Мета дослідження: Поглибити та систематизувати знання учнів про природу Південної Америки. Визначити унікальні природні об'єкти материка, причини їх виникнення. Формувати вміння здійснювати вибір інформації з різних джерел. Співпрацювати в групі, проявляти ініціативу, робити висновки. Розвивати світогляд, креативні здібності, логічне мислення, творчу уяву, комунікативні здібності і уміння працювати колективно.
Очікувані результати. Учень:знає і називає унікальні природні об'єкти Південної Америки;визначає приналежність їх до певної природної зони;показує на карті місцерозташування унікального природного об'єкту материка;вміє визначити особливості даного унікуму;може працювати творчо, індивідуально та в групі, співпрацювати в групах, проявляти ініціативу, робити висновки, планувати свою діяльність, представляти її результати та оцінювати їх.
2. Заздалегідь за 2 тижні вчитель об'єднує учнів у групи. Кожна група отримує випереджальне завдання: знайти додаткову інформацію про унікуми природи Південної Америки, використовуючи різні джерела інформації.3. Потрібно акцентувати увагу учнів на тому, що кожна група – це команда, яка має діяти злагоджено, активно, що передбачає підтримку одне одного.4. Учні знайомляться з правилами роботи у групах.
ІІ. Основна частина1. Учні, які об'єдналися в групи ( 1-ша група – “Амазонка”, 2-га група – “Водоспад “Анхель”, 3-тя група – “Галапагоські острови”, 4-та група – “ Пустеля Атакама”, 5-та група – “ Озеро дьогтю”), посідають місця за своїми столами і розподіляють обов'язки в групах. Вони повинні узагальнити та систематизувати інформацію про природні унікуми Південної Америки в рекламному буклеті, використавши метод “ Спільний проект”.2. Нагадую учням про те, що буклет – це документ, який виконує рекламно-інформаційну функцію. Зручним засобом створення буклетів є програма MS Publisher.
Кастинг проектів буклетів відповідно проходитиме за визначеними критеріями оцінювання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Критерії оцінки. Група 1 Група2 Група 3 Група 4 Група 5 Відповідність об’єкту до поняття “унікальний”Наявність зображень. Актуальність текстової інформації
3. Запрошую учнів до презентації. Під час представлення роботи учні використовують ілюстративний матеріал, який розміщують на дошці. Стікерами на карті вказують місця розміщення природних унікумів материка.4. Застосовую картографічний метод. Пропоную учням інших груп нанести на контурну карту Південної Америки природні унікуми материка, які презентують учні.
ІІІ. Підсумкова частина1. Проведення кастингу проектів буклетів. Висловлювання думок щодо діяльності та заняття груп.2. Пропоную лідерам груп оцінити роботу своїх товаришів, учасникам груп оцінити роботу лідера.3. Дякую учням за активність. Оцінюю роботу учнів коментуючи їхні оцінки.4. Домашнє завдання. Визначіть природні унікуми нашої області.
Приклади буклетів. Озеро дьогтю. Підготували учні 7-Б класу Великоолексинського НВК«школа-сад»Поверхня озера настільки щільна, що по ній можна пройтися, хоча на ній постійно вискакують і лопаються бульки виштовхуємо сірчистих газів. Вона ніби складається з хвиль густого, тягучого дьогтю. Дощова вода збирається в поглибленнях між складками, і бітумні масла розтікаються за цими калюжами, змушуючи їх переливатися всіма кольорами веселки. За місцевою легендою, озеро дьогтю утворилося на місці поселення індіанців чайма, проклятого богами після того, як його жителі посміли вжити в їжу священних колібрі.