Презентація містить матеріал для проведення уроку з позакласного читання: емоційне налаштування на урок, ребус, тлумачення слів, пояснення вчителя, вправи для проведення рефлексії, фізкультхвилинки.
Позакласне читання. Легенди. Заснування Києва. Легенда про Київ. Підготувала: вчитель початкових класів Півень О. М.
Номер слайду 2
Емоційне налаштування. Доброго ранку, сонце і вітер!Доброго ранку, ліси і поля!Доброго ранку, плането Земля!А всім присутнім. Зичимо здоров'я і добра!А тепер до роботи. Братись пора!
Номер слайду 3
Повідомлення теми уроку Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись з легендами. Будемо вчитися аналізувати та визначати головну думку творів.
Номер слайду 4
Легенда — це твір-розповідь, у якому реальні події змішані з вигаданими. У них часто розповідається про події минулого, про видатних людей, про виникнення назв міст, річок, тварин, рослин тощо. Пояснення вчителя.
Номер слайду 5
Розгадайте ребус.
Номер слайду 6
Був на Русі один князь, який без міри пригнічував своїх підданих. Мало того, що вони мусили тяжко працювати на нього, та він ще відбирав у них все, що око бачило. І не було в них у дворі нічого — ні корови, ні курки — нічого, що могли б назвати своєю власністю. Довго терпів бідний люд те знущання й зажерливість свого князя, і терпець їм урвався — взяли та й вигнали княжих посіпак. Опрацювання тексту легенди «Заснування Києва». Читання тексту вчителем.
Номер слайду 7
У відповідь князь зібрав велике військо. Тоді люди з усіх сіл — чоловіки, жінки та навіть старі діди, баби і малі діти — стали на свій захист. Та де в орачів зброя?Тож повстанці стали до бою з тим, що до рук потрапило,— лопатами, серпами, киями. І так їх було багато, так затято вони боронилися, що погнали князівське військо через гори й ріки, всюди розбиваючи і не даючи відпочинку. Нарешті прийшли на місце, де тепер Опрацювання тексту легенди «Заснування Києва». Читання тексту вчителем.
Номер слайду 8
стоїть Київ, і побачили, що не залишилося жодного ворога. Поскидали орачі свої киї в одну купу, і стала вона такою великою, що можна було з цього дерева цілу фортецю збудувати. А місто, яке потім тут постало, назвали Києвом, оскільки з київ збудовано. Опрацювання тексту легенди «Заснування Києва». Читання тексту вчителем.
Номер слайду 9
Стіна слів. Словник. Посіпака — прислужник у будь-яких ганебних (поганих) справах. Затято — стійко, уперто. Орач — той, хто оре землю (рос. пахарь). Кий — палиця.
Читання тексту учнями. Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання. Де відбувалася подія?Яким був князь?Чому у бідного людства урвався терпець?Що зробив князь у відповідь?З чим встали повстанці до бою?Чому місто назвали Києвом?Як би ти визначив/визначила головну думку легенди?
Номер слайду 12
Були три брати: один на ім’я Кий, а другий — Щек, а третій — Хорив, і сестра їхня — Либідь. Кий жив на горі, де нині узвіз Боричів, Щек жив на горі, яка сьогодні зветься Щекавиця, а Хорив — на третій горі, через що і прозвана вона Хоривицею. Вони побудували місто й нарекли його Києвом, на честь свого старшого брата. Опрацювання тексту легенди «Легенда про Київ». Читання тексту вчителем.
Номер слайду 13
Читання тексту учнями. Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання. На честь якого брата назвали Київ?Поміркуй, чому існують різні легенди про походження назви міста Київ. Історики вважають датою заснування Києва 482 рік. Полічи, скільки років виповнилося Києву.
Номер слайду 14
Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон». Сьогодні я прочитав (ла) про…Було цікаво дізнатися…Було складно…Я зрозумів(ла), що…Тепер я зможу…Я навчився(лася)…У мене вийшло…Я зміг (змогла)…
Номер слайду 15
Пояснення домашнього завдання. Прочитай легенди. С. 25-26. Підготуйся до переказу .