Враховуючи бурхливий розвиток комп'ютерних технологій, навчання майбутніх користувачів для інформаційного суспільства повинно стати масовим та достатньо швидким.
Формувати інформаційну культуру учнів повинен кожен вчитель, а не лише вчитель інформатики.
Успіхи учнів безпосередньо залежать від якісної підготовки педагогів.
Конкурс розробок «Вчительська десятка» «Працюй на України славу і зміцнюй молоду державу. Очима віри і любові завжди побачиш добру справу» (В. Вихрущ) Матеріали підготували: заступник директора школи з виховної роботи ТНВК ШПЛ №2 Корнійчук О.М. та вчитель інформатики Маційовська О.М. Тернопіль-2018
Враховуючи бурхливий розвиток комп’ютерних технологій, навчання майбутніх користувачів для інформаційного суспільства повинно стати масовим та достатньо швидким Формувати інформаційну культуру учнів повинен кожен вчитель, а не лише вчитель інформатики Успіхи учнів безпосередньо залежать від якісної підготовки педагогів
Шляхом диференціації навчального процесу та впровадження нових освітніх технологій створити сприятливі умови для здобуття якісної освіти, досягнення учнями такого рівня освіченості, який відповідав би їх особистісному потенціалу і в такий спосіб дав змогу створити основу для продовження освіти і власного розвитку, підготовки соціально успішної особистості, конкурентоздатної на ринку праці. Мета інноваційного розвитку навчального закладу
Завдання розвитку навчального закладу: Концепція та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на підвищення якості освітніх послуг відповідно до потреб учнів і суспільства; доступність якості освіти. Здійснення освітнього процесу згідно з індивідуальними можливостями, інтересами, нахилами, здібностями учнів; оновлення змісту освіти. Забезпечення права дітей на вибір видів і форм діяльності, створення оптимальних умов для виявлення і розвитку творчої обдарованості кожного учня. Стимулювання творчої самореалізації особистості у навчальній, виховній, позашкільній діяльності як за ініціативою самої дитини, так і за умов стимулювання її мотивації до активності, самостійної діяльності у навчанні. Формування в учнів свідомого вмотивованого вибору свого професійного майбутнього на основі профільного навчання. Розвиток досвіду самоврядування, партнерства, волонтерства. Активізація роботи з педагогічними кадрами. Зміцнення матеріально-технічної бази. Збереження та зміцнення здоров’я дітей.
Поради Конфуція ( 2500 років тому ) Поєднувати нові ідеї зі старими, перевіреними концепціями. Вчитися тільки через діяльність. Використовувати навколишній світ як клас для навчальних занять. Використовувати в навчанні викладанні музику та поезію. Поєднувати фізичну працю з розумовою діяльністю . Навчатися того , як треба вчитися , не обмежуючись тільки навчальними фактами. Пристосовуватися до індивідуальних потреб учнів із різними стилями навчання. Формувати моральні цінності та ввічливість.
В сучасних умовах шкільна освіта опинилась перед вибором нових пріоритетів: спеціалізації, диференціації, інформатизації, профілізації, гуманізації і т.п. Кожен директор і його педагогічний колектив мріють, щоб їхня школа виділялася серед інших, викликала бажання влаштуватися на роботу чи вчитися саме в ній. Формування іміджу навчальної установи — це процес, у ході якого створюється якийсь спланований образ на основі наявних ресурсів. Мета створення іміджу - підвищення конкурентноздатності, залучення інвестицій, встановлення та розширення партнерських зв‘язків.
Початок цілеспрямованої роботи з формування ІШ Головні завдання, які потрібно вирішувати в цей час усередині школи: вироблення педколективом спільного бачення перспектив,визначення і формулювання місії школи, її термінових та перспективних цілей, складання планів діяльності; аналіз сформованої шкільної культури з її системою цінностей; виявлення очікувань основних «клієнтів» школи—учнів і їхніх батьків; розробка (чи коригування) візуальних і діяльних елементів зовнішньої атрибутики для демонстрації духу єдності, корпоративності, для формування пізнаваного на ринку освітніх послуг образу; розробка загального стилю (зовнішніх атрибутів освітнього закладу й етики педагогічної взаємодії). рекламна продукція, що випускається школою, робить наголос на унікальності пропонованих послуг, підкреслює їхню якісність.
робота над упровадженням і зміцненням традицій школи серед співробітників для створення корпоративного духу; формування системи стимулів створення позитивного іміджу, що полягає в розробці психологічних, соціальних і економічних механізмів заохочення членів колективу до цього процесу; створення загального стилю приміщень школи—відповідно до її традицій, особливостей діяльності і фінансових можливостей. виготовлення різноманітних рекламних засобів для актуалізації ІШ: рекламні інформаційні матеріали, сувенірна продукція; використання можливостей радіо, телебачення для пропаганди досягнень школи; активне використання зовнішньої атрибутики школи будь-якої іміджевої діяльності; початок зв’язків із громадськістю, проведення піар-заходів: організація днів відкритих дверей, презентацій, участь у спеціалізованих виставках, ярмарках освіти; організація заходів для аудиторій, у яких зацікавлений навчальний заклад; постійне оновлення сайту, у ході якого може діяти рекламний майданчик, де формуватиметься доброзичливий імідж закладу; активна соціальна реклама, де демонструється турбота про нове покоління через функціонування дитячих та юнацьких організацій, через конкретну діяльність із збереження та зміцнення здоров’я учнів, через зв’язки школи з різними соціальними інститутами, ВНЗ тощо, через створення умов для творчого розвитку; акцент у рекламі на стабільній діяльності школи, забезпечення регулярних і продуктивних зв’язків із випускниками різних років; організація постійного зворотного зв’язку для аналізу ефективності проведених заходів. 2. Активне формування ІШ
3. Підтримка, коригування й оновлення сформованого іміджу школи активно залучається до різних курсів підвищення кваліфікації, перепрофілювання, конкурсів, проектів тощо; створення напрямків діяльності, як таких, що вписуються в загальний стиль школи, так і абсолютно новаторських; постійна підтримка прямого і зворотного зв’язку зі споживачами освітніх послуг.
Сформований позитивний імідж школи допоможе вирішити низку завдань: збільшити привабливість школи—у першу чергу для батьків, учнів і персоналу; підвищити ефективність заходів з інформування населення про нові освітні послуги; полегшити впровадження нових освітніх послуг; підвищити рівень організаційної культури школи; поліпшити соціально-психологічний мікроклімат у шкільному колективі
Щоб школа стала привабливою, насамперед вона повинна мати: чітко визначені пріоритети, власну філософію, своє бачення майбутнього, сформульоване в місії школи; унікальну, неповторну, особливу систему цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки, названу шкільною культурою; різноманітні і якісні освітні послуги; оригінальну систему виховної роботи; зв’язки із закладами додаткової освіти, ВНЗ, різними соціальними інститутами і т.ін.; яскраві, пізнавальні, вчасно поновлювані інформаційні матеріали, призначені для зовнішньої презентації; систему цільової подачі інформації споживачам про свій потенціал, успіхи і пропоновані освітні послуги.
Позитивний образ школи формують: місія освітньої установи, її пріоритети; шкільна культура—особлива система цінностей, звичаїв, традицій, стилів поведінки конкретного навчального закладу; види та якість освітніх послуг даної школи; наявність та функціонування дитячих та юнацьких організацій; зв‘язки школи з різними соціальними інститутами, вищими навчальними закладами тощо; внесок навчального закладу в розвиток: освітньої підготовки учнів, їхньої вихованості; психічних функцій; творчих здібностей; формування здорового способу життя.
Одним із компонентів створення позитивного образу сучасного навчального закладу є проблема створення позитивного образу керівника школи. Одне з основних завдань сучасного директора школи—сформувати готовність педагогів до інноваційних пошуків, надати можливість самостійно визначити стратегічні напрямки у розвитку навчально-виховного процесу в школі. Це дасть можливість навчальному закладу мати індивідуальний шлях розвитку, своє обличчя.
вивчати ринок, динаміку споживчого попиту; враховувати вимоги ринку в організації педагогічного процесу; впливати на ринок за допомогою педагогічних і управлінських засобів; заохочувати педагогічних працівників до творчого розв'язання проблеми підвищення якості освіти; урізноманітнювати форми та види освітніх послуг; сприяти підвищенню професіоналізму педагогів; забезпечувати своєчасне надання нових освітніх послуг, уникати запізнення у виході на ринок; сегментувати ринок відповідно до різних груп споживачів, різних запитів тощо; намагатися точно визначати ту групу споживачів, якій слід пропонувати ту чи іншу освітню послугу; забезпечувати переваги свого навчального закладу в умовах конкуренції шляхом надання освітніх послуг у більшому обсязі та кращої якості; орієнтувати стратегію маркетингу на перспективу. З позицій освітнього маркетингу керівник сучасної школи може діяти за такими напрямами:
Мрії дітей Розробити модель школи майбутнього, в якій: оволодіння знаннями буде тісно пов'язане з вихованням , направленим на розвиток гармонійної особистості, адаптованої до активної життєдіяльності, визначальним чинником ефективного навчання і творчого розвитку особистості буде зовнішнє оточення школярів; модель такої школи, яка зробить незабутнім весь період шкільного життя ; школи, яка стане таким місцем для людини, до якого хотілося б повертатися знову і знову !
Пам'ятка педагогічному колективу У всіх і кожного є свій імідж! Імідж і репутація – найкоштовніше надбання закладу. Будь-який аспект вашої діяльності впливає на імідж, навіть якщо ви цього й не усвідомлюєте. Імідж не можна купити. Його можна тільки створити. Спочатку ви працюєте на імідж, а потім він працює на вас! Імідж визначає перспективу розвитку. Яким стане ваш імідж, залежить тільки від вас. Покладайтеся на стратегічні цілі, а не на короткостроковий результат. У вашого закладу повинна бути своя «родзинка», знайдіть її. Ви повинні відрізнятися від інших і всіляко підкреслювати цю відмінність. Кожний обирає те, що подобається ТІЛЬКИ ЙОМУ!
Удар батога (притча) При дорозі стояв жебрак і просив милостиню. Вершник, що їхав повз нього, ударив жебрака батогом по обличчю. А той, дивлячись вершникові услід, сказав: Будь щасливий! Селянин, що бачив усе це, почувши ці слова, запитав: Невже ти такий смиренний? Ні, - відповів жебрак, просто, якби він був щасливий, то не став би мене бити батогом.