Лісові пейзажіЛіс – це складний простір з великою кількістю дерев, тіней і світлових плям. Використання переднього, середнього та заднього плану допомагає створити глибину. Дерева часто формують вертикальні лінії, які можуть вести погляд глядача вглиб кадру. У лісі світло проникає через крону, створюючи гарні контрасти. У похмуру погоду тіні м'які, а в сонячний день – більш різкі. Найкращий час для зйомки – ранок або вечір, коли сонячні промені проходять крізь туман чи листя.
Номер слайду 3
Гірські пейзажі Гори – одні з найвражаючих природних пейзажів у фотографії. Вони створюють відчуття величі, свободи та безмежності. Але зйомка гір має свої особливості, які потрібно враховувати щоб отримати ідеальні кадри. Гори мають різкі тіні та сильні контрасти, особливо в середині дня. Золота година (ранок і вечір) – ідеальний час для зйомки, бо світло м’яке і тепле. Контрове світло (сонце позаду об’єкта) створює гарний ефект об’ємності. Масштабність, різкі контрасти світла й тіні.
Номер слайду 4
Водні пейзажі Вода у фотографії додає рух, глибину та атмосферу. Водні пейзажі можуть бути спокійними та медитативними або динамічними й драматичними – усе залежить від техніки зйомки, освітлення та композиції. Види водних пейзажів. Морські та океанічні пейзажі(Гра хвиль, берегова лінія, відблиски сонця. Довга витримка створює ефект «шовкової води».) Озера та ставки(Спокійні відображення дерев і гір. Використовується поляризаційний фільтр для чистоти зображення. Річки та водоспади(Швидкий рух води, ефект розмиття. Використання затоки(Туманні, містичні сцени. Часто користовуються ранкові або вечірні зйомки)
Номер слайду 5
Коли фотографувати пейзажі?Золота година (ранок і вечір) – м’яке світло, довгі тіні, теплі кольори. Синя година (перед сходом або після заходу сонця) – особливий колір неба, чарівна атмосфера. Після дощу або під час туману – насичені кольори, м’яке освітлення. Полудень – жорстке світло, але можна використовувати фільтри або фотографувати в тіні.
Номер слайду 6
Як правильно компонувати кадр?Правило третин – розміщуйте головні об’єкти на перетині уявних ліній (1/3 від краю кадру). Передній, середній і задній план – створюють глибину та об’єм. Лінії, що ведуть погляд – річки, дороги, стежки допомагають створити динаміку. Рамкування – використовуйте гілки, арки, камені як природну рамку навколо головного об’єкта.
Номер слайду 7
Які параметри в налаштуванні камери вистави?Діафрагма (f/8 – f/16) – для різкості на всіх планах. ISO (100-400) – чим менше, тим краще якість. Витримка:1/1000 сек – для заморожування руху (вітер, хвилі, тварини).1/10 – 5 сек – для ефекту шовковистої води або розмитих хмар.