінет чудес-в кабінет хімії і ви з таким же інтересом будете вивчати цей предмет в старших класах!

Ведучий 2: Спасибі Вам друзі за Вашу увагу

За Вашу сердечну та дружню повагу

За оплески щирі за теплі посмішки

Хотілось би з Вами побути ще трішки

Прощатись нам настав вже час

Прощатись нам настала вже пора

Усім  я Вам бажаємо добра



 

 

1

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку