Логотип прав людини. Права́ люди́ни — комплекс природних і непорушних свобод і юридичних можливостей, обумовлених фактом існування людини в суспільстві. Свобода — це можливість людини поводитись відповідно до своїх волевиявлень, тобто робити все, що бажається, але тільки те, що не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей.
Конвенція ООН про права дитини (ратифіковано 27 лютого 1991 р.) Факультативний протокол до Конвенції про права дитини щодо торгівлі дітьми (ратифіковано 3 квітня 2003 р.) Конвенція про заборону та негайні дії щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці № 182 Міжнародної організації праці (ратифіковано 5 жовтня 2000 р.) Рекомендація СМ/Rес (2009) 10 про викоренення всіх форм насильства щодо дітей… Закон України від 26 квітня 2001 року № 2402-III «Про охорону дитинства» Документи, що захищають права дитини
– Назвіть декілька прав, які ви маєте у класній кімнаті, на шкільному подвір’ї або у своїй родині. – Що доброго у правилах? Що може дратувати у правилах?– Коли я радий, що є правила? Що сердить мене у правилах?– Права будуть працювати, тільки якщо їх також поважатимуть інші. До кожного права належить обов’язок – як для інших, так і для нас! – Чи можна погодитись, що права = правила = порядок?Поміркуй
Дисципліна і порядок у демократичній державі та у школіПроаналізуйте твердження. Порядок потрібен за будь-яких обставин. Група без порядку та основних правил не може бути демократичною.2. Обмеження необхідні. Правила можуть бути неправильними або невідповідними. Але поки правила не замінено, то їх слід поважати. Проте повинно бути можливо змінити їх.3. Спільнота класу не може функціонувати без взаємної довіри та поваги один до одного. 4. Командний дух повинен замінити конкуренцію в класі.5. Дружня атмосфера в класі є життєво важливою.6. Учні, як хлопчики, так і дівчатка, мають досліджувати щось нове та вчитися на помилках.7. Дисципліна та порядок будуть сприйматися та дотримуватися найбільш охоче тоді, коли вони допомагають кожному самовиражатися.