Практична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин
Номер слайду 2
Мета:поглибити та розширити знання учнів про опорно-рухову систему;розвивати навички спостереження та аналізу,вчити робити логічні висновки, пояснювати причинно-наслідкові зв’язки.
Номер слайду 3
Експрес-опитування. Яка система органів забезпечує захист внутрішніх органів та пересування тварин у просторі?Що входить до складу опорно-рухової системи?Чи однакова будова опорно-рухової системи в різних груп тварин? Від чого це залежить?Як називається скелет голови? Яка його функція?Що таке хребет? З чого він складається?Що таке грудна клітка? З чого вона складається?Чи у всіх хребетних тварин є грудна клітка?Розкажіть про загальний план будови передніх та задніх кінцівок тварин?Що таке пояс кінцівок? Яке його значення?
Порівняй скелети хребетних тварин. Чи є у них спільний план будови?
Номер слайду 6
Скелет риб. Розгляньте скелет риб. Зверніть увагу, як з’єднаний череп із хребтом. Зробіть висновок про пристосування риб до пересування у водному середовищі.
Номер слайду 7
Скелет жаби. Розгляньте скелет жаби. Зазначте, які ускладнення у скелеті жаби в порівнянні зі скелетом риб. Вороняча
Номер слайду 8
Скелет плазунів. Розгляньте скелет ящірки. Зазначте, які відбулись ускладнення у її скелеті в порівнянні зі скелетом жаби. ПОПЕРЕКОВІ ХРЕБЦІ
Номер слайду 9
Скелет птахів. Розгляньте скелет голуба. Знайдіть череп, хребет,пояси кінцівок і власне кінцівки. Запишіть, які особливості скелета сприяють літанню птахів.(гомілка)