Презентація "Презентаційний меседж: вибір навчального матеріалу, джерел для опрацювання, планування форм і методів роботи, формування дослідницьких завдань."
Презентаційний меседж: вибір навчального матеріалу, джерел для опрацювання, планування форм і методів роботи, формування дослідницьких завдань. Викладач: О.А. Лешко
Номер слайду 2
Практичне заняття - форма навчального заняття, особливий тип уроку, де на основі раніше отриманих знань і сформованих умінь учні виконують пізнавальні і дослідницькі завдання, набуваючи нових знань опановуючи більш складні пізнавальні уміння.
Номер слайду 3
І. Навчальний матеріал для практичного заняття. Підручники та збірники: Бурнейко І.О., Крижановська М.Є., Наумчук О.В. Історія України: 10 клас – Тернопіль., 2018 р; Т.В Ладиченко. Всесвітня історія: 10 клас – К., 2018 р. Полянський П. Всесвітня історія : 11 клас – К., 2019 р. О. К., Дровозюк С. І. Історія України. Рівень стандарту. 11 клас – К., 2019. Даниленко В.М. Історія України: 11 клас – К., 2019 р. Ю. Комаров, В. Мисан, А. Осмоловський, С. Білоножко, О. Зайцев. Історія епохи очима людини. Україна та Європа у 1900-1939 роках. – К., 2004 р. Нариси з історії Криму у ХХ ст.: 1939–1990 рр.: додатковий матеріал для вчителів для 10 кл. загальної середньої освіти. / За редакцією Волошенюк О. В., Євтушенко Р. І. – Київ., 2021. - В.С Власов, С.В. Кульчицький. Збірник для державної підсумкової атестації . – К., 2011 р. - Збірник інтелектуальних вправ з історії України для 10 та 11 класу https://learningapps.org/watch?v=pvgjdsvgt17 https://learningapps.org/watch?v=pw0vo8ort17
Номер слайду 4
Художня та науково-популярну література: - Українська історія в кінофільмах: посібник для вчителя / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В.Ф. – Київ ., 2018 р. - НАТО – cила, що захищає мирних громадян / Т. Бакка, О. Волошенюк, О. Желіба, Р. Євтушенко, Т. Мелещенко, О. Мальований, О. Мокрогуз; за ред. О. Волошенюк, С. Дьоми. – К. 2019 р. - Станіслав Цалик , О. Мокрогуз, О. Волошенюк. Історія Криму першої половини ХХ ст. Нариси. Навчальний посібник 10 клас. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф., Євтушенко Р. І. – Київ., 2020 р. - Михайло Коцюбинський. Fata Morgana. - Іван Багряний. Тигролови. - Олесь Гончар. Тронка. - Василь Шкляр. Елементал. - Андрій Кокотюха. Червоний, тощо.
Номер слайду 5
Текстові та візуальні, довідкові матеріали: - картки політичних діячів, із короткою характеристикою особи; - картки пам’яток мистецтва, архітектури з їх описом, інфографіка, плакати; - карти, атласи.
Номер слайду 6
Запитання, завдання, тести, робота з термінами, витяги з писемних історичних джерел, документів.
Номер слайду 7
Матеріали Інтернет-ресурсів: Інститут історії України НАН України - http://history.org.ua/uk; Громадський проєкт “LIКБЕЗ. Історичний фронт”; Історична правда - https://www.istpravda.com.ua/; Україна Incognita - https://incognita.day.kyiv.ua/; - Лікбез – історичний фронт - http://likbez.org.ua/en/; Сайт Гриценка Андрія Петровича – де розмішена хрестоматія з всесвітньої історії 11клас - https://gritsenko-andrijpetrovich.webnode.com.ua/products/oolooo/; - Платформа «На урок»; - Платформа «Всеосвіта».
Номер слайду 8
Фонди музеїв, історичних пам’яток. Український інститут національної пам’яті - https://old.uinp.gov.ua/. Тут розміщені проекти інституту, тести, мультимедійні презентації, відео, інфографіка, книги, документальні відомості, спогади очевидців тощо. Електронний архів українського визвольного руху - https://avr.org.ua/ Центральний державний архів-музей літератури і мистецтва України - https://csamm.archives.gov.ua/ - Центральний державний електронний архів України - https://tsdea.archives.gov.ua/ua/useful-links/, тощо.
Номер слайду 9
Відео, фільми, презентації.
Номер слайду 10
ІІ. Вибір джерел для опрацювання Розробляючи практичне заняття, викладач насамперед має, відштовхуючись від теми і змісту уроку за програмою, сформулювати його план, який має містити не більше 3-х питань, адже час на уроці доволі обмежений. Далі необхідно спланувати регламент розгляду кожного з питань таким чином, щоб дотримати цілісний регламент уроку. На основі плану викладач відбирає навчальний матеріал заняття і визначає, у якій формі він має бути представлений на уроці. Далі потрібно визначитись з джерелами знань, з якими будуть працювати учні. Кількість джерел на уроці залежіть від віку здобувачів освіти і має зростати поступово. Вона залежить і від обсягу, і від складності пропонованих джерел. Наступним після відбору джерел кроком є планування методів і форм роботи учнів з джерелами та формулювання відповідних пізнавальних завдань і запитань для учнів.
Номер слайду 11
Форми і методи роботи: У роботі використовую: Дидактичні ігри: “Три речення”, “Знайди зайве”, тощо; Роботу в малих групах; Роботу в парах; «Мозковий штурм»; Вирішення проблем; Розігрування ситуації за ролями; Аналіз ситуацій; Аналіз джерел; Дискусію; Прийоми, пов’язані з ІКТ-технологіями; Прийоми, пов’язані з проектними технологіями: - Дослідницька діяльність. - Захист проекту. Практичне заняття можна провести у вигляді: Уроку-практикуму; Уроку-заліку;; Уроку-прес-конференції; Уроку-гри "Що? Де? Коли?“; Уроку- брейн-рингу; Уроку-вікторини, тощо.