Практикум для педагогів
Цифрове освітнє середовище вимоги часу, перспективи у використанні
Директор П щанського ЗДО Красноградської м ської ради Харк вської област Виноградова Л.В
1. Вчитель в цифровому Складові
сусп льств
1 1.21.1. Електронне. Цифрове сусп льство врядування 3
1.3. Електронна школа
1.4. Електронне навчання
1.5. Безпека в цифровому сусп льств
. Профес йний розвиток
2. 1.Профес йна комун кац я
Використання та анал з цифрових ресурс в.
3. 1.Доб р цифрових ресурс в
3. 2.Створення та модиф кац я цифрових осв тн х ресурс в 3.3.Управл ння та
сп льне використання цифрових осв тн х ресурс в
3.4. Захист цифрових ресурс в
. Навчання та оц нювання учн в
4. 1.Орган зац я та управл ння
2 2.2.Профес йна сп впраця 4 осв тн м процесом учн в
2.3.Рефлекс я розвитку цифрової 4.2.Інтерактивне та активне компетентност навчання учн в. Орган зац я
2.4.Неперервний профес йний сп впрац учн в розвиток 4.3.Індив дуал зац я навчання та
5 Розвиток5.1.Інформац я цифрової та компетентност мед аграмотн сть учн в 4.4.Інклюзивнедиференц ац я навчання
5.2.В дпов дальне використання цифрових технолог й та серв с в
5.3.Вир шення проблем за допомогою цифрових технолог й та серв с в
Переваги цифрового середовища
Застосування цифрових
Середовище ШІ від порталу “на урок” Робота з мед а
Нове
1 деї проєкт в
2 Завдання та вправи тестов завдання Для уроку
3 презентац ї, тпаблиц ,
флеш картки, деї ц кавих завдань, деї проїкт в,
“нав що це знати”
4 Орган зац я роботи
чек л ст
генерац я зображення
5 текст з в део озвучення
видалення фону зображення
текст з зображення чат
6 - за зм стом в део з видатним д ячем за зм стом файлу
7 Розумний пошук
зображення за темою доб рка в део
доб рка матер ал в за темою доб рка НУШ
Частково - безоплатний
Особливості15 запит в на м сяць -
безкоштовно
Можлив сть працювати двама
мовами 2
Результат роботи генерується м ж окремими майданчиками пом чник працює з текстом, зображеннями, в део, ауд о
Практикум для педагогів на тему:
Цифрове освітнє середовище- вимоги часу, перспективи використання
Директор Піщанського ЗДО (дитячий садок)
Красноградської міської ради Харківської області
ВИНОГРАДОВА Л.В.
СЛАЙД 1
Сьогоднішня система освіти і науки зазнає докорінних цифрових змін та має відповідати світовим тенденціям цифрового розвитку. На сьогодні дедалі більше професій потребують набуття високого рівня цифрових навичок та володіння новими технологіями. Світ не стоїть на місці і ми разом з ним, тому – потрібно бути «на часі » і з цифровими технологіями
СЛАЙД 2
Так, набуття цифрових компетентностей стає базовою потребою для кожного, тому українська система освітимає забезпечувати формування цифрових компетентностей здобувачів освіти, педагогічних та науково педагогічних працівників, розвиток цифрової інфраструктури, електронних сервісіву закладах освіти, в цілому.На виконання Наказу МОН України № 38 від 15 січня 2019 року було розроблено документ «Опис цифрової компетентності педагогічного працівника», ці ж самі вимоги є у оновлених посадових інструкціях вчителя ЗЗСО (нормативні документи - Про затвердження професійного стандарту за професіями "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", "Вчитель закладу загальної середньо їосвіти", "Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста) "Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства наказ від 23.12.2020 № 2736-20). У документі «Опис цифрової компетентності педагогічного працівника» визначено
Цифрову компетентність педагогічного працівника, за 5-ти напрямками:
1. Вчитель в цифровому суспільстві
2. Професійнийрозвиток.
3. Використанняцифровихресурсів.
4. Навчання та оцінюванняучнів.
5. Формуванняцифрових компетентностей учнів.
СЛАЙД 3
Кожна із цихключових компетентностей включає розяснення, які ми зустрічаємо у більш широкому значенні у посадовій інструкції вчителя ЗЗСО, шо розроблені на основі професійних стандартів
З розділу «права і обовязки»
- Орієнтується в інформаційному просторі, здійснює пошук і критично оцінює достовірність, надійність інформаційних джерел, вплив інформації на свідомість і розвиток учнів, на прийняття рішень.
- Використовує цифрові пристрої, їх базове програмне забезпечення; працює з операційними системами, онлайн-сервісами, застосунками, файлами, інтернетом.
- Використовує відкриті електронні (цифрові) освітні ресурси педагогічного спрямування для професійного розвитку та обміну педагогічним досвідом, створює та наповнює власне е-портфоліо.
- Уникає небезпек в інформаційному просторі, забезпечує захист і збереження персональних даних (власних персональних даних, а також персональних даних інших осіб, якщо вчитель використовує у професійній діяльності).
-Модифікує, редагує, комбінує за потреби наявні електронні (цифрові) освітні ресурси; створює за потреби особисто або спільно з іншими особами нові електронні (цифрові) електронні (цифрові) освітні ресурси; впорядковує ресурси і надає до них доступ учасникам освітнього процесу.
- Використовує безпечне електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом (зокрема під час дистанційного навчання), організації групової взаємодії, зворотного зв’язку, спільного створення електронних (цифрових) освітніх ресурсів.
На даний момент ми повинні відповідати вищезазначеним критеріям і саме тому постає питання ПРІОРІТЕТНОСТі цифрового середовища і цифрової грамотності.
Цифрова грамотність – це набір знань, умінь та навичок, які необхідні для безпечного та ефективного використання цифрових технологій і ресурсів.
СЛАЙД 4
Отже, Цифровеосвітнєсередовищецеінтегрованекомунікаційнеосвітнєсередовище в якомуцифровіпристроїобмінюютьсяданими та управляютьвмістом і діями в ньому. Концепція заснована на системах цифровоїелектроніки, щоінтегровано та реалізовано для глобального товариства.
СЛАЙД 5
Пріоритетність цифрового освітнього середовища
1 Розвиток навичок майбутнього. Цифрові технології нерозривно пов'язані з реальним світом та є необхідними компетенціями для майбутньої професійної діяльності учнів.
2 Стимулювання інтересу до навчання. Цифрові інструменти допомагають зробити навчання більш захоплюючим і підвищують мотивацію до участі у ньому.
3.Широкі можливості співпраці Цифрове освітнє середовище полегшує спілкування та співпрацю міжу чнями, вчителями та батьками.
СЛАЙЛД 6
Переваги цифрового освітнього середовища
Інтерактивність. Можливість активної участі учнів у процесі навчання через взаємодію з різними цифровими інструментами.
Персоналізація. Адаптація навчального матеріалу до потреб кожного учня за допомогою цифрових платформ та програм.
Мотивація. Створення зацікавленості й мотивації до навчання через цікавий та доступний спосіб представлення інформації
СЛАЙД 7
Інструменти для створення цифрового освітнього середовища.
Онлайн-платформи.
Використання різноманітних платформ для навчання, спільної роботи й комунікації
Цифрові ресурси. Використання електронних підручників, веб-ресурсів, відео-уроків та іншого цифрового матеріалу
Інтерактивні інструменти. Використання цифрових інструментів, які сприяють активному навчанню і взаємодії.
СЛАЙД 8
Переваги використання цифрових технологій у навчальному процесі
1 Дистанційне навчання. Учні можуть навчатися з будь-якого місця світу та в будь-який зручний для них час.
2Інтерактивність уроків. Цифрові інструменти допомагають зробити уроки більш цікавими та взаємодійними.
3Індивідуалізація навчання. Цифрові технології дозволяють налаштувати навчання під потреби та темпи кожного учня.
4 Онлайн-ресурси
Існує безліч веб-сайтів та програм, що надають доступ до цікавої та корисної навчальної інформації.
СЛАЙД 9
Застосування цифрових інструментів для освітніх потреб
1 Електронні підручники. Учні мають можливість вчитись за допомогою електронних підручників з відео матеріалами і інтерактивними практичними завданнями.
2 Онлайн ресурси. Доступ до великої кількості онлайн ресурсів дозволяє учням самостійно досліджувати та збирати додаткові матеріали для навчання.
3 Штучний інтелект.
Застосування штучного інтелекту допомагає адаптувати навчальні завдання до потреб кожного учня, роблячи навчання більш ефективним та індивідуальним.
СЛАЙД 10 - 14
В епоху штучного інтелекту і стрімкого технологічного прогрессу цифрова грамота стала невідємною складовою професійного розвитку фахівця будь-якого профілю. Бум ШІ змінює спосіб нашої роботи та життя, а цифрова грамотність стає все більш важлива на робочомумісці.
ПРАКТИКУМ
Персональний помічник сучасного вчителя Платформа «На урок»
СЛАЙД 15
Дошка падлет.